Oprawy PKP

Re: Oprawy PKP

Postprzez litak1 » 13 lutego 2016, 01:02

toomm40 napisał(a):pierwszy raz widzę na oczy statecznik polskiej produkcji dedykowany dla rur 25W :)
ale widzę ,że tam jest 500 Hz :shock: ? czy można by taki statecznik użyć do zapalenia świetlówki 25W w normalnym układzie na 240V i zapłonnikiem bimetalicznym ?

Absolutnie nie można, taki statecznik ma zbyt małą indukcyjność jak na 50 Hz i przy takim układzie nastąpiło by przeciążenie i zniszczenie elementów
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego. Na tym forum łączymy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego. ;)
Avatar użytkownika
litak1
 
Posty: 1921
Zdjęcia: 259
Dołączył(a): 25 września 2011, 22:52
Lokalizacja: Wadowice

Re: Oprawy PKP

Postprzez trojmiejski » 13 lutego 2016, 12:37

OUKS340 napisał(a):Kondensator ma wartość 0,5uF i jest włączony tak samo jak klasyczny zapłonnik :) Dławik oczywiście szeregowo ze świetlówką. Zapłon następuje podobnie jak w świetlówkach kompaktowych z zimnym zapłonem z tą różnicą, że świetlówka "rozjaśnia się" w ciągu 1 sekundy (inaczej nie mogę tego opisać, to trzeba zobaczyć na żywo w ENce). Podczas zapłonu słyszalny jest cichy dźwięk przypominający pisk (tak jak pisał Sławek, jest to układ qasi rezonansowy)
Żaróweczki też do nich mam tylko nie wiem gdzie położyłem :oops: :oops:

Co do zapłonu to zgadza się, że tak wygląda, sam kiedyś nagrałem moment rozruchu oświetlenia:

Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 8201
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Oprawy PKP

Postprzez trojmiejski » 20 lutego 2016, 17:29

Jako, że naklejki z dławików w twoich oprawach są w średnim stanie, to jako wzorzec jakbyś chciał stworzyć nowe na wzór oryginalnych wrzucam zdjęcie dławika w dobrym stanie tego samego typu jak ten mniejszy z twoich dwóch tylko trochę młodszy rocznikowo, twoje to są Polam, a na zdjęciu to jest już Polamp:
Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 8201
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Oprawy PKP

Postprzez slaweklampy » 23 lutego 2016, 10:36

Witam

Wygląda on jakby z fabryki dopiero wyjechał. Jestem ciekaw jak w środku ten statecznik.
Spieszmy się zbierać stare lampy i radia, tak szybko odchodzą.
Avatar użytkownika
slaweklampy
 
Posty: 5145
Zdjęcia: 1766
Dołączył(a): 2 września 2009, 06:43
Lokalizacja: Pęplin

Re: Oprawy PKP

Postprzez trojmiejski » 23 lutego 2016, 14:59

Te dławiki potrafią wyraźnie brzęczeć, oczywiście im bardziej dobita rura którą zasilają tym głośniej, lecz nawet ze świeżymi rurami są słyszalne.

Ten dławik sfotografowałem w oprawie samoróbce zastosowanej w EN57 po rewizji, zasila niezgodnie z przeznaczeniem świetlówkę T12 20W lub T8 18W (w tej oprawie są 2 świetlówki, kiedy robiłem zdjęcia wkręcona była świetlówka T12 i T8, a w plątaninie kabli nie wiem którą z nich zasila ten dławik, z drugiego dławika odpadała farba i wyglądał gorzej), reszta opraw jest klasyczna ze świetlówkami 25W, więcej zdjęć tutaj:
viewtopic.php?p=223898#p223898

Przy okazji powtórzę prośbę, ma ktoś dostęp do schematu belek BMKS w wersji z rapid startem? Ciekaw jestem czy te belki mają podobnie rozwiązany układ quasi rezonansowy jak tutaj oczywiście z uwzględnieniem różnic w zasilaniu.
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 8201
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Poprzednia strona

Powrót do OUKS340

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron