Strona 1 z 19

Oświetlenie przejazdów kolejowych

PostNapisane: 6 czerwca 2007, 00:15
przez neon44
Witam

Przeciętny przejazd kolejowy kojarzy nam się z oprawami łyżkowymi typu ORZ-6 i ORZ-7, które dawniej były bardzo popularne w Polsce na przejazdach kolejowych. Dziś wiele sie w tej kwestii zmieniło na przejazdach montuje się SL-100 PKP Es-System, SGP340 Philips i inne rodzaje opraw

Oto dwie fotki. Przejazd kolejowy w miejscowości Psary na Ślasku na trasie 913 do międzynarodowego Portu lotniczego w Pyrzowicach.

Tu zastosowano oprawę rtęciową firmy Gewiss typu Indy 3 o mocy 250W. W dzień fotografowania oprawa ta świeciła

Obrazek

Obrazek

Re: Oświetlenie przejazdów kolejowych

PostNapisane: 7 czerwca 2007, 11:22
przez mirek
Na terenach kolejowych można spotkać wiele opraw, bowiem wg danych PLK SA mają aż 190 tys. opraw w tym tylko 29 tys. nowych. Daje nam to około 160 tys. starych opraw.

Osobiście lubię fotografować na stacjach kolejowych. Po pierwsze jest tam duży wybór opraw, są w dobrym stanie chociaż czesto pomalowane (na niebiesko lub srebrzanką). Po drugie niektóre (zwłaszcza OUR 125) wiszą nisko i posiadając niewielki zoom można zrobić ładne zdjęcia. I po trzecie: na stacjach jest mało ludzi albo nie ma nikogo więc zdjęcia robi się w pełni komfortowo :D

Jeśli chodzi o przejazdy u mnie na nowym przejeździe powieszono SHZ – 44 2x150W-PKP. Na jednym ze starych były kiedyś Polam OUS 400 i zastąpiono je SL-100/PKP.2x150.

Re: Oświetlenie przejazdów kolejowych

PostNapisane: 7 czerwca 2007, 11:31
przez KaszeL
W poznaniu najwięcej ciekawych okazów jest niestety na zamkniętych i niedostępnych dla ludzi bocznicach i zapleczach. Na odkrytych peronach dworca poznań główny od bardzo dawna świecą metalohalogenki, tylko najbliżej samego dworca pod dachem są jeszcze świetlówki, ale tutaj z kolei większość nie działa.

Re: Oświetlenie przejazdów kolejowych

PostNapisane: 8 czerwca 2007, 18:06
przez swietlik
OUS-400 nad przejazdem kolejowym. Ośweitlenie zostało tam zmodernizowane. Kiedyś znajdowały się ORZ-7 na niższych słupach.
Obrazek

Re: Oświetlenie przejazdów kolejowych

PostNapisane: 8 czerwca 2007, 19:33
przez KaszeL
Czy tam jest OUS czy OUR? Bo jeśli wymienili 400W ORZ7 na OUR-400 to kiepska modyfikacja.

Re: Oświetlenie przejazdów kolejowych

PostNapisane: 11 czerwca 2007, 15:50
przez swietlik
Przed tem byly oprawy ORZ-7 czyli na rtęciówkę 250W.
Na fotce jest oprawa OUS-400 bez klosza. Tam jest wkręcona lampa sodowa pokryta eliptyczna.

Re: Oświetlenie przejazdów kolejowych

PostNapisane: 14 czerwca 2007, 13:26
przez elektryk
Na drodze nr 842 przejazd kolejowy był oświetlony dwoma trumienkami. 2 lata temu wymienili je na SL NA KOLEJE.
Tak samo było na innym przejeździe kolejowym na tej samej linii (Lublin-Stalowa Wola) tylko tam świeciły kiedyś ORZ 6. :D

Re: Oświetlenie przejazdów kolejowych

PostNapisane: 17 czerwca 2007, 18:52
przez qba
U mnie jeszcze można spotkać ORZ6 i 7 na przejazdach. W jednej ORZ nawet świeci rtęciówka 400W bez luminoforu(ale ona okropnie wygląda). Na kilku wymieniono całe słupy na nowe z SL100, ale nie wiem czemu od ponad już roku nie świecą. Preony oświetlają SL100, a w dalszej częśći terenów kolejowych występują: ORZ7, ORZ7/2, Strady OUS400, przeważnie z rtęciówkami, OURW250 i 2250. W Białogardzie widziałem kwiat z 6cioma stradami nałożony na betonowy, ażurowy słup.

Re: Oświetlenie przejazdów kolejowych

PostNapisane: 12 lipca 2007, 18:48
przez neon44
Przy przejeździe kolejowym na trasie numer 44 jest przejazd kolejowy gdzie są nieco większe oprawy typu OURW

:arrow: CDM Czy są to OURW2400 :?:

Obrazek

Obrazek

Re: Oświetlenie przejazdów kolejowych

PostNapisane: 12 lipca 2007, 20:54
przez Krzysiek
neon44 napisał(a):Przy przejeździe kolejowym na trasie numer 44 jest przejazd kolejowy gdzie są nieco większe oprawy typu OURW


Nie mają one przypadkiem lampy poziomo :?: Widziałem kiedyś taki przypadek nad jakimś przejazdem. Jesteś pewien że są większe :?: