Strona 3 z 5

Re: [Warszawa] Dworce i przystanki kolejowe

PostNapisane: 8 grudnia 2015, 22:26
przez oskard
To dziwne, bo na moim odwrotnie - jak oprawa słabo świeci, to łatwiej złapać ostrość, w dodatku szumy wówczas znikają.
Ja myślę, że jeszcze bardziej pilne jest uwiecznianie Białołęki, z której rtęć znacznie szybciej wylatuje i nie znajdzie się nigdzie informacji, które ulice mają w planach na dany rok. Tam jest ruletka...

A ta ORZ7-2 z Rakowa ma WLS-a, czy ja źle widzę? Jeśli tak, to przy tak niskiej odległości od chodnika musi nieźle dawać :shock: ...

Re: [Warszawa] Dworce i przystanki kolejowe

PostNapisane: 8 grudnia 2015, 22:50
przez amisiek
Na Białołękę nie dam rady szybko podjechać niestety. Tak, ta ORZtka na peronie przystanku WKD Rakowiec ma WLSa tubularnego i naprawdę nieźle daje.

Re: [Warszawa] Dworce i przystanki kolejowe

PostNapisane: 24 grudnia 2015, 15:19
przez trojmiejski
Pierwsze testowe oprawy LED pojawiły się jakiś czas temu na Wschodnim (dla przypomnienia: viewtopic.php?p=216823#p216823 ), a tu się okazuje, że docelowo ma być na diody wymienione całe oświetlenie Wschodniego, a także kilku innych stacji w Warszawie i w innych województwach, przykładowo w Lublinie:
http://www.rynek-kolejowy.pl/60826/pkp_ ... rcach.html

Re: [Warszawa] Dworce i przystanki kolejowe

PostNapisane: 24 grudnia 2015, 15:42
przez amisiek
rynekkolejowy napisał(a):Projektem objętych zostanie 10 dworców kolejowych: Warszawa Wileńska, Lublin, Warszawa Wschodnia, Warszawa Stadion, Warszawa Centralna (perony), Leszno, Radom, Rzeszów, Warszawa Śródmieście, Łódź Kaliska.
W pierwszej kolejności oświetlenie zostanie wymienione na dworcach: Warszawa Wileńska, Lublin i Warszawa Wschodnia. (...) Cały projekt ma zostać zrealizowany do połowy 2016 roku.

Jedna rzecz mnie zastanawia - na centralnym są świetlówki i to nie byle jakie (dobre trojpasmowe w nie najgorszych oprawach) także za wiele energii nie oszczędzą. Wielki plus to będzie wywalenie sody razem z SL100PKP na innych dworcach. Pierwsze diodowe juz na Wschodnim były (wstawiałem fotki), ciekawe jak zrobią optykę, by oprawa nie powodowała olśnień maszynistom.
Sporo czasu mają, zdążą.

Re: [Warszawa] Dworce i przystanki kolejowe

PostNapisane: 26 grudnia 2015, 23:33
przez Witeku
Wydaje mi się, że komunikat dotyczy części dworcowej (będącej w gestii PKP SA), a nie peronowej (PKP PLK) - z wyjątkiem właśnie Centralnej, gdzie perony również są w gestii PKP SA.

Re: [Warszawa] Dworce i przystanki kolejowe

PostNapisane: 18 lutego 2016, 21:40
przez amisiek
Oto przystanek Warszawa Olszynka Grochowska - linia numer 7.
Oświetlenie peronów stanowią oprawy PKP sodowe
Obrazek
Obrazek
Obrazek

tak samo jest oświetlany przejazd.
Obrazek

Wzdłuż tego odcinka szlaku działa samoczynna blokada liniowa:
Obrazek

Zaraz za płotem znajduje się stacja techniczna Warszawa Grochów
Obrazek
oświetlenie rtęciowe w klasycznych oprawach
Obrazek
Obrazek

co dość silnie kontrastuje z sodą na peronie
Obrazek
na samym peronie znajduje się także wiata oświetlana oprawami świetlówkowymi hermetycznymi 2xT8 36W. Obsada 765 i 840
Obrazek

Przyjechał pociąg, niewielu podróżnych o tej godzinie.
Obrazek

Widok w stronę otwocka - światło białe to lokalna ulica, zielonobiałe - tereny PKP oświetlane rtęciowo
Obrazek
Obrazek

Re: [Warszawa] Dworce i przystanki kolejowe

PostNapisane: 18 lutego 2016, 22:52
przez toomm40
ta lokalna ulica jest oświetlona lampami LEDowymi, jak sądzę ? jeśli tak, to 2 ostatnie zdjęcia pokazują dobitnie, jaka _byle jaka_ jest rtęć w porównaniu z dobrym zimnym światłem ledowym.
ps. zastanawia mnie widoczny na piątym zdjęciu semafor SBL-ki, który ma zielone światło na dole, a przecież układ semaforów blokowych jest -patrząc od góry :zielone-czerwone-pomarańczowe.dziwne :roll: chyba ,że są dopuszczalne dwie wersje

Re: [Warszawa] Dworce i przystanki kolejowe

PostNapisane: 18 lutego 2016, 22:57
przez Beton
No błagam, tomm na podstawie takiego zdjęcia nie można porównywać jakości światła. Przecież zazielenienie rtęci to efekt złego balansu bieli, gdyby go dobrze ustawić rtęciówki świeciłyby tak jak te LED-y, tylko, że zapewne trochę gorzej oddawałyby barwy. Niestety, nawet mój aparat nie zawsze sobie radzi z balansem bieli przy lampach wyładowczych i czasem ucieka w stronę fioletu, żółci bądź zieleni.

Re: [Warszawa] Dworce i przystanki kolejowe

PostNapisane: 18 lutego 2016, 23:04
przez toomm40
znając tereny PKP, ta rtęć pewnie już zaczyna swoje drugie życie wyświecać , jeśli są wydojone to balans bieli je wybieli , ale tylko na zdjęciu :)
gdybyśmy weszli na tą kładkę, to nie było by wiele lepiej :roll:

Re: [Warszawa] Dworce i przystanki kolejowe

PostNapisane: 19 lutego 2016, 07:24
przez amisiek
Następnym razem wybiorę sie z lustrzanką i statywem - wtedy będą lepsze zdjęcia. To wszystko było robione kieszonkowym aparatem bez statywu.
Dla mnie o wiele lepszym wskaźnikiem jest nie tyle jakość światła rtęciowego, co jego ilość. Niestety PKP nie prowadzi grupowej wymiany źródel światła, a zatem nikt tych rtęciówek przez lata nie wymieniał (a powinien). Gdyby lampy w tych oprawach (pewną ich część stanowią ORZ7-1 oraz OURW 250, a to są dobre oprawy) były lampy wymieniane na czas, wtedy wyglądałoby to o wiele lepiej. Niestety rtęć świeci ledwo co, a oprawy diodowe są o wiele jaśniejsze. To samo na ulicy Rusznikarskiej (diody), która jest o wiele lepiej oświetlona niż jej poprzeczna Boremlowska (OUR125, ORZ7). Przy najbliższej okazji wstawię lepsze fotki.