Strona 3 z 6

Re: [Gdańsk] Stacje, przystanki i inne tereny kolejowe

PostNapisane: 10 października 2015, 00:04
przez trojmiejski
Gdańsk Port Lotniczy, jeden z przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej która wystartowała miesiąc temu. Przystanek ten ma kluczowe znaczenie ze względu na lokalizację przy Porcie lotniczym, istnieje kładka łącząca bezpośrednio perony przystanku z Terminalem 2. Ten przystanek tak jak wszystkie na nowej linii jest w całości oświetlony diodami:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: [Gdańsk] Stacje, przystanki i inne tereny kolejowe

PostNapisane: 15 października 2015, 22:55
przez trojmiejski
Łyżki przy przystanku Gdańsk Stadion Expo jak były zaprezentowane dwa lata temu tak niezmiennie nadal tam są, zatem małe ich przypomnienie za pomocą świeżych zdjęć:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Takie tabliczki są na słupie:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: [Gdańsk] Stacje, przystanki i inne tereny kolejowe

PostNapisane: 18 października 2015, 13:33
przez trojmiejski
Wypadek przy pracy czyli 3 MH na peronie 2 stacji Gdańsk Wrzeszcz tonącej w sodzie:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Swoją drogą odnośnie sody to choć na stacji Gdańsk Oliwa w trakcie modernizacji zamontowano sodę ledwie dwa lata temu to po tym czasie już kilka sodówek zdechło, a ze świecących niektóre już przybrały różową barwę oznaczającą kres życia. Dawne sodówki potrafiły świecić bardzo długo, dwa lata to bardzo mało jak na sodę.

Re: [Gdańsk] Stacje, przystanki i inne tereny kolejowe

PostNapisane: 18 października 2015, 21:09
przez latarnik
Za to teraz są bardzo ekologiczne, zakaz rtęci :roll:

Re: [Gdańsk] Stacje, przystanki i inne tereny kolejowe

PostNapisane: 23 października 2015, 23:19
przez trojmiejski
Ledwie minęło 2,5 tygodnia od poprzednich zdjęć ze stacji Gdańsk Osowa, a duet OUR-125 przy budynku stacyjnym i 2 OURW najbliżej duetu OUR wyleciały i w ich miejsce pojawiły się Ambary, OURW zastąpione przez pojedyncze Ambary, a duet OUR przez kwiat:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Trwa montaż wiat, zamontowane są już świetlówki:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pociąg PKM/SKM co właśnie skończył bieg:
Obrazek

Re: [Gdańsk] Stacje, przystanki i inne tereny kolejowe

PostNapisane: 29 października 2015, 00:22
przez trojmiejski
Oświetlenie jedynego na chwilę obecną czynnego peronu po zmroku:
Obrazek

Oświetlenie tymczasowe jest odłączone:
Obrazek

Przy okazji warto wspomnieć o tym co było kiedyś. Jeszcze w 2007 peron był oświetlony trumnami i OUR-125:
http://gdansk.fotopolska.eu/112371,foto ... b30642&p=1

http://gdansk.fotopolska.eu/112372,foto ... b30642&p=1

Później zostały zamontowane sodowe Selenium które były tam do czasu obecnej modernizacji.

EDIT:
Odkopałem zdjęcie na którym widać Selenium:
Obrazek

Re: [Gdańsk] Stacje, przystanki i inne tereny kolejowe

PostNapisane: 2 listopada 2015, 02:52
przez trojmiejski
Zdjęcie na którym widać łyżki przy przystanku Gdańsk Stadion Expo święcące:
http://wrp.home.pl/details.php?image_id=36153

Przystanek PKM Gdańsk Jasień:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: [Gdańsk] Stacje, przystanki i inne tereny kolejowe

PostNapisane: 6 listopada 2015, 18:16
przez trojmiejski
Gdańsk Brętowo, jedyny taki przystanek w Polsce gdzie po jednej stronie są tory kolejowe, a po drugiej tramwajowe:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: [Gdańsk] Stacje, przystanki i inne tereny kolejowe

PostNapisane: 1 lutego 2016, 15:29
przez trojmiejski
Osowa w kompletnym stanie:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: [Gdańsk] Stacje, przystanki i inne tereny kolejowe

PostNapisane: 2 lutego 2016, 20:07
przez toomm40
świetne foty . a nawiązując do przystanków, to w Poznaniu od kilku lat jest nieco podobnie. Po wybudowaniu nowej trasy tramwajowej jednym z przystanków jest "Dworzec Zachodni" i jest to jednocześnie niejako częściowo peron, bo po jego drugiej stronie zatrzymują się pociągi . w ten też sposób można dojechać tramwajem nie tylko na dworzec, ale i od razu na peron.(nie pamiętam tylko , czy jest on przedzielony płotkiem i trzeba przejść pod ziemią, czy nie)