Strona 1 z 16

[Pomorskie] Pozostałe stacje, przystanki i dworce kolejowe

PostNapisane: 13 kwietnia 2014, 21:35
przez trojmiejski
Na forum są wątki w których dobrze omówione są główne stacje pomorskich miast i osobne wątki o pomniejszych stacjach/przystankach w obrębie metropolii. Przeglądając stare zdjęcia zwróciłem uwagę, że nie można też zapominać o innych stacjach i przystankach na Pomorzu i myślę, że w miarę możliwości należałoby zwrócić uwagę na nie, obecnie zostało dokonanych wiele modernizacji, a kolejne odbędą się wkrótce, klasyki obecnie głównie jeszcze są na szlakach niezelektryfikowanych w sercu Kaszub, przykładem jest linia kolejowa 201 na której na własne oczy widziałem jak między Somoninem, a Kościerzyną są wyłącznie klasyczne oprawy, można je zobaczyć tutaj:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=97
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=98
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=99
http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_201
Z tej linii własne fotki opraw z przystanku Gdynia Wielki Kack są w wątku o przystankach w Gdyni, zdjęcia z Kościerzyny jako ważnej stacji węzłowej są w osobnym wątku, a własne fotki stacji Żukowo Wschodnie mogę tu zaprezentować:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Za stacją znajdują się zdewastowane łyżki:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 16:29
przez ourp
Im więcej funduszy UE pójdzie na modernizacje bocznych szlaków kolejowych tym mniej łyżek na kolei. Nie jestem fanem seleniumów, ale to stosunkowo dobry wybór do oświetlenia stacji.

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 17:19
przez famabud
Sęk w tym że to Astraroad a nie Selenium.

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 20:27
przez Witeku
Kolejarze zapowiadają inwestycje w LED-y

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 21:04
przez neon44
Witeku napisał(a):Kolejarze zapowiadają inwestycje w LED-y


A gdzie o tym czytałeś :?:

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 21:23
przez Witeku
PKP PLK napisał(a):Polskie Linie Kolejowe oszczędzają miliony dzięki wymianie oświetlenia

Ponad 12,5 mln zł rocznie oszczędza zarządca infrastruktury PKP Polskie Line Kolejowe S.A. dzięki konsekwentnej wymianie oświetlenia zewnętrznego. Już ponad 50 tysięcy starych lamp (opraw ze źródłem światła) zastąpiono nowym. PLK zmniejszyła zużycia energii elektrycznej o 3 mln kilowatogodzin rocznie, to tyle ile wykorzystuje ok. 2000 gospodarstw domowych. Efektywniejsze oświetlenie to także korzyść dla środowiska naturalnego.


Program wymiany lamp rtęciowych na nowoczesne sodowe wysokoprężne, które posiadają najwyższy dostępny na rynku wskaźnik skuteczności świetlnej, rozpoczęto w PLK już w roku 2004.

– Bezawaryjna praca tych lamp szacowana jest na około 4 lata, a stosowane wcześniej lampy rtęciowe mają ponad dwukrotnie mniejszy wskaźnik skuteczności świetlnej i czas pracy około 2,5 lat – wyjaśnia Andrzej Kazimierski, dyrektor ds. gospodarki energetycznej PLK.

Prawie 100 tys. nowych lamp

W latach 2004 – 2014, tylko ze środków Polskich Linii Kolejowych w ramach programu poprawy efektywności energetycznej, wymieniono ponad 51 000 opraw. Wraz z modernizacją linii liczba nowoczesnych energooszczędnych lamp wzrosła do ok. 90 tys. To prawie połowa wszystkich opraw oświetlenia zewnętrznego spółki.

Zysk dla spółki i środowiska


Efektem wymiany oświetlenia jest redukcja mocy zainstalowanej w oświetleniu zewnętrznym o ok. 5 600 kW oraz zmniejszenie zużycia energii o 23 000 000 kWh/rok. Pozwoliło to na obniżenie kosztów energii elektrycznej o ok. 12 650 tys. zł w skali roku (przy cenach jednostkowych zakupu z 2013 r.). Nowoczesne oświetlenie to również duża korzyść dla środowiska naturalnego i redukcja emisji dwutlenku węgla o ponad 20 000 ton w skali roku.

Przyszłość należy do technologii LED


Program wymiany oświetlenia będzie w PLK kontynuowany. Od 2015 r. zarządca narodowej sieci kolejowej przewiduje stosowanie technologii LED.

– Zakładamy, że od 2015 r. nowe projekty w zakresie oświetlenia terenów i obiektów kolejowych oparte będą na technologii LED. Powinna być jeszcze lepsza efektywność energetyczna oświetlenia niż obecnie – mówi Andrzej Kazimierski.

http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/info ... enia-2300/

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

PostNapisane: 16 maja 2014, 12:17
przez trojmiejski
Przystanek osobowy Luzino:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

PostNapisane: 16 maja 2014, 14:09
przez slaweklampy
Ta oprawa oświetlająca daszek kasy nadaje się do kretynizmów oświetleniowych.

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

PostNapisane: 9 lipca 2014, 21:41
przez trojmiejski
Reda Rekowo przed modernizacją (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Redar ... ecall.jpeg):
Obrazek

Moje fotki przedstawiające stan po modernizacji:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

PostNapisane: 2 sierpnia 2014, 21:46
przez trojmiejski
Po przystanku Reda Rekowo przedstawiam kolejne zmodernizowane przystanki i stacje na linii kolejowej 213 Reda-Hel, najpierw Mrzezino:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Swarzewo:
Obrazek

Obrazek

Władysławowo Port, klik powiększa, wrzucam w dużym rozmiarze żeby osoby spostrzegawcze mogły znaleźć w tle kwadratówkę :twisted: :
Obrazek

Kuźnica:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jastarnia Wczasy:
Obrazek

Obrazek

Jastarnia:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

W przeciwnym kierunku EIC Jantar do Warszawy Wschodniej ciągnięty przez lokomotywę czechosłowackiej produkcji z 1979 roku należącą do Kolei Czeskich (ČD) i oznaczoną jako seria 754:
Obrazek

Lokomotywy tej serii zostały wypożyczone przez PKP Intercity ze względu na to, że przetwornice i agregaty klimatyzacji w wagonach Jantara do pracy wymagają wysokiego napięcia z lokomotywy, a w Polsce jest niedostatek lokomotyw spalinowych zapewniających takie zasilanie:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jurata:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

O 4:30 oświetlenie stacji jest już wyłączone mimo, że oświetlenie miejskie nadal działa:
Obrazek

Obrazek