Strona 2 z 16

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

PostNapisane: 25 sierpnia 2014, 15:15
przez trojmiejski
Somonino, ostatnie chwile OUR-125 na tej stacji kolejowej:
Obrazek

Obrazek

Lipusz, stacja węzłowa łącząca linię kolejową nr 211 (Kościerzyna - Chojnice) z linią nr 212 (Lipusz - Korzybie):
Obrazek

Obrazek

Lubnia, przystanek kolejowy który już był kiedyś prezentowany na forum, zastosowany model łyżki to OURJ-400:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

PostNapisane: 28 sierpnia 2014, 19:23
przez trojmiejski
Brusy, widok w kierunku Chojnic:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mijanka:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Niestety soda też tam jest:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

OUKS jako podświetlenia nazwy stacji:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Z boku budynku jest drugi OUKS:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Od strony ulicy łyżka:
Obrazek

Obrazek

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

PostNapisane: 5 września 2014, 13:05
przez famabud
Te SL100 wyglają już jak klasyki. :) Sporo łyżek.

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

PostNapisane: 17 lipca 2015, 14:30
przez trojmiejski
Nieczynna stacja Żukowo Zachodnie:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Lubnia, łyżki z dziurą jak były tak nadal są:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

PostNapisane: 5 października 2015, 19:46
przez trojmiejski
Kartuzy, 1 października znowu zaczęły jeździć codziennie pociągi po wieloletniej przerwie gdy ostatnim rokiem z regularnymi przewozami przed przerwą był rok 2003. Podczas sezonów wakacyjnych w latach 2010-2014 funkcjonowało połączenie Gdynia Główna-Kartuzy lecz to była ledwie namiastka tego co było kiedyś.
Trochę informacji oczywiście da się znaleźć na Wikipedii:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kartuzy_% ... olejowa%29
Obecnie pociągi Gdańsk Główny/Wrzeszcz-Kartuzy (kursujące w obrębie Gdańska po nowo wybudowanej linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej łączącej się dalej z linią 201) kursują co godzinę zatem nigdy wcześniej nie było tak dobrego połączenia Kartuz z Trójmiastem.
Przed 2015 nie było żadnych zmian względem formy przybranej przez tę stację w czasie PRLu, teraz w ramach reaktywacji zmodernizowano peron 2 do współczesnego standardu z oświetleniem w postaci Boyenów LED, lecz reszta klasyki na tej stacji została jak była:
Obrazek

Kierunek Lębork (kursowanie pociągów osobowych w tym kierunku zawieszono w 2000):
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zbliżenie na oprawę:
Obrazek

Obrazek

Zbliżenie na klasykę:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dużo tam jest OURW 2125:
Obrazek

Obrazek

Duecik:
Obrazek

Obrazek

Zbliżenie na OURW:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Widać oznaki kroczącej naprzód jesieni:
Obrazek

Po prawej pociąg do Gdańska, a w dali gnijący w krzakach parowóz Ty2:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zabytkowy budynek, jak się przyjrzeć to za OURW można dostrzec łyżkę przy ulicy:
Obrazek

Patrząc w tym kierunku za stacją tory rozwidlają się w osobne szlaki, w lewo odbija obecnie używana linia 229, kiedyś tą linią kursowały pociągi do Pruszcza Gdańskiego, obecnie zrewitalizowany jest jedynie fragment do posterunku odgałęźnego Glincz gdzie znajduje się połączenie z linią 201 (oryginalny posterunek wraz z połączeniem 229 z 201 zlikwidowano na początku lat 90-tych, dopiero odbudowa na przełomie 2014-2015 sprawiła, że ponownie pojawiło się bezpośrednie fizyczne połączenie między linią 229 i 201). Dalej za posterunkiem linia 229 jest zdewastowana, aczkolwiek przejezdna do Starej Piły (dalej do Pruszcza już nie jest) i sporadycznie pojawiają się pociągi towarowe które po dojechaniu do Starej Piły potem jadą linią 234 do stacji Gdańsk Kokoszki, obecnie ślepo zakończonej. W prawo od Kartuz odbija linia 214 do Somonina (tam 214 i 201 się łączą) która była wykorzystywana regularnie do 2003 o czym pisałem na początku posta, a potem jedynie wakacyjnie w latach 2010-2014 jako jedyna możliwość wtedy by dotrzeć z Gdyni do Kartuz. Brak posterunku w Glinczu był zauważalny gdy w 2008 na potrzeby filmu wynajęto skład retro z parowozem który miał dojechać do Żukowa Zachodniego co znajduje się przy linii 229. Żeby tam dojechać to skład jadąc z Gdyni pojechał linią 201 do Somonina, po oblocie lokomotywy z Somonina do Kartuz dojechał linią 214 i dopiero po kolejnym oblocie od Kartuz jechał linią 229 do Żukowa Zachodniego. Obecnie dzięki bezpośredniemu połączeniu 201 z 229 jest znacznie łatwiej. Dla zainteresowanych zdjęcia z internetu z tego przejazdu:
http://www.fotokolej.pl/img-ok1-359-10184.htm
http://rail.phototrans.eu/14,31234,0,Sc ... 1_359.html
Obecnie linia 214 jest niewykorzystywana w ruchu pasażerskim gdyż po odbudowie posterunku odgałęźnego Glincz do Trójmiasta szybciej się dojedzie kombinacją linii kolejowych 229+201 niż okrężną 214+201:
Obrazek

Gdy peron 2 służy do obsługi pociągów jadących linią 229, to peron 1 służył do obsługi ruchu z linii 214. Przy takim przydziale peronów do określonych zadań to zmodernizowano tylko peron 2, a niewykorzystywany peron 1 jest zaniedbany. Oczywiście rok temu oba perony wyglądały tak samo, na obu były OUR-125:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

OUR-125 i bardziej lubiana klasyka w postaci łyżek z pierścieniem:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Łyżki na dalszym planie, w jednej z nich poluzowała się oprawka i lampa wystaje:
Obrazek

W tej sztuce zaś korpus w miejscu gdzie znajduje się osprzęt został przeżarty przez rdzę:
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Widać kontener będący tymczasową kasą SKM czyli przewoźnika organizującego przewozy na trasie Gdańsk-Kartuzy:
Obrazek

Kartuzy są ciekawym przypadkiem stacji gdzie modernizacja dokonała się bezpośrednio z rtęci na diody z pominięciem etapu sody:
Obrazek

Łyżki przy ulicy:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ostatnie 2 zdjęcia ode mnie:
Obrazek

Obrazek

Dla osób ciekawych jak to wygląda w nocy wklejam link do znalezionych w internecie zdjęć z pierwszego przejazdu do Kartuz:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... ount=18084

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

PostNapisane: 5 października 2015, 20:16
przez toomm40
świetna fotorelacja jak i klimaty tej stacji. no i na plus jest reaktywacja połączenia kolejowego. ciekawe czy po tak długiej przerwie będzie zainteresowanie podróżnych z- i do tej stacji

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

PostNapisane: 5 października 2015, 21:15
przez trojmiejski
Dziś w którymś kursie porannym z Kartuz wyjechało około 30-40 osób, biorąc pod uwagę, że to połączenie ruszyło 1 października to prognozuje to dość dobrze. Do tego jeszcze sporo osób wsiadło po drodze w Żukowie Wschodnim.

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

PostNapisane: 26 października 2015, 20:11
przez trojmiejski
Ostatnio w Kartuzach ilość opraw diodowych podwojono względem poprzednich zdjęć:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... ount=18363

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

PostNapisane: 13 czerwca 2016, 22:43
przez trojmiejski
Godętowo:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Bożepole Wielkie:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Strzebielino Morskie:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

PostNapisane: 20 czerwca 2016, 17:52
przez trojmiejski
Reda:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek