LK 131 Odcinki K-M Zduńska Wola Karsznice-Inowrocław Rąbinek

Dyskusje na temat oświetlenia bocznic, węzłów i dworców kolejowych.

LK 131 Odcinki K-M Zduńska Wola Karsznice-Inowrocław Rąbinek

Postprzez trojmiejski » 30 marca 2018, 19:25

Linia kolejowa nr 131 Chorzów Batory – Tczew czyli popularna węglówka jest jedną z najbardziej istotnych dla ruchu towarowego linii kolejowych w Polsce. Jest to najdłuższa linia w Polsce, łączy ona południe z północą i jest kluczowa w transporcie węgla do portów. W wielu miejscach łączy się z innymi liniami kolejowymi i na niektórych odcinkach prócz ruchu towarowego jest też duży ruch pasażerski, przykładowo Tczew-Inowrocław. Jednakże na niektórych odcinkach ruch pasażerski jest znikomy lub nie ma go wcale ze względu na fakt, że okolice tych odcinków w dużej mierze są niezabudowane, więc podróżnych jest zbyt mało żeby przewoźnikom opłacało się uruchamiać dodatkowe pociągi. Odcinki od K do M obejmujące stacje od Zduńskiej Woli Karsznice do Inowrocławia Rąbinka są przykładem takich odcinków. LK 131 na początku odcinka M tuż za Ponętowem krzyżuje się z linią E20 i wybrane TLKi po wyjechaniu z Kutna na tej łącznicy skręcają z E20 na 131, po czym poruszają się węglówką na północ w kierunku Inowrocławia, zatrzymując się po drodze jedynie w Babiaku. Na południe od łącznicy czyli od Ponętowa do Zduńskiej Woli Karsznice nie ma obecnie ruchu pasażerskiego, choć jeszcze niedawno czasem się zdarzało, że były tamtędy prowadzone objazdy.

Ten wątek będzie służył do przedstawienia oświetlenia infrastruktury kolejowej między stacją Zduńska Wola Karsznice, a Inowrocław Rąbinek. Zachowana klasyka rtęciowa jest dość specyficzna jak na kolej, można trafić na ORZ-2 i dwulampowe oprawy typu OUR 2x250 lub ORZ-3. Na chwilę obecną na własnych zdjęciach uchwyciłem jedynie stację Ponętów, lecz może kiedyś odwiedzę inne stacje na których również zachowała się klasyka.

Wjeżdżając autem na plac przed dworcem uwagę zwraca duet klasyków:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Widok bliżej na dwulampowce:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ET42 jadąca w kierunku południowym, będzie przejeżdżać przez Zduńską Wolę Karsznice, zaś właśnie tam znajduje się szopa macierzysta tej serii:
Obrazek

Jako bonus filmy z przejazdów poszczególnymi odcinkami zarejestrowane przez różnych miłośników kolei, tutaj fragment trasy od Inowrocławia Rąbinka (38:40) do posterunku odgałęźnego Borysławice (1:23:30, warto zwrócić uwagę na dwulampowca na elewacji), za którym pociąg z którego było robione nagranie skręca łącznicą na linię E20 i jedzie dalej do Kutna:



Ten dwulampowiec na elewacji jest też widoczny tutaj:



Objazdowy kurs z Ponętowa do Zduńskiej Woli Karsznice, po wyjeździe z Konina ten pociąg planowo jechał przez Barłogi, po czym zamiast jechać dalej prosto E20 do Kutna, to na łącznicy za Barłogami skręcił do Ponętowa i dalej jechał węglówką:



Jako, że autor filmu w opisie do niego umieścił link do swojego bloga gdzie dokładniej opisał sytuację z objazdem, to tutaj też wrzucam ten link:
http://danluk501.blogspot.com/2014/06/p ... -wola.html

Wracając na północ, archiwalny już film ze stacji w Zaryniu na którym widać klasyki rtęciowe w akcji. Rtęciowy punkt na elewacji to OURW, zaś dalej w tle widać słabsze punkty rtęciowe, są to OUR 2x250:

Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 8448
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: LK 131 Odcinki K-M Zduńska Wola Karsznice-Inowrocław Rąbinek

Postprzez MRP200 » 30 marca 2018, 20:21

W styczniu b.r. robiłem objazd tej linii na odcinku od stacji Chorzów Batory (początek linii) do Zduńskiej Woli Karsznice. PKP PLK ogłosiło przetarg na modernizację tej linii właśnie na tym odcinku, ale całość podzielona jest na 4-ry niezależne przetargi, hasłowo oznaczone jako LOT A, B, C i D. LOT C i D obejmuje odcinek od Herbów Nowych do Zduńskiej Woli Karsznice. Na tych odcinkach obecnie nie prowadzi się ruchu pasażerskiego, za wyjątkiem stacji Herby Nowe. Plan modernizacji przewiduje nawet likwidację peronów na pozostałych stacjach, tym bardziej, że na kilku (byłych) przystankach kolejowych perony już zostały zlikwidowane.
MRP200
Moderator
 
Posty: 3850
Zdjęcia: 639
Dołączył(a): 21 września 2009, 07:25
Lokalizacja: Wągrowiec / Poznań

Postprzez Farel03 » 30 marca 2018, 20:51

Tyle OURów 2x250. Dawno takiego zatrzęsienia nie widziałem
Lepsze jest wrogiem dobrego. Najprostsze rozwiązania są najlepsze
Avatar użytkownika
Farel03
 
Posty: 1923
Dołączył(a): 10 sierpnia 2015, 21:19
Lokalizacja: Kraków

Re: LK 131 Odcinki K-M Zduńska Wola Karsznice-Inowrocław Rąbinek

Postprzez trojmiejski » 30 marca 2018, 22:04

Uwagę na te okolice zwróciły mi zdjęcia Ponętowa z Phototrans, właśnie dlatego, że było na nich widać te oprawy, to chciałem osobiście zobaczyć ile sztuk tam jest. Faktem jest, że sam jestem zaskoczony, że tyle się tego tam uchowało. Po powrocie stamtąd zacząłem szukać innych źródeł na temat węglówki i się okazało, że nie tylko w Ponętowie są OUR. Szkoda, że wcześniej się nie zorientowałem, że jest tego więcej, gdyż w drodze do Ponętowa przejeżdżałem autem przez Babiak bez zatrzymania, gdybym wtedy wiedział, że tam też jest stacja z klasykami, to byłyby dodatkowe foty.
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 8448
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33


Powrót do Oświetlenie obiektów infrastruktury kolejowej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość