Strona 5 z 7

Re: Żarówki w latarniach .... MORSKICH!

PostNapisane: 4 września 2010, 19:04
przez DocBrown
Wygląda tak samo jak MH od OQ1000. I nawet jest tego samego producenta :roll:
Myśle że gdyby w tych latarniach stosowano takie MH jak do OQ1000 to byłoby to sporo oszczędniejsze i lepiej świeciło.

Re: Żarówki w latarniach .... MORSKICH!

PostNapisane: 4 września 2010, 19:23
przez KaszeL
Oszczędniejsze? Źródło od OQ1000 kosztuje 1200pln netto i wytrzymuje ledwie 3500h. Natomiast zwykły PAR64 1000W to koszt kilkudziesięciu złotych.

Re: Żarówki w latarniach .... MORSKICH!

PostNapisane: 4 września 2010, 19:29
przez DocBrown
Miałem na myśli oszczędność energi elektrycznej, bo można zastosować ich mniej niż żarówek 1kW i zredukować jej zużycie.

Re: Żarówki w latarniach .... MORSKICH!

PostNapisane: 4 września 2010, 19:55
przez KaszeL
No to teraz weź kalkulatorek i policz ile się zaoszczędzi...

Re: Żarówki w latarniach .... MORSKICH!

PostNapisane: 4 września 2010, 20:47
przez DocBrown
Nie wiem ile takich żarówek jak pokazał qba stosuje sie w latarniach morskich, nie znam ich skuteczności świetlnej, nie znam też skuteczności świetlnej MH od OQ. Po prostu nie mam danych aby cokolwiek obliczyć, ale żarówka ma tak mizerną skuteczność świetlną, że na pewno sporo prądu by szło zaoszczędzić stosując MH.

Re: Żarówki w latarniach .... MORSKICH!

PostNapisane: 4 września 2010, 20:56
przez KaszeL
Ale google'a umiesz używać? Dane katalogowe potrafisz znaleźć? Na zdjęciach widać ile jest tych lamp w średniej wielkości latarni. Ceny energii zdaje się znasz, ceny lamp można znaleźć w sieci, reszta to matematyka. W czym problem?

Re: Żarówki w latarniach .... MORSKICH!

PostNapisane: 4 września 2010, 21:02
przez DocBrown
A czy musi mi sie chcieć w sobotni wieczór głowić nad obliczeniami ? :P
MH ma ponad 2x wyższą skuteczność od żarówki, więc można dać mniej MH niż żarówek przy zachowaniu tej samej ilości światła, zmniejszy sie pobierana moc, zmniejszy sie koszt zużywanej energi i tylko energi, bo cena źródeł światła będzie dużo wyższa.

Re: Żarówki w latarniach .... MORSKICH!

PostNapisane: 4 września 2010, 21:02
przez Michal
DocBrown napisał(a):Nie wiem ile takich żarówek jak pokazał qba stosuje sie w latarniach morskich, nie znam ich skuteczności świetlnej, nie znam też skuteczności świetlnej MH od OQ. Po prostu nie mam danych aby cokolwiek obliczyć, ale żarówka ma tak mizerną skuteczność świetlną, że na pewno sporo prądu by szło zaoszczędzić stosując MH.

Do latarni morskich lampy wyładowcze się nie nadają chociażby ze względu na dużą ilość załączeń,konieczność stosowania drogich układów do gorącego zapłonu,które i tak przy bardzo dużej ilości cykli łączeniowych pewnie w krótkim czasie by wysiadły.W latarniach morskich najważniejsza jest niezawodność,a nie zużycie energii a to gwarantują lampy żarowe. ;)

Re: Żarówki w latarniach .... MORSKICH!

PostNapisane: 5 września 2010, 10:49
przez max
Mi to wygląda na zwykły PAR56. Zwykle jedna szt. ma 300W i jest zasilana napięciem sieciowym. Są także 500W ale rzadko. Produkowane są w różnych wersjach temperatur barwowych - są wersje co świecą 2000h i dają światło jak domowy halogen oraz takie 300h czy nawet 50h dające bielsze światło do 3400K. Tu widać jest 2000h wersja bo świeci to żółtawo - postawiono na niezawodność. Tak samo są produkowane w różnych wersjach kąta rozsyłu światła. Te widzę mają gładką przednią szybkę więc są to VNSP - bardzo wąski kąt rozsyłu - dlatego dają długi snop światła, który jest widoczny z dużych odległości. Wersje szerokostrumieniowe mają ryflowaną szybkę podobnie jak reflektory samochodowe, tylko że w regularny sposób. Co do części awaryjnej - halogeny te są produkowane także w wersji 12V również o mocy 300W. http://www.thomann.de/pl/ge_lightingpar ... 2v_wfl.htm tak to wygląda tylko że to jest szerokostrumieniowa wersja WFL. http://www.thomann.de/pl/ge_lighting_nsp_par56w.htm tu jest sieciowa w wersji NSP - podobna do tej - wersja VNSP ma idealnie przejrzystą szybkę a NSP lekko rozpraszającą. Jest jeszcze MFL podobna do WFL, też ma szybkę ryflowaną tylko nieco inaczej. Oprócz latarni morskich używa się tego głównie w oświetleniu scenicznym.

Re: Żarówki w latarniach .... MORSKICH!

PostNapisane: 26 września 2010, 00:28
przez andrzejlisek
Michal napisał(a):
DocBrown napisał(a):Nie wiem ile takich żarówek jak pokazał qba stosuje sie w latarniach morskich, nie znam ich skuteczności świetlnej, nie znam też skuteczności świetlnej MH od OQ. Po prostu nie mam danych aby cokolwiek obliczyć, ale żarówka ma tak mizerną skuteczność świetlną, że na pewno sporo prądu by szło zaoszczędzić stosując MH.

Do latarni morskich lampy wyładowcze się nie nadają chociażby ze względu na dużą ilość załączeń,konieczność stosowania drogich układów do gorącego zapłonu,które i tak przy bardzo dużej ilości cykli łączeniowych pewnie w krótkim czasie by wysiadły.W latarniach morskich najważniejsza jest niezawodność,a nie zużycie energii a to gwarantują lampy żarowe. ;)

A gdyby te MH świeciły się cały czas, a zmiany światła realizowałoby się poprzez zasłonę, która mogłaby działać na podobnej zasadzie, jak przesłona aparatu lub żaluzja. Energia zużywana przez silnik byłaby dużo mniejsza niż MH, bo silnik uruchamiałby się tylko przez ułamek sekundy w celu odsłonięcia lub zasłonięcia światła.