Niskoprężne lampy sodowe czyli SOXy

A więc wszystko to, co nie specjalnie pasuje powyżej

Re: Niskoprężne lampy sodowe czyli SOXy

Postprzez qba » 31 grudnia 2014, 01:25

Jaka różnica w oddawaniu kolorów. Czy to nie będzie niebezpieczne dla kierówców, taka nagła zmiana światła ze zgniłożółtego o zerowym oddawaniu barw na zimne ledowe o wysokim RA?
RACJONALNE OŚWIETLENIE MIESZKAŃ SPRZĘTEM OŚWIETLENIOWYM "POLAM"
- ułatwia prace wykonywane w domu
- nie powoduje olśnienia i zmęczenia wzroku
- stwarza nastrój i warunki miłego wypoczynku
Avatar użytkownika
qba
 
Posty: 8334
Zdjęcia: 1020
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, 19:15
Lokalizacja: WLKP

Re: Niskoprężne lampy sodowe czyli SOXy

Postprzez latarnik » 31 grudnia 2014, 22:56

Jaki to w ogóle jest kretynizm, mieć najlepsze i najbardziej wydajne oświetlenie autostrad na świecie i je demontować... Jeszcze rozumiałbym wyłączanie na część nocy
latarnik
 
Posty: 997
Zdjęcia: 82
Dołączył(a): 19 sierpnia 2012, 19:46

Re: Niskoprężne lampy sodowe czyli SOXy

Postprzez Paweł » 1 stycznia 2015, 03:42

Belgii brakuje zasobów energii oraz już nie stać na utrzymywanie jedynej na świecie w 100% kiedyś oświetlonej sieci autostrad, jednym z argumentów jest też ekologia. Czynne całą noc pozostają ringi wokół największych miast i węzły, część odcinków tzw. oświetlenie dynamiczne - włączane tylko przy niesprzyjających warunkach pogodowych lub z powodu wypadów. Jakiś czas temu otworzyli nowy odcinek, zastosowali wysokie maszty ale już z oprawami na wysokoprężną sodę (Schreder Squalo). Myślą tez nad zastąpieniem NLS technologią LED.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Paweł
 
Posty: 6615
Zdjęcia: 944
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niskoprężne lampy sodowe czyli SOXy

Postprzez Watt » 1 stycznia 2015, 14:36

Paweł napisał(a):Myślą tez nad zastąpieniem NLS technologią LED.

I po co ? To już lepiej żeby nic nie montowali :roll:
Watt
 

Re: Niskoprężne lampy sodowe czyli SOXy

Postprzez qba » 2 stycznia 2015, 01:14

Też uważam, że likwidowanie oświetlenia na autostradach jest całkowicie bez sensu, a słyszałem o tym już kiedy byłem w Belgii w 2012r. Także, że te autostrady wraz z oświetleniem wybudowali po wojnie Niemcy, w zamian za rekompensate za wojenne zniszczenia. Zauważyłem też wymiane starych wielkich wirowanych betonowych masztów na stalowe ocynkowane.
RACJONALNE OŚWIETLENIE MIESZKAŃ SPRZĘTEM OŚWIETLENIOWYM "POLAM"
- ułatwia prace wykonywane w domu
- nie powoduje olśnienia i zmęczenia wzroku
- stwarza nastrój i warunki miłego wypoczynku
Avatar użytkownika
qba
 
Posty: 8334
Zdjęcia: 1020
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, 19:15
Lokalizacja: WLKP

Re: Niskoprężne lampy sodowe czyli SOXy

Postprzez latarnik » 2 stycznia 2015, 18:30

Z tego co wiem to w Belgii mają sporo elektrowni atomowych więc chyba nie ma problemu z produkcją dostatecznych ilości prądu :roll:
latarnik
 
Posty: 997
Zdjęcia: 82
Dołączył(a): 19 sierpnia 2012, 19:46

Re: Niskoprężne lampy sodowe czyli SOXy

Postprzez elek » 2 stycznia 2015, 18:40

latarnik napisał(a):Z tego co wiem to w Belgii mają sporo elektrowni atomowych więc chyba nie ma problemu z produkcją dostatecznych ilości prądu :roll:

Znając życie to nastawiali "ekologicznych" wiatraków i teraz problemy mają :D
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
www.instagram.com/flurothyl
Avatar użytkownika
elek
 
Posty: 1638
Zdjęcia: 436
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, 23:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Niskoprężne lampy sodowe czyli SOXy

Postprzez Paweł » 8 stycznia 2015, 02:39

Okazało się, że na ciemnych odcinkach jest teraz mniej wypadków. Musieli też wymienić wiele tablic na odblaskowe. Całkowite oświetlenie to była przesada. Mają 2 elektrownie jądrowe (7 reaktorów), z czego w jednej zostaną wygaszone 2 najstarsze reaktory w tym roku.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Paweł
 
Posty: 6615
Zdjęcia: 944
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niskoprężne lampy sodowe czyli SOXy

Postprzez jacekk » 10 stycznia 2015, 11:06

Latarnie na autostradzie to jakiś kretynizm. Co innego zjazdy, czy jakieś miejsca włączania się do ruchu. Niemcy, Duńczycy a i nawet u nas na prostych odcinkach nie ma latarni. I dobrze, szlag człowieka może trafić kiedy przez X godzin co chwila się błyska jakaś latarnia. Na takich odcinkach w nocy jadę z opuszczoną zasłonką przeciwsłoneczną..

No i z tego co zauważyłem to niektórzy kierowcy mają jakiś problem kiedy droga jest dobrze oświetlona zapominają włączyć światła. Dopiero kiedy taki wyjedzie w ciemne miejsce nagle się orientuje że "oczka" ma wyłączone.
Nie lubię sody.
Avatar użytkownika
jacekk
 
Posty: 1343
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 19 czerwca 2014, 22:12
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Niskoprężne lampy sodowe czyli SOXy

Postprzez Beton » 10 stycznia 2015, 12:39

qba napisał(a):Jaka różnica w oddawaniu kolorów. Czy to nie będzie niebezpieczne dla kierówców, taka nagła zmiana światła ze zgniłożółtego o zerowym oddawaniu barw na zimne ledowe o wysokim RA?


Sporo jeżdżę samochodem i myślę, że znacznie lepsze jest według mnie białe oświetlenie na ulicach. Długa jazda w świetle zwykłych sodówek nuży (podejrzewam, że w przypadku SOX-ów wpływa to znacznie na zmęczenie), w przeciwieństwie do HM czy nawet LED. Przy wysokim Ra wszystko się będzie mniej "zlewać" w jedno. Na trasie 94, Katowice-Kraków przez Olkusz, w Dąbrowie Górniczej są zamontowane zdaje się MH. O ile przyjemniej i żywiej się przejeżdża ten odcinek, niż późniejszą drogę oświetloną słabymi sodówami :)
Avatar użytkownika
Beton
 
Posty: 2103
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 12 kwietnia 2008, 12:15
Lokalizacja: Katowice/Puławy

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Inne rodzaje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości