O układach zapłonowych (było: odpalanie LRJ)

Stateczniki, układy zapłonowe, kondensatory, zapłonniki i inne

Re: O układach zapłonowych (było: odpalanie LRJ)

Postprzez Jorgus » 13 września 2010, 21:14

W nowych Stradach OUS są dławiki z zabezpieczeniem termicznym. Po co to zabezpieczenie,skoro nie jest do niczego wykorzystane :?:
Avatar użytkownika
Jorgus
 
Posty: 1487
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 4 sierpnia 2009, 10:59

Re: O układach zapłonowych (było: odpalanie LRJ)

Postprzez KaszeL » 14 września 2010, 07:42

Jak to nie jest? A efekt prostownikowy lampy to co?
Uwaga zły, zły admin. W razie problemów szukaj pomocy u dobrego -> neon44
Avatar użytkownika
KaszeL
Site Admin
 
Posty: 8660
Zdjęcia: 534
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 14:57
Lokalizacja: Poznań

Re: O układach zapłonowych (było: odpalanie LRJ)

Postprzez Jorgus » 14 września 2010, 13:13

źle mnie rozumiesz ;) te dławiki mają 3 zaciski(to wiesz).Bardzo często w Stradach OUS ten środkowy zacisk jest zalany jakąś żywicą,czy czymś tam.Oczywiście na między dławikiem,a kostką przyłończeniową są trzy żyły-wykorzystane tylko dwie.
Avatar użytkownika
Jorgus
 
Posty: 1487
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 4 sierpnia 2009, 10:59

Re: O układach zapłonowych (było: odpalanie LRJ)

Postprzez bartek380V » 14 września 2010, 14:10

Skoro jestesmy w sednie tematu to jakie firmy produkuja takie dlawiki z zabezpiezeniem? Bede wiedzial jakie dziadostwo omijac. ;)
Zawsze przestrzegaj zasad BHP . robisz to na wlasną odpowiedzialnosc,jesli nie jestes pewien swojego bepieczenstwa i otoczenia to skonsultuj sie z wykwalifikowanym elektrykiem inaczej mozesz byc zabójca siebie i innych! (wszelkie prawa zastrzezone)
Avatar użytkownika
bartek380V
 
Posty: 1775
Zdjęcia: 4
Dołączył(a): 5 maja 2010, 15:14

Re: O układach zapłonowych (było: odpalanie LRJ)

Postprzez KaszeL » 14 września 2010, 21:46

Jorgus napisał(a):źle mnie rozumiesz ;) te dławiki mają 3 zaciski(to wiesz).Bardzo często w Stradach OUS ten środkowy zacisk jest zalany jakąś żywicą,czy czymś tam.Oczywiście na między dławikiem,a kostką przyłończeniową są trzy żyły-wykorzystane tylko dwie.


Ale co ma piernik do wiatraka? Trzeci zacisk w statecznikach jest zazwyczaj używany do połączenia ze specjalnym układem zapłonowym, tak często łączone są stateczniki philipsa. Czasami ten trzeci zacisk to po prostu dodatkowy odczep zasilający, widywałem już stateczniki z wyprowadzeniem na 230 i 240V. W obu przypadkach nie ma to nic wspólnego z zabezpieczeniem przeciw przeciążeniowym/termicznym.
Uwaga zły, zły admin. W razie problemów szukaj pomocy u dobrego -> neon44
Avatar użytkownika
KaszeL
Site Admin
 
Posty: 8660
Zdjęcia: 534
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 14:57
Lokalizacja: Poznań

Re: O układach zapłonowych (było: odpalanie LRJ)

Postprzez DocBrown » 14 września 2010, 21:51

Ja posiadam Elgowski STS150 z takim właśnie zabezpieczeniem termicznym, jednak nie jest ono wyprowadzone na listwe zaciskową statecznika, chociaż na schemacie jest :roll:
DocBrown
 

Re: O układach zapłonowych (było: odpalanie LRJ)

Postprzez Michal » 14 września 2010, 21:58

Trzeci zacisk w statecznikach Elgo jest wykorzystywany przy pracy z reduktorem mocy. ;)
Avatar użytkownika
Michal
 
Posty: 4402
Zdjęcia: 323
Dołączył(a): 24 stycznia 2008, 23:44

Re: O układach zapłonowych (było: odpalanie LRJ)

Postprzez Jorgus » 15 września 2010, 09:10

:shock: :shock: :shock: Ja zawsze myślałem,że to do niczego nie wykorzystane zabez.term :oops: .

:arrow: Michał,mógł byś dać jakiś schemat tego układu z redukcją mocy :?: jakoś nie bardzo go kojarzę :roll:

DocBrown napisał(a):Ja posiadam Elgowski STS150 z takim właśnie zabezpieczeniem termicznym, jednak nie jest ono wyprowadzone na listwe zaciskową statecznika, chociaż na schemacie jest :roll:


na tym co posiadam jest schemat bez zab.ale wyprowadzenie jest-właśnie to mnie zmyliło :oops:
Avatar użytkownika
Jorgus
 
Posty: 1487
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 4 sierpnia 2009, 10:59

Re: O układach zapłonowych (było: odpalanie LRJ)

Postprzez KaszeL » 15 września 2010, 19:07

Nadal nie rozumiem, co ma piernik do wiatraka. Przecież zabezpieczenie przeciw przeciążeniowe nie ma żadnego wyprowadzenia - nigdy.
Uwaga zły, zły admin. W razie problemów szukaj pomocy u dobrego -> neon44
Avatar użytkownika
KaszeL
Site Admin
 
Posty: 8660
Zdjęcia: 534
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 14:57
Lokalizacja: Poznań

Re: O układach zapłonowych (było: odpalanie LRJ)

Postprzez bartek380V » 15 września 2010, 19:17

Zabezpiecznie termiczne jest laczone szeregowo ze statecznikiem i plynie tam prad znamionowy jest ono lacznikiem ukladu-tyle nalezalo powiedziec. Polprzewodnika lub termistora tam raczej nie ma ,bo ten z kolei musialby dawac uprawnienie do wylaczenia innemu ukladowi (wzgledem np przewodu N) odcinajacemu zasilanie -tak jak to jest podobnie wzgledem bieguna ,, - ,, w akumulatorach np Ni MH do elektronarzedzi co realizuje sama ladowarka. 8-)
Zawsze przestrzegaj zasad BHP . robisz to na wlasną odpowiedzialnosc,jesli nie jestes pewien swojego bepieczenstwa i otoczenia to skonsultuj sie z wykwalifikowanym elektrykiem inaczej mozesz byc zabójca siebie i innych! (wszelkie prawa zastrzezone)
Avatar użytkownika
bartek380V
 
Posty: 1775
Zdjęcia: 4
Dołączył(a): 5 maja 2010, 15:14

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Osprzęt elektryczny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron