[Warszawa] Aktualne oświetlenie stołecznych ulic

Historia oświetlenia polskich miast i realizowane inwestycje oświetleniowe

Re: [Warszawa] Oświetlenie stołecznych ulic

Postprzez mirek » 19 września 2007, 17:45

mirror napisał(a): gościu chyba musiał tylko wkręcić lampę sodową bez jakiś przeróbek bo po pewnym czasie już nie świeciła.

W oprawie rtęciowej sodówka nie zaświeci się - trzeba zastosować układ zapłonowy.
Obrazek
Nie wszystko żarówka, co się świeci.
Avatar użytkownika
mirek
 
Posty: 552
Dołączył(a): 4 czerwca 2007, 12:27
Lokalizacja: Kraków

Re: [Warszawa] Oświetlenie stołecznych ulic

Postprzez qba » 19 września 2007, 17:48

Chyba że była to WLSP, a oprawa była do 400w, np ORZ6 i wkręcił WLSP 220 lub 210W
RACJONALNE OŚWIETLENIE MIESZKAŃ SPRZĘTEM OŚWIETLENIOWYM "POLAM"
- ułatwia prace wykonywane w domu
- nie powoduje olśnienia i zmęczenia wzroku
- stwarza nastrój i warunki miłego wypoczynku
Avatar użytkownika
qba
 
Posty: 8341
Zdjęcia: 1020
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, 19:15
Lokalizacja: WLKP

Re: [Warszawa] Oświetlenie stołecznych ulic

Postprzez Paweł » 19 września 2007, 21:46

Nikt nie chce opisać tych fotek, nawet Neon :(
To może ja to zrobię...
1/2 - OZR 125-3, łyżka
3 - ORZ 6 ?
4/5/6/7 - OZR 125-3
8 - łyżka
9/10 OZR 125-3 ; 11/12/13 z kloszem który jeszcze się nie urwał ;)
14/15/16 - OURW250
17/18/19 - ORZ6 wersja 3 ?

cieszyn , fajne, podobne fotki które zrobiłem w tym miejscu są w temacie "Ciekawostki". Dodam że jest to fragment al. Krakowskiej.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Paweł
 
Posty: 6615
Zdjęcia: 944
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Oświetlenie stołecznych ulic

Postprzez neon44 » 19 września 2007, 22:40

OZR-250-3. Tam nie ma OZR-125-3. Jest tylko OURW250. Reszta się zgadza
Fanatyk opraw ulicznych

Zrobiłem już 5564 zdjęcia opraw oświetleniowych
Avatar użytkownika
neon44
Site Admin
 
Posty: 11126
Zdjęcia: 62
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 14:57
Lokalizacja: Górny Śląsk

Re: [Warszawa] Oświetlenie stołecznych ulic

Postprzez cieszyn » 20 września 2007, 08:13

Powiedz mi Paweł, jak wstawiłeś do jednego posta aż 19 fotek? :( A swoją drogą, fotki EXTRA.
Normalnie po 10-ciu szt. się już blokuje następne, chyba że od wczoraj są jakieś zmiany :D
Pzdr/
Staszek
Avatar użytkownika
cieszyn
 
Posty: 12646
Zdjęcia: 9
Dołączył(a): 25 lipca 2007, 15:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Oświetlenie stołecznych ulic

Postprzez Paweł » 20 września 2007, 14:21

neon44, dzieki : - )

cieszyn, te fotki nie są na na serwerze forum ale podlinkowane z serwera fotosik.pl (tak jak większość które zamieściłem)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Paweł
 
Posty: 6615
Zdjęcia: 944
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Oświetlenie stołecznych ulic

Postprzez Paweł » 20 września 2007, 20:49

CDM napisał(a)::arrow: Paweł, Ty już kiedyś poruszałeś ten temat, ale zapytam jeszcze raz: w Warszawie za oświetlenie odpowiada kilka podmiotów, tzn np Żoliborz obsługuje kto inny, a Wolę też ktoś inny? Bo jeśli robi to ktoś inny, niż energetyka, to urządzenia oświetleniowe musiałyby być całkowicie wydzielone, zeby firma obca nie miala dostępu do urządzeń stricte energetycznych. Powiedz też proszę jak są rozwiązane sprawy własności oświetlenia, tzn czyje ono jest? Oczywiście myślę tu głównie o oświetleniu drogowym na terenach ogólnodostępnych, nie o np. nowo wybudowanych obiektach oświetleniowych, będących własnością np. administracji osiedli. Mam jeszcze jedno pytanie przy okazji..Otóż bedąc ostatnio w stolicy zauważyłem dużą ilość tzw. "przewieszek", czyli prowizorycznych połączeń napowietrznych między słupami, a nawet i między oprawami, takie coś wisi m.in w okolicy ul .Szpitalnej, przy hotelu Victoria, albo na trasie WZ na samym widoku z Krakowskiego Przedmieścia. Domyślam się,że przyczyną tego stanu rzeczy są awarie kabli, ale dziwi mnie dlaczego takich uszkodzeń się nie naprawia? Znasz może tego przyczynę??

A więc jest tak:
- za oświetlenie dróg określonych jako wojewódzkich, krajowych i powiatowych oraz tuneli, estakad i mostów na terenie Warszawy odpowiada Zarząd Dróg Miejskich http://www.zdm.waw.pl/
- za oświetlenie dróg gminnych (czyli tych lokalnych a jest ich najwięcej) odpowiadają Urzędy Dzielnic m.st. Warszawy posiadające własny budżet, dzielnic jest 18
- za oświetlenie parków i np. niektórych ciągów pieszo-rowerowych w miejskich lasach odpowiada Zarząd Oczyszczania Miasta
- za oświetlenie innych terenów np. Stare Miasto odpowiada Zarząd Terenów Publicznych.

W przypadku modernizacji oświetlenia ulic należących do ZDM wykonywane są odrębne przetargi i wymagania np. co do opraw (Strady jak się dowiedziałem obecnie nie spełniają norm (np. rozproszenia światła, szczelności) dlatego nie są już zakładane od kilku lat)
Z kolei Urzędy Dzielnic mają różną wizję co do modernizacji ulic na swoim terenie i np. w dzielnicy Wawer (największa pod względem powierzchni) dokonano całkowitej wymiany opraw w latach 1997-98 a np. w dzielnicy Praga Południe nadal zdecydowana większość opraw to klasyki (najwięcej jest łyżek), przeważnie w większości dzielnic w niewielu miejscach pozostały oprawy rtęciowe i wymienia się np. betonowe słupy na nowoczesne aluminiowe bądź stylizowane.

Natomiast za samą konserwację opraw na drogach ZDM-u i dzielnic odpowiada firma która wygrała przetarg jednostki podległej Urzędowi Miasta Stołecznego Warszawy czyli ZDM. Tak więc jaka oprawa wisi przy mojej ulicy odpowiada dzielnica w której mieszkam lub ZDM ale czy ona świeci, w jakim jest stanie itp. odpowiada firma wyłoniona w przetargu który właśnie jest w toku. O tych "przewieszkach" nie jestem w stanie nic powiedzieć ale jak powinno być określa ten przetarg, cytuję najciekawsze fragmenty:

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
W POSTĘPOWANIU O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO PROWADZONYM
W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO NA:

KONSERWACJĘ OŚWIETLENIA ULICZNEGO, TUNELI JEZDNYCH
ORAZ KŁADEK DLA PIESZYCH NA TERENIE M.ST.WARSZAWA


Zamawiającym jest Miasto Stołeczne Warszawa reprezentowane przez Zarząd Dróg Miejskich, ul. Chmielna 120 00-801 Warszawa


5. OFERTY WARIANTOWE, CZĘŚCIOWE, ZAMÓWIENIA UZUPEŁNIAJĄCE
5.1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
5.2. Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych.
5.2.1. Zamawiający dopuszcza złożenie ofert, na maksymalnie pięć wybranych części.
część I - Praga Północ - 3557 szt. opraw
część II - Targówek - 5749 szt. opraw
część III - Białołęka - 6172 szt. opraw
część IV - Praga Południe - 6998 szt. opraw
część V - Wawer - 10022 szt. opraw
część VI - Rembertów - 2501 szt. opraw
część VII - Żoliborz - 3284 szt. opraw
część VIII - Bielany - 5593 szt. opraw
część IX - Wola - 6463 szt. opraw
część X - Bemowo - 4055 szt. opraw
część XI - Śródmieście -11528 szt. opraw
część XII - Mokotów - 9938 szt. opraw
część XIII - Wilanów - 2680 szt. opraw
część XIV - Ursynów - 5561 szt. opraw
część XV - Ochota - 4080 szt. opraw
część XVI - Włochy - 4915 szt. opraw
część XVII - Ursus - 2366 szt. opraw
część XVIII - Wesoła - 2362 szt. opraw
część XIX - Tunele jezdne, kładki dla pieszych oraz znaki D-6 - 2868 szt. opraw


W okresie obowiązywania umowy Wykonawca winien zapewnić:
1. Świecenie wszystkich opraw oświetleniowych w ustalonych godzinach, o ile Zamawiający nie postanowi inaczej.
2. Właściwy stan opraw oświetleniowych i ich elementów niepowodujący powstania zjawiska olśnienia i zmniejszenia żywotności źródeł światła.
3. Właściwy stan opraw, niepowodujący nadmiernego zmniejszenia strumienia świetlnego.
4. Właściwy stan urządzeń oświetleniowych gwarantujący prawidłową pracę tych urządzeń bez zagrożenia osób postronnych, obsługi i otoczenia.
5. Właściwy stan techniczny (w razie potrzeby uzupełnianie ubytków) cokołów i fundamentów szaf oświetleniowych i słupów.
6. Systematyczne usuwanie, w ciągu co najwyżej 24 h, plakatów, anonsów, reklam, tabliczek informacyjnych, obejm, sznurów, itp.
7. Właściwy stan techniczny, zgodny z obowiązującymi przepisami, sieci zasilającej urządzenia oświetleniowe, aby zapewniona była prawidłowa praca tych urządzeń, oraz zasilanych z nich urządzeń bezpieczeństwa ruchu i informacji drogowej bez zagrożenia dla osób postronnych.
8. Prawidłowe położenie opraw oświetleniowych, pozwalające na zachowanie wystarczającej równomierności oświetlenia.
9. Prawidłowe położenie źródeł światła i odbłyśników w oprawach, pozwalające zapewnić możliwie wysoką sprawność świetlną opraw oświetleniowych i odpowiedni stopień ochrony przed olśnieniem.
10. Estetyczny wygląd urządzeń w trakcie obowiązywania umowy, t.j.:
1) czyste klosze i korpusy,
2) pozamykane wnęki słupowe i skrzynki podziału sieci,
3) jednolity typ wysięgników, opraw, słupów i źródeł światła w określonym ciągu latarń, o ile geometria drogi nie wymusza innego rozwiązania,
4) wypionowane, czyste słupy,
5) brak ubytków na elementach betonowych i żelbetonowych,
6) metalowe części urządzeń bez śladów korozji.
11. Prawidłowe i czytelne oznakowanie, wg zasad ustalonych na bieżąco przez Zamawiającego:
1) obwodów w szafach oświetleniowych oraz faz w wnękach słupowych i skrzynkach podziału sieci,
2) słupów oświetleniowych, abonencko–oświetleniowych i trakcyjno–oświetleniowych,
3) szaf oświetleniowych,
4) oznakowanie ma być naniesione dla 100 % urządzeń w danym obszarze.
12. Fachowe, całodobowe pogotowie oświetlenia ulic.
13. Bieżące odbieranie zgłoszeń o usterkach i awariach od Pogotowia Drogowego Zleceniodawcy, oraz zwrotne potwierdzanie ich usunięcia.
14. Informowanie Pogotowia Drogowego Zleceniodawcy i właściwego terenowego Inspektora Nadzoru o awariach sieci zasilającej i urządzeń sterowniczych, powodujących czasowe zaciemnienie ulic.
15. Likwidację zagrożeń dla osób postronnych, wynikłych z losowych (wypadek drogowy, wichura, akty wandalizmu, itp.) uszkodzeń urządzeń oświetleniowych (np. złamany, pochylony lub rozbity słup, złamany wysięgnik, zwisający klosz lub cała oprawa, opadnięcie przewodów linii napowietrznej, itp.) w czasie maksymalnie 2 godzin od chwili otrzymania zgłoszenia o takim zagrożeniu, wraz ze zwrotnym potwierdzeniem ich usunięcia do Pogotowia Drogowego Zleceniodawcy.
16. Likwidację zagrożenia dla osób postronnych wynikającego z otwartej lub rozbitej szafy oświetleniowej, otwartej lub uszkodzonej wnęki bezpiecznikowej, otwartej lub uszkodzonej skrzynki podziałowej sieci zasilającej, otwartej lub uszkodzonej rozdzielnicy oświetleniowej w czasie maksymalnie 2 godzin od chwili otrzymania zgłoszenia o takim zagrożeniu, wraz ze zwrotnym potwierdzeniem ich usunięcia do Pogotowia Drogowego Zleceniodawcy.
17. Wykonanie, pomiarów określonych w odpowiednich przepisach dotyczących eksploatacji urządzeń elektrycznych dla 100 % urządzeń (1/3 urządzeń w ciągu roku). Wykonawca jest zobowiązany, w terminie maks. 2 miesięcy od dnia rozpoczęcia umowy sporządzić harmonogram planowanych w tym okresie prac i przedstawić do akceptacji Inspektorowi Nadzoru Zamawiającego. Inspektor Nadzoru w terminie 14 dni dokonuje akceptacji lub wskazuje na konieczność wprowadzenia poprawek w harmonogramie. Protokoły pomiarów 1/3 urządzeń powinny zostać przekazane w/w Inspektorowi Nadzoru najpóźniej do 30 października każdego roku obowiązywania umowy.
18. Malowanie, metalowych części urządzeń oświetleniowych dla 100 % urządzeń (1/3 urządzeń w ciągu roku, łącznie z szafami oświetleniowymi). Słupy aluminiowe i ocynkowane należy malować farbą antykorozyjną przy podstawie słupa na wysokości 0,3 m. od jego podstawy. Obowiązuje barwa „ciemnej zieleni” o symbolu RAL 6009. Dla szaf oświetleniowych obowiązuje kolor szary. Wykonawca jest zobowiązany, w terminie maks. 2 miesięcy od dnia rozpoczęcia umowy sporządzić harmonogram planowanych prac, z określeniem terminów malowania poszczególnych ulic i przedstawić do akceptacji Inspektorowi Nadzoru Zamawiającego. Inspektor Nadzoru w terminie 14 dni dokonuje akceptacji lub wskazuje na konieczność wprowadzenia poprawek w harmonogramie. Protokolarne przekazywanie 1/3 pomalowanych urządzeń w/w Inspektorowi Nadzoru powinno następować sukcesywnie, zgodnie z przedstawionym i zaakceptowanym harmonogramem, nie później niż do 30 października każdego roku obowiązywania umowy.
19. Dostęp do szaf oświetleniowych dla komisji dokonującej comiesięczne odczyty wskazań liczników energii elektrycznej, oraz środki transportu dla w/w komisji.
20. Transport dla potrzeb kontroli stanu oświetlenia. Liczbę i termin kontroli ustala na bieżąco Inspektor Nadzoru Zamawiającego.
21. Bieżącą współpracę, z właściwym dla każdego rejonu, Zakładem Energetycznym w zakresie prawidłowości pracy układów pomiarowych, oraz na życzenie Zamawiającego rozplombowanie, w obecności przedstawiciela Zakładu Energetycznego listwy zaciskowej każdego licznika, oraz jej oczyszczenie i dokręcenie zacisków przewodów zasilających, a następnie zgłoszenie tego faktu właściwym służbom Zakładu Energetycznego w celu ich ponownego zablombowania.
22. W przypadku awarii zasilania szafy oświetleniowej natychmiastowe powiadomienie pogotowia, właściwego dla każdego rejonu, Zakładu Energetycznego.
23. Podłączenie, załączenie i wyłączenie urządzeń oświetleniowych związane z imprezami okolicznościowymi organizowanymi przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy i jednostki mu podległe.
24. Usunięcie w czasie maksymalnie 1 h od chwili otrzymania zgłoszenia wraz ze zwrotnym potwierdzeniem usunięcia do Pogotowia Drogowego Zleceniodawcy, przypadki świecenia opraw poza ustalonymi godzinami, z wyjątkiem sytuacji, gdy świecenie to uzgodnione jest z zamawiającym.
25. Usunięcie w czasie maksymalnie 2 godzin od chwili otrzymania zgłoszenia wraz ze zwrotnym potwierdzeniem usunięcia do Pogotowia Drogowego Zleceniodawcy, przypadki zaciemnienia ciągu opraw.
26. Wymiana lub naprawa w ciągu 48 h, obudowy, konstrukcji, wyposażenia lub całej szafy oświetleniowej – w przypadku ich uszkodzenia wskutek czynników losowych (np. w wypadku drogowym), wskutek wyeksploatowania, oraz wandalizmu.
27. Wymiana lub naprawa w ciągu 24 h, kabla, przewodu linii napowietrznej, elementu linii kablowej, napowietrznej (mufa, głowica, izolator, itp.), gdy uległ on uszkodzeniu wskutek czynników losowych (np. w wypadku drogowym), wskutek wyeksploatowania, oraz wandalizmu.
28. Wymiana lub naprawa w ciągu 48 h, słupa oświetleniowego, wysięgnika oprawy w przypadku, gdy uległ on uszkodzeniu wskutek czynników losowych (np. w wypadku drogowym), wskutek wyeksploatowania, oraz wandalizmu.
29. Wymiana lub naprawa w ciągu 24 h, opraw oświetleniowych, tabliczek bezpiecznikowych, wymiana źródeł światła, gdy uległy one uszkodzeniu wskutek czynników losowych (np. w wypadku drogowym), wskutek wyeksploatowania, oraz wandalizmu.
30. Uzupełnienie w ciągu 48 h (szafa oświetleniowa, słup), 24 h (kable, przewody, oprawy oświetleniowe, źródła światła) skradzionych elementów urządzeń lub całych urządzeń.
31. Usunięcie w ciągu, co najwyżej, 7 dni tymczasowych połączenia sieci zasilającej (tzw. przewieszek). W przypadku, gdy od momentu zainstalowania tymczasowego połączenia sieci zasilającej do ostatniego dnia obowiązywania umowy pozostanie mniej niż 7 dni ma ono zostać zlikwidowane w tym okresie. Tymczasowe połączenia sieci zasilającej powstałe w okresie zimowym tzn. od 15 listopada roku poprzedniego do 30 marca roku następnego i w przypadku utrzymywania się znacznej zmarzliny powierzchni ziemi, mają zostać usunięte jak najszybciej po ustąpieniu zmarzliny ziemi, nie później niż do 15 maja roku po okresie zimowym, w którym wystąpiła konieczność zainstalowania tymczasowego połączenia sieci zasilającej. Każdorazowe zainstalowanie tymczasowego połączenia sieci zasilającej musi zostać zgłoszone przez Wykonawcę do Inspektora Nadzoru Zamawiającego.
32. W przypadku, kiedy elementy lub urządzenia nie są już dostępne na rynku, w porozumieniu z właściwym Inspektorem Nadzoru Zamawiającego Wykonawca może zastosować elementy lub urządzenia dostępne na rynku o parametrach zbliżonych do urządzenia lub elementu uszkodzonego. W przypadku braku elementów zamiennych do uszkodzonego urządzenia, Wykonawca winien wymienić urządzenie na nowe o parametrach zbliżonych do urządzenia uszkodzonego.
33. W ciągu 2 dni roboczych Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia Inspektorowi Nadzoru dokumentacji jednoznacznie określającej miejsce i zakres awarii, oraz protokołu pomiarów elektrycznych wykonanych po usunięciu awarii. Dokumentacja powinna zawierać, co najmniej dwie fotografie z naniesioną datą, prezentujące miejsce i zakres awarii, oraz kosztorys powykonawczy sporządzony według średnich cen SEKOCENBUD obowiązujących w danym kwartale.
34. Wykonawca jest zobowiązany na bieżąco w dni robocze powiadamiać Inspektora Nadzoru o awariach i wykonanych robotach, oraz o zastosowaniu tymczasowych połączeń sieci zasilającej. Inspektor Nadzoru na bieżąco ustali, dla których robót konieczne jest przeprowadzenie odbioru technicznego. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić transport na miejsce awarii (miejsce robót).
35. Wykonawca jest zobowiązany każdorazowo zgłosić gotowość do odbioru technicznego robót zanikowych. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić transport na miejsce awarii, miejsce robót.
36. Wykonawca winien stosować, w uzgodnieniu z Inspektorem Nadzoru, tylko fabrycznie nowe urządzenia i materiały, posiadające wymagane atesty i certyfikaty.
37. W przypadku nieterminowego usuwania przez Wykonawcę awarii urządzeń i osprzętu oświetleniowego wymienionych w § 4 ust. 25-31 Zamawiający wezwie pisemnie Wykonawcę do usunięcia ww. awarii z podaniem ostatecznego terminu naprawy, a w przypadku braku wykonania naprawy, zleci jej wykonanie firmie zewnętrznej a kosztami postępowania i wykonania robót obciąży Wykonawcę.
38. Wykonawca jest zobowiązany udostępnić, na każde żądanie Inspektora Nadzoru, w ciągu, co najwyżej 2 godzin, zamykane części urządzeń w celu przeprowadzenia kontroli.
39. Wykonawca jest zobowiązany przesyłać raporty dotyczące prac konserwacyjnych prowadzonych na rejonach podlegających konserwacji Wykonawcy w poniedziałki, środy i piątki do godz. 12.00 na adres email mailto:dtso@zdm.waw.pl albo faksem na numer (0 22) 620-10-21 wew. 200. Raport ma zawierać wykaz wszystkich prac wykonanych od poprzedniego raportu do godz. 7.00 w dniu wystawienia raportu. Raport ma być zgodny z załączonym wzorem.
40. Przekazanie urządzeń będących przedmiotem konserwacji przed rozpoczęciem usługi oraz po zakończeniu usługi nastąpi protokołem przyjęcia - przekazania zawartym przy udziale dotychczasowego Wykonawcy konserwacji, Zarządu Dróg Miejskich i nowo wyłonionego Wykonawcy.
41. W dniu następnym po zakończeniu usługi Wykonawca ma obowiązek przekazać Zamawiającemu klucze do zamykanych części urządzeń, oraz aktualne kody dostępu do tych urządzeń, które wymagają ich podania podczas regulacji, programowania, itp.
42. Wykonawca jest zobowiązany do usunięcia, w ciągu 7 dni roboczych niedomagań, które zostały wykazane w protokole przejęcia - przekazania w dniu zakończenia usługi. W przypadku nie usunięcia ww. niedomagań, koszt usunięcia braków wykazanych w protokole zdawczo odbiorczym zostanie pokryty z zabezpieczenia należytego wykonania umowy wniesionego przez dotychczasowego wykonawcę konserwacji oświetlenia na danym rejonie.
43. Wykonawca – Konserwator ma obowiązek uczestniczenia w odbiorach remontowanych i nowo budowanych urządzeń. Urządzenia włącza się do konserwacji po podpisaniu protokółu odbioru przez:
a) Przedstawiciela Zamawiającego – ZDM,
b) Przedstawiciela Zamawiającego - w przypadku urządzeń oświetlenia dróg gminnych.
Wykonawca ma prawo do zgłaszania uwag do protokołu odbioru.
Ostatnio edytowano 20 września 2007, 23:10 przez Paweł, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Paweł
 
Posty: 6615
Zdjęcia: 944
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Oświetlenie stołecznych ulic

Postprzez KaszeL » 20 września 2007, 22:48

Pawle, litości - nieco mniejsza czcionka :)
Uwaga zły, zły admin. W razie problemów szukaj pomocy u dobrego -> neon44
Avatar użytkownika
KaszeL
Site Admin
 
Posty: 8660
Zdjęcia: 534
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 14:57
Lokalizacja: Poznań

Re: [Warszawa] Oświetlenie stołecznych ulic

Postprzez Paweł » 20 września 2007, 23:11

KaszeL napisał(a):Pawle, litości - nieco mniejsza czcionka :)

OK :) Już zmniejszona :D
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Paweł
 
Posty: 6615
Zdjęcia: 944
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Oświetlenie stołecznych ulic

Postprzez KaszeL » 21 września 2007, 11:14

Dzięki.
Uwaga zły, zły admin. W razie problemów szukaj pomocy u dobrego -> neon44
Avatar użytkownika
KaszeL
Site Admin
 
Posty: 8660
Zdjęcia: 534
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 14:57
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Miasta polskie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości