przez narva2006 » 30 maja 2021, 00:23
Pora co nieco odświeżyć ten wątek: Otóż przeprowadziłem inwentaryzację związaną z oświetleniem ulicznym przy Drodze Krajowej nr.91 w Łęczycy. Na tym odcinku drogi dosyć sporo się zmieniło:
3 marca 2020r. rozpoczęły się prace związane z rozbudową DK91 w Łęczycy. Rozbudowa drogi będzie oznaczała wiele zmian, zarówno dla kierowców jadących przez miasto tranzytem, jak i mieszkańców. Niesłychanie istotną choć niezauważalną zmianą, będzie podniesienie nośności drogi, do 11,5 tony na oś pojazdu. Jest to o tyle istotne, że będą mogły w przyszłości jeździć tędy wszystkie dopuszczone do ruchu pojazdy, bez ryzyka uszkodzenia drogi. W wyniku rozbudowy na wlotach do miasta (od południe i od północy) pojawią się ronda, co znakomicie uspokoi przejazd przez miasto i poprawi bezpieczeństwo. Pozwoli także w komfortowy sposób włączyć się do ruchu wyjeżdżającym z Łęczycy na drogę krajową. W centrum zostaną rozbudowane skrzyżowania. Poprawi się ich geometria, a także pojawią się pasy dla skręcających w prawo i w lewo. Na znacznym odcinku zostanie wybudowany ciąg dla pieszych i rowerzystów, zostanie też wprowadzony szereg innych poprawiających warunki komunikacyjne miasta zmian. Koniec robót prawdopodobnie nastąpi w listopadzie lub w grudniu 2021r.
Oświetlenie uliczne:
1-5 czerwca 2020r. rozpoczął się 1 etap modernizacji oświetlenia ulicznego przy ulicy Ozorkowskie Przedmieście czyli na zdjęciach nr. 5, 6 i 7. Słupy ŻN wraz ze starą linią napowietrzną wymieniono na słupy wirowane z nową linią ASXSn. Oprawy jakie zastosowano tymczasowo to Schreder Ambar ale nie na wszystkich słupach zastosowano, dopiero kilka tygodni później zamontowane zostały nowe oprawy Philips Unistreet.
Pod koniec czerwca tego roku rozpoczął się 2 etap modernizacji która znajdowała się przy ulicy Sienkiewicza na zdjęciu nr. 3 i 4, oprócz Strad zachowała się również jedna kwadratówka która też została zdemontowana w trakcie modernizacji, linia napowietrzna również została zmodernizowana na ASXSn ale tymczasowych ambarów nie zastosowano, na razie nie zamontowano jeszcze wysięgników prawdopodobnie z powodu oczekiwania nad nową dostawą opraw Unistreet, dopiero w lipcu rozpoczęto je montować.
30-31 lipca 2020r. rozpoczął się 3 etap modernizacji ulicy Sienkiewicza, prace były robione pełną parą, etap modernizacji znajdował się na odcinku drogi pomiędzy ulicą Belwederską a Kilińskiego, wymiana linii napowietrznej nie była konieczna ze względu na to że została wymieniona w 2006/2007r. na ASXSn. Na nowych słupach wirowanych od razu zamontowano nowe oprawy.
W grudniu 2020r. rozpoczął się 4 a zarazem ostatni etap modernizacji która znajdowała się na zdjęciu nr.1 i 2, linię napowietrzną wymieniono w 2006/2007r. niektóre słupy dawno temu zostały wymieniane na nowe ŻNy to z powodu kolizji drogowych, w tym roku wszystkie zostały wymienione wraz z nowymi oprawami. Na zdjęciu nr.1 widać duety OUS-250 które zostały odłączone w tym miesiącu a zniknęły dopiero 4 miesiące później, na rzecz budowy Ronda Północnego.
Strady OUS-400 były w stanie "takim sobie", zamontowane w 1994/95r. dzięki projektowi modernizacji oświetlenia ulicznego wprowadzonego przez Z.S.O. ELGO Gostynin. Klosze były brudne, popękane i zmatowiałe a w niektórych wymieniano na nowe. Większość tych Strad była przerabiana na 250W, niektóre miały jeszcze osprzęt 400W. Odcinek drogi z tego co przechodziłem wieczorową porą był nierównomiernie oświetlony, a w latach 2015-2019 niektóre Strady stopniowo zaczęto wymieniać na Ambary, prawdopodobnie z kilku powodów: uszkodzone układy zapłonowe a ewentualnie stateczniki, kolizje drogowe, poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego itp. Wg. mnie trochę szkoda tych OUS ale z drugiej strony dzięki oświetleniu LED jest energooszczędniej, jaśniej, odcinek drogi bardzo dobrze równomiernie oświetlony i białe światło. Zanim Strady pojawiły się na tym odcinku drogi, oświetlały OURW 400 i 2250.
lubię światło SOXów