Pojazdy i sprzęt elektromonterów

Dyskusje na temat izolatorów, bezpieczników, rozdzielnic, urządzeń sterujących itp

Re: Okresowa wymiana lamp

Postprzez cieszyn » 23 lutego 2008, 00:14

Michal napisał(a):
mateusz napisał(a):Michał - widzę ,ze posługujesz się też zwykłą drabiną :D Ale sam chyba nie możesz jeżdzić samochodem z wysięgnikiem ,bo ktoś musi obsługiwać podnośnik ,kiedy Ty jesteś w koszu

Mam sterowanie w koszu i mogę sam obsługiwać podnośnik. :D

- tak właśnie myślałem :)

Tylko uwazaj, nie obracaj wysięgnika na bok, bo wiesz ............. straci on do Ciebie cierpliwość ;) ;) ;) ;)
Pzdr/
Staszek
Avatar użytkownika
cieszyn
 
Posty: 12646
Zdjęcia: 9
Dołączył(a): 25 lipca 2007, 15:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Okresowa wymiana lamp

Postprzez Michal » 23 lutego 2008, 00:29

Ten podnośnik już dużo przeżył i nic nie jest w stanie wytrącić go z RÓWNOWAGI :D :D
Avatar użytkownika
Michal
 
Posty: 4402
Zdjęcia: 323
Dołączył(a): 24 stycznia 2008, 23:44

Re: Okresowa wymiana lamp

Postprzez mateusz » 23 lutego 2008, 08:19

Nie chce ciagnać już dalej off- topicu ale dodam tylko ,że w takich samochodach z wysięgnikami ,na czas podnoszenia , dostawia się z tyłu dodatkowo dwie takie jakby nogi ,które pózniej się zkłada z powrotem. Zabezpieczają one przed ewentualnym wychyleniem ,straceniem równowagi. U nie ,jak przyjeżdża elektryk od opraw ,to od razu z facetem z obsługi ,który stoi na samochodzie i dżwignią obsługuje wysięgnik ,a drugi jest w koszu
Pozdrawiam ,
Avatar użytkownika
mateusz
 
Posty: 5011
Zdjęcia: 544
Dołączył(a): 4 czerwca 2007, 15:42
Lokalizacja: Olsztyn

pojazdy

Postprzez CDM » 23 lutego 2008, 10:42

:arrow: mateusz, typowy podnośnik ma cztery podpory opuszczane hydraulicznie przez operatora. Nowsze podnośniki mają już sterowanie u góry, ale te starsze, szczególnie na benzynowcach STAR 28 i 29 jeszcze tego nie miały. W poznańskiej ENEA są podnośniki z roku 91 na STAR'ach 200 i każdy z nich ma już sterowanie, czyli możliwość podnoszenia i opuszczania, sterowania obrotami silnika (czyli wolniejsza, lub szybsza praca urządzenia), oraz uruchamiania i wyłączania silnika z kosza.
Brak czasu....
Avatar użytkownika
CDM
 
Posty: 4670
Zdjęcia: 226
Dołączył(a): 12 czerwca 2007, 14:07
Lokalizacja: Poznań

Re: Okresowa wymiana lamp

Postprzez mateusz » 23 lutego 2008, 10:55

acha
Ten podnośnik ,o którym pisałem miał podpory opuszczane hydraulicznie

Proponuje do adminów ,aby przenieśli kilka ostatnich postów z tego tematu do tematu o pojazdach elektromonterów ,w off- topicu
Pozdrawiam ,
Avatar użytkownika
mateusz
 
Posty: 5011
Zdjęcia: 544
Dołączył(a): 4 czerwca 2007, 15:42
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Okresowa wymiana lamp

Postprzez swietlik » 23 lutego 2008, 11:24

CDM napisał(a):Widziałem kilka razy lampę wyjętą z takiej oprawy z uszkodzonym dławikiem, jarznik wygląda jak nadmuchany balonik

A czy to samo się stanie z rtęciówką 125W podłączoną do statecznika STR-250??
Zakład Energetyczny Poznań
Rejon Najwyższych Napięć
Avatar użytkownika
swietlik
 
Posty: 3012
Zdjęcia: 83
Dołączył(a): 4 czerwca 2007, 14:04
Lokalizacja: Poznań

Re: Pojazdy i sprzęt elektromonterów

Postprzez neon44 » 23 lutego 2008, 12:12

ok posty wydzielone do odpowiedniego tematu. Możecie tu dalej dyskutować o zwyżce
Fanatyk opraw ulicznych

Zrobiłem już 5564 zdjęcia opraw oświetleniowych
Avatar użytkownika
neon44
Site Admin
 
Posty: 11126
Zdjęcia: 62
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 14:57
Lokalizacja: Górny Śląsk

Re: Pojazdy i sprzęt elektromonterów

Postprzez Bartek » 23 lutego 2008, 19:20

To teraz ENION oddział Będzin(dawniej Będzińskie Zakłady Elektroenergetyczne)
Zwyżki na samochodach STAR 28,29,200,jakieś MANy
Samochody terenowe STAR-266(3-osiowe,nie jestem pewien,czy są w ENIONie),jakieś STARy 4x4
Ciężarówki STAR 200 i STAR 1142
Pogotowia energetyczne:busiki: Ford Transit,VW Transportery,może się zachowały jakieś ŻUKI
Inne pojazdy:POLONEZY TRUCK,FIATY SEICENTO.
Wysokoprężne rtęciówki są dobre, bo są tanie i DOBRE
Bartek
 
Posty: 456
Zdjęcia: 10
Dołączył(a): 5 czerwca 2007, 13:57
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Pojazdy i sprzęt elektromonterów

Postprzez andrzejlisek » 23 lutego 2008, 19:30

Nie wie ktoś, czemu w podnośnikach pod stopami podpór podkłada się duże kawałki desek? Wydaje mi się, że poto, by zwiększyć powierzchnię stopy.

Bez opuszczonych podpór podnośnik byłby niestabilny i z powodu resorowania kołysałby się. Na małych wysokościach nawet jak równowagi nie straci, to i tak utrudnia prace na wysokości.
Avatar użytkownika
andrzejlisek
 
Posty: 1865
Zdjęcia: 96
Dołączył(a): 7 czerwca 2007, 20:48

Re: Pojazdy i sprzęt elektromonterów

Postprzez cieszyn » 23 lutego 2008, 21:06

[quote="andrzejlisek"]Nie wie ktoś, czemu w podnośnikach pod stopami podpór podkłada się duże kawałki desek? Wydaje mi się, że poto, by zwiększyć powierzchnię stopy.

... quote]

Te deski to faktycznie powiększenie powierzchni (jak narty, im większa powierzchnia, tym mniejszy nacisk na powierzchnię)
Ale drugi cel tych podkładek drewnianych to stabilizacja podparcia. Deska jest miękka, więc czysty styk stopy podnośnika z np. betonem czy asfaltem grozi nawet przesunięciem (poślizgiem) stopy. Miękkie drewno znakomicie kompensuje chwilowe zwiększenia i zmniejszenia nacisku na stopę, dzięki czemu cały pojazd nie będzie się kołysał (stopa "wpije" się w deskę i juz się na niej nie poruszy, zaś sama deska nie poślizgnie się na prawie żadnej powierzchni, na której jest położona, jej dolna powierzchnia sprawia duże tarcie).
Nie wiem, ale być może niektóre stopy mają gumowe podkładki na spodzie?, tylko że te gumy mają w sumie też małą powierzchnię i chyba szybko się zużywają, więc REASUMUJĄC: kawał grubej deski (najlepiej takiej płatwi z więźby dachowej) najlepiej spełnia zadanie stabilizacji i pewnego oparcia stopy podnośnika.
Pzdr/
Staszek
Avatar użytkownika
cieszyn
 
Posty: 12646
Zdjęcia: 9
Dołączył(a): 25 lipca 2007, 15:38
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Osprzęt elektroenergetyczny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron