Strona 6 z 19
Re: Sygnalizatory kolejowe
Napisane:
19 października 2012, 21:09
przez MRP200
W sygnalizatorach kolejowych stosowany jest jeden typ żarówek, mianowicie żarówki dwu-włóknowe na 24 V o mocy 25 W. Jedno włókno jest zasadnicze, a drugie rezerwowe (o mniejszej mocy), co jednocześnie służy do wykrywania przepalenia żarówki. Jednak siła światła takiego sygnalizatora dużo zależy też od stanu odbłyśnika samego sygnalizatora, bo po wielu latach mogła go zjeść korozja.
Co do wypadków kolejowych to stan sygnalizatorów odgrywa mniejszą rolę. Tutaj przepisy ruchu są bardzo restrykcyjne. Jeżeli dany sygnał dla maszynisty jest niezrozumiały lub niejednoznaczny to równoważny jest z sygnałem "stój", ew. dalsza jazda z prędkością nie większą niż 20 km/h, a nawet mniejszą, przy bacznej obserwacji toru, aby zawczasu można było zatrzymać skład. Instrukcja sygnalizacji jednoznacznie to reguluje.
Re: Sygnalizatory kolejowe
Napisane:
19 października 2012, 21:16
przez KaszeL
No niby tak, ale znowu mamy sytuację, w której na kolizyjnym znalazły się dwa pociągi. Ciekawe, co tym razem się stało?
Re: Sygnalizatory kolejowe
Napisane:
19 października 2012, 21:43
przez MRP200
Podobny wypadek miał miejsce, chyba z rok temu pod Warszawą, gdzie zderzyły się dwa składy kolei podmiejskiej. Maszyniści w porę zaczęli hamować, jednak siła "puknięcia" była na tyle duża, że w jednym składzie pękła szyba. Całość zarejestrowała kamera w kabinie maszynisty. Co ciekawe, pociągu z naprzeciwka w ogóle nie powinno w tym momencie tam być, bo pociąg "z kamerą" mimo, że jechał torem niewłaściwym na końcu miał ustawiony rozjazd na krzywo, a na filmie widać, że przeciwny pociąg zdążył rozpruć ten rozjazd zanim doszło do zderzenia, mimo, że prawidłowo powinien jechać z rozjazdem ustawionym na prosto. Chyba znowu w tym przypadku zawinił system.
Re: Sygnalizatory kolejowe
Napisane:
24 kwietnia 2013, 19:16
przez JeD
Re: Sygnalizatory kolejowe
Napisane:
25 kwietnia 2013, 06:47
przez famabud
Na przedostatniej fotce wygląda to tak jakby wpakowali SOXa do tego szlabanu.
Re: Sygnalizatory kolejowe
Napisane:
12 stycznia 2014, 11:20
przez lumix26
Re: Sygnalizatory kolejowe
Napisane:
9 maja 2014, 21:51
przez Watt
Ostatnio na starym, klimatycznym przejeździe wymieniono sygnalizatory żarówkowe na jakieś ledowe badziewie
Teraz ten przejazd stracił klimat, oby komuś tylko nie wpadło do głowy ruszać łych które go oświetlają
Aha, dzwonki zostały te same, tzn. takie klasyczne gongi
Re: Sygnalizatory kolejowe
Napisane:
16 marca 2015, 22:52
przez toomm40
Re: Sygnalizatory kolejowe
Napisane:
15 kwietnia 2015, 19:36
przez trojmiejski
Re: Sygnalizatory kolejowe
Napisane:
15 kwietnia 2015, 20:32
przez toomm40
ciekawe, upchnięto ten semafor pod wiatą , jeszcze w dodatku z pasem świetlnym i wskaźnikiem wyjazdu na tor niewłaściwy .. w przypadku obaw o złą widoczność pod wiatą można było zastosować tylko sygnał powtarzający Sp , a semafor ustawić kilkanaście metrów dalej .