Strona 8 z 10

Re: Upadłość Brilum i zakładów Elgo

PostNapisane: 30 kwietnia 2016, 13:47
przez JeD
Beton napisał(a):Nie ma dobrych wujków i pieniędzy za darmo. Kiedyś zechcą, żebyśmy je oddali, lub mogą wymagać posłuszeństwa w niektórych sprawach, np. zmuszenie nas siłą do przyjęcia uchodźców, gdybyśmy jednak ich nie chcieli. Jestem daleki od bycia miłośnikiem UE, więc powiedziałem, co o tym myślę.


Piękne podsumowanie, nic dodać nic ująć! :)

Re: Upadłość Brilum i zakładów Elgo

PostNapisane: 30 kwietnia 2016, 21:33
przez qba
Każdy okres w dziejach miał swoje dobre i złe strony. Także nie jestem zwolennikiem UE zwłaszcza w takiej formie jak obecnie, i drażni mnie niszczenie powojennego dorobku Polski, a głównym powodem jest fakt, że zakłady powstały za komuny. Zresztą dotyczy to nie tylko zakładów produkcyjnych, ale i infrastruktury. Podam przykład trolejbusów w Słupsku. W latach 80, nawet w ich końcówce, Słupsk i całe ówczesne województwo słupskie było najlepiej rozwijającym się regionem w Polsce, chwalonym przez władze. W połowie tej dekady zdecydowano się stworzyć w mieście trakcje trolejbusową, bardzo przydatną mieszkańcom. Trolejbusy jeździły po mieście do 1999 r, kiedy to bez żadnej konsultacji podjęto decyzje o ich likwidacji, a stało się to na wniosek jednego z radnych, należącego do Solidarności. Ten zakompleksiony człowieczek najwyraźniej zazdrościł, że u schyłku PRL udało się w mieście sfinalizować tą ogromną inwestycje, a on zapewne niczego szczególnego w życiu nie osiągnął, więc przeforsował likwidacje trolejbusów "Może i były wygodne dla mieszkańców, ale to komunistyczna inwestycja, więc trzeba je zlikwidować" - zapewne reprezentował takie myślenie. Trakcje demontowane były nocną porą, chyba aby nikt się przeciw temu nie buntował ( Szaszłyka także usuwano w nocy). Całe to przedsięwzięcie jest jednym z największych przekrętów w historii Słupska.

Re: Upadłość Brilum i zakładów Elgo

PostNapisane: 30 kwietnia 2016, 21:48
przez Lampka
Podobne akcje były z tramwajami w Gliwicach, które zamiast zmodernizować, po prostu zlikwidowano na rzecz autobusów. Też były cuda i protesty, które oczywiście nic nie dały i od września 2009 roku tramwaje znikły z gliwickich ulic. Mnie najbardziej wkurza fakt narzucania przez UE różnych rzeczy - nawet w kwestii tego, czym mamy się oświetlać. Każdy powinien mieć wolny wybór, czym może się oświetlać i co używać, a nie na siłę wycofywać różne rzeczy.

Re: Upadłość Brilum i zakładów Elgo

PostNapisane: 30 kwietnia 2016, 21:49
przez qba
Lampka napisał(a):Podobne akcje były z tramwajami w Gliwicach, które zamiast zmodernizować, po prostu zlikwidowano na rzecz autobusów. Też były cuda i protesty, które oczywiście nic nie dały i od września 2009 roku tramwaje znikły z gliwickich ulic. Mnie najbardziej wkurza fakt narzucania przez UE różnych rzeczy - nawet w kwestii tego, czym mamy się oświetlać. Każdy powinien mieć wolny wybór, czym może się oświetlać i co używać, a nie na siłę wycofywać różne rzeczy.

Na szczęście wielu ludziom udaje się obchodzić te zakazy. M. in w kwestii pojazdów.

Re: Upadłość Brilum i zakładów Elgo

PostNapisane: 14 czerwca 2016, 22:04
przez Witeku
Lampka napisał(a):Podobne akcje były z tramwajami w Gliwicach, które zamiast zmodernizować, po prostu zlikwidowano na rzecz autobusów. Też były cuda i protesty, które oczywiście nic nie dały i od września 2009 roku tramwaje znikły z gliwickich ulic. Mnie najbardziej wkurza fakt narzucania przez UE różnych rzeczy - nawet w kwestii tego, czym mamy się oświetlać. Każdy powinien mieć wolny wybór, czym może się oświetlać i co używać, a nie na siłę wycofywać różne rzeczy.
Akurat w kwestii komunikacji gdyby nie środki strukturalne, to - jeżeli chodzi o tramwaje - na Gliwicach by się nie skończyło, posypałby się kolejne systemy i generalnie nadal by inne miasta jeździły złomem (w Warszawie przypomnę tylko pięćdziesięcioletnie 13N, które nie zapewniały żadnego komfortu podróży). I w tej sferze skorzystały też polskie firmy - dzięki zamówieniom mogły rozwijać produkcję i wdrażać nowe produkty (wystarczy wymienić Solarisa czy Pesę).
W upadku firm nie widziałbym złego działania obcych sił. Taka kolej rzeczy - jedni się rozwijają, a inni upadają (pozostając przy komunikacji - w pierwszym przypadku Solaris, w drugim Jelcz czy teraz Autosan). W głównej mierze przez niedostosowanie do realiów, złe zarządzanie, rozbuchane przywileje pracownicze itp.

Re: Upadłość Brilum i zakładów Elgo

PostNapisane: 11 października 2016, 19:31
przez robert03
No akurat z Pesą to wesoło nie jest i obyśmy nie czytali niedługo jak o Elgo....
MercuryFenix napisał(a):Skoro zakłady zostają zamknięte, to znaczy to że nie miały poprostu przyszłości.
Trudno Unitra padła, wszyscy przeżyli. Elgo padnie, też przeżyjemy. ;)

Unitra była zjednoczeniem w skład którego wchodził istniejący do dziś Radmor.
Kolejnym członkiem Unitry była Eltra. To już coprawda nie to samo ale także istnieje.
Radmor ma się dobrze, ocalał zawieruchy przemian. Tak więc można powiedzieć że Unitra nie do końca padła :-)

Re: Upadłość Brilum i zakładów Elgo

PostNapisane: 11 października 2016, 19:45
przez MercuryFenix
Czli jest Radmor, Tonsil i tego by było ? :P
Biazet – Białystok
CEMAT – Warszawa
CEMI – Warszawa
Cemont – Warszawa
CERAD – Białogard
CERPO
COBRESPU
Diora – Dzierżoniów
Dolam – Wrocław
Elmasz – Warszawa
Elpod – Warszawa
Elpol
Eltra – Bydgoszcz Troche istnieje, i troche nie
Elwa – Kołobrzeg
Fonica – Łódź
Lamina – Piaseczno
Unitra-Lipsk
Unitra-Lubartów
Magmor – Gdańsk
Miflex – Kutno
Mikrostyk – Gniew
OBREP – Warszawa
OBRPO – Warszawa
OBRTT – Warszawa
Omig – Warszawa
Pewa – Warszawa
Polam
Polkolor – Piaseczno
Polfer – Skierniewice
Profel – Szydłowiec
Radmor – Gdynia ISTNIEJE
Radwar – Warszawa
Rawar – Warszawa
Unitra-Rzeszów
Serwis – Warszawa, Kraków, Katowice, Łódź, Poznań, Wrocław, Gdańsk, Lublin, Olsztyn, Szczecin, Bydgoszcz
Telekom – Warszawa
Telam – Warszawa
Telpod – Kraków
Tonsil – Września ISNIEJE
Toral – Toruń
Unima – Koszalin
Unimor – Gdańsk
Unipro – Warszawa
Unitech – Gniew, Białogard, Mława, Lipsk, Żuromin, Maków Mazowiecki
Unitronex – Warszawa, Maple Park
Unizet – Warszawa
Warel – Warszawa
WZT – Warszawa
Zapel – Boguchwała
Zatra – Skierniewice
Zelos – Piaseczno
ZRK – Warszawa
Zumet – Bartoszyce

Re: Upadłość Brilum i zakładów Elgo

PostNapisane: 11 października 2016, 22:33
przez qba
Podobnie padło większość z kilkudziesięciu zakładów ze zjednoczenia POLAM.

PostNapisane: 11 października 2016, 22:39
przez Farel03
@qba

Z Polamu przetrwał tylko Polamp- Warszawa i Pila. Reszta upadła.

Re:

PostNapisane: 11 października 2016, 22:52
przez qba
Farel03 napisał(a):@qba

Z Polamu przetrwał tylko Polamp- Warszawa i Pila. Reszta upadła.

Lub funkcjonuje pod zmienioną nazwą. Polam - Rem - Polam Gdańsk, ES - System - Polam Wilkasy, Lumileds - Polam Pabianice; Helios - Polam Katowice; Kontakt - Simon - Polam Kontakt Czechowice Dziedzice; Polam Mysłakowice sp. z.o.o; POlam - Nakło S.A; Huty szkła Łużyce - Polam Pieńsk; Polam Bielsko - Phillips Lighting Bielsko; Polam Pułtusk - ETI POlam; Polam Szczecinek - Elda Eltra;