Regulamin forum - przeczytaj zanim napiszesz pierwszy post

Dyskusje na temat modernizacji oraz konserwacji, a także budowy nowych linii oświetlenia zewnętrznego

Regulamin forum - przeczytaj zanim napiszesz pierwszy post

Postprzez KaszeL » 4 czerwca 2007, 23:50

Wstęp
1.1 Regulamin jest zbiorem zasad, których przestrzeganie pozwala na eksploatację tego forum w sposób optymalny.
1.2 Celem regulaminu nie jest ograniczanie swobody korzystania z forum, ani tym bardziej ograniczanie dostępu do niego.
1.3 Forum jest dla Użytkowników, nie Użytkownicy dla Forum, jednak na Forum muszą panować pewne zasady.
1.4 Uczestnicy Forum ani jego administracja nie ponoszą odpowiedzialności za skutki zastosowania w praktyce informacji tu publikowanych. Wszelkie eksperymenty oraz działania są podejmowane na własną odpowiedzialność.

Ogólne
2.1 Na forum obowiązuje netykieta i kultura osobista.
2.2 Każdy użytkownik odpowiada za treści napisanych przez siebie wiadomości.
2.3 Wypowiedzi stanowią własność intelektualną autorów i nie mogą być powielane bez ich zgody poza Forum.
2.4 Każdy użytkownik Forum powinien starać się traktować innych uczestników dyskusji tak samo, jak sam chciałby być traktowany. Oczekując szacunku, pamiętajmy o okazywaniu go innym.
2.5 Forum nie służy do załatwiania spraw prywatnych, do tego służy mechanizm prywatna wiadomość.
2.6 Przy publikacji jakichkolwiek materiałów, należy pamiętać o przestrzeganiu praw autorskich.
2.7 Wobec zasad obowiązujących na forum, wszyscy użytkownicy są równi.
2.8 W szczególnych przypadkach administracja forum zastrzega sobie możliwość usunięcia użytkownika lub tematu, który rażąco zaniża poziom prowadzonych dyskusji.
2.9 Decyzję o zastosowaniu punktu 2.8 regulaminu forum względem danego użytkownika może podjąć grono administracyjne w niejawnym głosowaniu na wniosek użytkowników.

Zabrania się
3.1 Używania słów i grafik powszechnie uważanych za obraźliwe lub wulgarne oraz obrażających innych użytkowników Forum.
3.2 Promowania idei i zachowań sprzecznych z obowiązującym prawem, w tym szczególnie treści naruszających:
- 3.2.1 Uczucia religijne.
- 3.2.2 Normy społeczne, etyczne, obyczajowe.
- 3.2.3 Wzywające do nienawiści.
- 3.2.4 Namawiające do lub propagujące łamanie obowiązującego prawa w każdej postaci, w tym w szczególności wandalizm i kradzież.
3.3 Podszywania się pod innych użytkowników Forum oraz świadomego wprowadzania w błąd.
3.4 Umieszczania reklam, z wyjątkiem instytucji lub akcji charytatywnych oraz non-profit a także rozsyłania spamu.
3.5 Publiczne zwracania dyskutantom forum uwagi na:
- 3.5.1 Literówki
- 3.5.2 Błędy ortograficzne
- 3.5.3 Błędy gramatyczne
- 3.5.4 Błędy logiczne, rzeczowe
3.6 Publikowania danych osobowych, teleadresowych oraz korespondencji osób trzecich bez ich wiedzy i zgody.
3.7 Umieszczania animowanych i statycznych obrazków w podpisie.
3.8 Tworzenia podpisów uważanych ogólnie za obraźliwe lub propagujących idee uważane na forum jako szkodliwe, w tym też takich, jakie ujęte są w punkcie 3.2.
3.9 Zaśmiecania forum postami lub zdjęciami tj. nabijania postów poprzez wysyłanie kilku na raz w tym samym czasie w tym samym wątku (liczy się data napisania wiadomości).
3.10 Dyskutowania na tematy nie związanie ściśle z tematyką forum lub tematyką danego wątku, a powodujące konflikty między użytkownikami w tym szczególnie:
- 3.10.1 Tematy związane z Religią.
- 3.10.2 Tematy związane z Polityką.
3.11 Wgrywania zdjęć jako załączniki do postu
3.12 Prowokowania konfliktów w jakiejkolwiek formie

Niejasności i spory
4.1 Nieznajomość niniejszego regulaminu nie zwalnia od obowiązku jego przestrzegania.
4.2 Administrator, a po nim Moderator, ma zawsze najważniejszy głos w dyskusjach dotyczących Forum.
4.3 W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, można je wyrażać poprzez wysyłanie prywatnej wiadomości do Moderatorów lub Administratora.
4.4 Jeżeli ktoś nie zgadza się z decyzjami i działaniami podejmowanymi przez Moderatorów lub Administratorów, powinien skontaktować się bezpośrednio z osobą, do poczynań której ma zastrzeżenia.
4.5 Administratorzy i Moderatorzy mają prawo zmieniać i usuwać wiadomości, których treść jest niezgodna z prawem i regulaminem bądź naruszają one dobra osób lub firm trzecich.
4.6 Administratorzy zastrzegają sobie prawo do modyfikowania niniejszego regulaminu. Wszelkie zmiany wchodzą w życie w momencie ich opublikowania na tej stronie.
4.7 Administratorzy zastrzegają sobie prawo do zablokowywania dostępu do Forum Użytkownikom, którzy notorycznie naruszać będą postanowienia niniejszego Regulaminu.

Zdjęcia na forum
5.1 Oficjalnie zalecanym sposobem publikacji zdjęć jest umieszczenie ich w Zewnętrznej Galerii Forum, a w postach umieszcza się jedynie odnośniki do tych zdjęć w postaci pełnego rozmiaru lub miniaturki. Szczegółowe informacje na temat korzystania z Zewnętrznej Galerii Forum można znaleźć tutaj. Zewnętrzne serwery hostingowe można wykorzystywać tylko w szczególnych przypadkach.
5.2 Jako zewnętrzny serwer rozumie się serwisy http://www.imageshack.us , http://www.fotosik.pl , http://picasaweb.google.com lub inne spełniające taką samą funkcję.
5.3 Wybór zewnętrznego serwera dokonuje użytkownik zamieszczający zdjęcia, przy czym w razie wątpliwości prosimy o stosowanie serwerów podanych w punkcie 5.2
5.4 Zdjęcia na forum można zamieszczać jako miniaturki, bądź w tzw. pełnym rozmiarze.
- 5.4.1 Dozwolone jest mieszanie formatów, w jednym poście mogą znajdować się zarówno zdjęcia w pełnym rozmiarze jak i miniaturki.
- 5.4.2 Ilość zdjęć w poście należy ograniczać, kierując się zdrowym rozsądkiem, by nie utrudniać przeglądania wątków posiadaczom wolniejszych łącz. W przypadku rozległych fotorelacji, zaleca się przedstawienie mniej ciekawych zdjęć jako miniatury.
- 5.4.3 Zamieszczane zdjęcia o formacie „pełny rozmiar” mogą mieć rozmiar w pikselach nie większy niż 1024x768.
- 5.4.4 Zdjęcia o rozdzielczości większej niż podana w punkcie 5.4.3 można zamieszczać tylko w postaci odnośników.
- 5.4.6 Odnośnikiem do zdjęć w większym rozmiarze niż podane w punkcie 5.4.3 może być zarówno miniaturka jak i zdjęcie w pełnym rozmiarze.
- 5.4.7 Przy zamieszczaniu większych reportaży, należy wybrać zdjęcia najciekawsze tak aby ułatwić czytelnikowi ich przeglądanie.
- 5.4.8 - Przy zamieszczaniu zdjęć jako miniaturki, należy ograniczyć ich liczbę do 100.
5.5 Podczas cytowania wypowiedzi autora, który w swoim poście zamieścił zdjęcia, nie cytujemy kodu odpowiedzialnego za ich wyświetlanie na tej samej stronie wątku.
Avatar użytkownika
KaszeL
Site Admin
 
Posty: 7772
Zdjęcia: 534
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 14:57
Lokalizacja: Poznań

Powrót do Konserwacja, modernizacja i budowa oświetlenia zewnętrznego

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość