Power LED w testach

Dyskusje na temat diod LED

Moderator: cukrownik

Re: Power LED w testach

Postprzez amisiek » 16 kwietnia 2018, 16:32

Elektroservice napisał(a):Te których zakup rozważam to też oryginalne Ultinony tylko 6200K i 160% zamiast 6500K 200% :)
Nawet od tego samego sprzedawcy, zobacz sam:
http://allegro.pl/philips-zarowka-led-h ... 67418.html


"Homologacja ECE: NIE"
I to wystarczy. BTW strumień 1100lm - słabiutko jak na takie coś.

Mój kolega kupił taki zestaw i mierzył na stanowisku diagnostycznym. Przy światłach z ryflowanym szkłem to nie ma szans przejść przeglądu, jeśli diagnosta choć trochę patrzy w przyrząd. Chiński ksenon H7 4300K wstawiony do reflektorów projektorowych (soczewka, przysłona) ma dobre odcięcie i plamy tam, gdzie trzeba - obraz jest bardzo zbliżony do żarówkowego, tyle, że jest bardzo jasny. W obu przypadkach nie widzę sposobu na legalizację takich wynalazków - raz z racji na jakość światła, dwa - z racji na jego strumień, który też jest ograniczona przepisami.

Swoją drogą po doświadczeniach z diodami w domu (widzieliście JAKI radiator musiałem zastosować do tych diodek, prawda?) mam bardzo poważne wątpliwości czy jakakolwiek dioda przetrwa dłuższą pracę samochodowym reflektorze. Przecież tam nie ma dobrego chłodzenia, obok jest komora silnika, w której regularnie jest temperatura ponad 60 stopni. Diody się ugotują.
O tym, czy w ogóle może zastąpić żarówkę w tak precyzyjnym reflektorze to nawet nie mówię, bo wiem, że to jest niezwykle trudne. Skrętka ma mniej niż 2mm grubości i znajduje się w bardzo dokładnie określonym miejscu. Gdy zakładałem ksenony w moim dawnym samochodzie, wymieniałem reflektor i przednie szkła, bo do HIDów były inne. Także lepiej kupić nowy reflektor niż kombinować z byle diodkami. Albo założyć dodatkowe drogowe LED WESEM FERVOR, cechowane na 50, homologowane. Potem podjechać do diagnosty, niech to ustawi poprawnie na przyrządzie.
Lubię dobre światło.
Avatar użytkownika
amisiek
Site Admin
 
Posty: 8991
Zdjęcia: 1887
Dołączył(a): 12 stycznia 2010, 23:01

Re: Power LED w testach

Postprzez Elektroservice » 16 kwietnia 2018, 17:18

Niby masz rację w tym co piszesz jednak firma Philips się postarała i te Ultinony nie mają żadnego problemu z odcięciem co również na przyrządzie było widać :)
Świecą lepiej (nie tylko pod względem jasności) niż tanie i kiepskie halogeny w których fabrycznie żarnik potrafi być źle umiejscowiony lub przesunąć się w trakcie eksploatacji :evil:
Jak o tą drugą przypadłość (przesuwanie się żarnika w trakcie eksploatacji a dokładniej to jego opadanie) chodzi to zdarza się to jeszcze częściej w żarówkach typu R2. Babcia ma to dziadostwo w Fiacie Uno z 2000r i tam za każdym razem przy wymianie żarówki widoczna była taka przypadłość :twisted:
Kiedyś jak wybiorę się do rodzinnego domu postaram się odkopać i sfocić taką "opadniętą" żarówkę, może się jeszcze jakaś ostała.
Precz z przewodami YDYt, oraz podobnymi w instalacjach elektrycznych !
Avatar użytkownika
Elektroservice
 
Posty: 6333
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 6 stycznia 2013, 20:40
Lokalizacja: Stęszew

Re: Power LED w testach

Postprzez matit1 » 16 kwietnia 2018, 17:49

Elektroservice napisał(a):Jak o tą drugą przypadłość (przesuwanie się żarnika w trakcie eksploatacji a dokładniej to jego opadanie) chodzi to zdarza się to jeszcze częściej w żarówkach typu R2. Babcia ma to dziadostwo w Fiacie Uno z 2000r i tam za każdym razem przy wymianie żarówki widoczna była taka przypadłość :twisted:
Kiedyś jak wybiorę się do rodzinnego domu postaram się odkopać i sfocić taką "opadniętą" żarówkę, może się jeszcze jakaś ostała.

Też miałem doświadczenia z takim odginaniem się tej blaszki z żarnikiem od świateł mijania, ale dotyczyło to tylko tanich żarówek. W przypadku Philipsów R2 nie miałem tego problemu w żadnej sztuce. Tak samo dobrze sprawowały się żarówki halogenowe Osrama R2. Więc proponuję przetestować następnym razem Philipsa lub Osrama.
Avatar użytkownika
matit1
 
Posty: 3128
Zdjęcia: 1394
Dołączył(a): 13 października 2008, 16:08
Lokalizacja: Białystok

Re: Power LED w testach

Postprzez KaszeL » 16 kwietnia 2018, 17:57

A nie lepiej do takich świateł wsadzić dedykowaną żarówkę halogenową?
Coś takiego: http://allegro.pl/narva-zarowka-r2-halo ... 80227.html
Nie dość, że będzie jaśniej, to pewnie nie będzie problemów.
Uwaga zły, zły admin. W razie problemów szukaj pomocy u dobrego -> neon44
Avatar użytkownika
KaszeL
Site Admin
 
Posty: 8650
Zdjęcia: 534
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 14:57
Lokalizacja: Poznań

Re: Power LED w testach

Postprzez matit1 » 16 kwietnia 2018, 18:01

O, nawet lepiej bo to już wersja 55/60W gdzie te Osramy halogenowe są chyba tylko w wersji 40/45W
Avatar użytkownika
matit1
 
Posty: 3128
Zdjęcia: 1394
Dołączył(a): 13 października 2008, 16:08
Lokalizacja: Białystok

Re: Power LED w testach

Postprzez Elektroservice » 16 kwietnia 2018, 18:03

Takie rozwiązanie testowaliśmy i świeciło dobrze z tym, że takie żarówki (H4 z talerzykiem od R2) nie są zbyt łatwo dostępne więc jak padły to zostały wstawione znowu zwykłe R2. Babcia mało jeździ a po zmroku to już praktycznie w ogóle więc R2 wystarczają.
Co i tak nie zmienia faktu, że te żarówki to straszne dziadostwo bo nie ważne jakie by nie były kupowane (testowaliśmy m.in Narva, tungsram i chyba właśnie Philips) to i tak ten problem opadania występował. Pamiętam, że nawet żarówki te które były wrzucone na pierwszy montaż też miały opadnięte żarniki :mrgreen:

P.S. Te żarówki H4 z talerzem od R2 też nie są homologowane, na pudełku nawet jest napisane "Not for road use" :twisted:
P.S2. Gdyby ten Fiat był samochodem często użytkowanym wymienili byśmy reflektory na takie, które są przystosowane do żarówek H4 bo takowe też występowały. Nie rozumiem dlaczego w 2000r Fiat zastosował reflektory przeznaczone do R2 :roll:
Precz z przewodami YDYt, oraz podobnymi w instalacjach elektrycznych !
Avatar użytkownika
Elektroservice
 
Posty: 6333
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 6 stycznia 2013, 20:40
Lokalizacja: Stęszew

Re: Power LED w testach

Postprzez robert03 » 20 kwietnia 2018, 13:53

Ciekawy patent i fajnie wygląda. Cena to raczej zaporowa.
Biorąc pod uwagę że mój samochód ma obecnie 7 lat, przejechał 85 000 km i ma cały czas te same żarówki które wstawiła fabryka (PHILIPS) nie ma sensu sobie tym głowy zawracać.
Poprzednim samochodem jeździłem 11 lat, przejechałem 140 000 km i żarówki wymieniałem raz. Tzn raz w jednym a raz w drugim reflektorze.
Zawsze stosuję typ żarówki jaki zaleca producent (producent i typ). W przypadku Peugeota są to halogeny Philipsa.
Nie kosztują 8 PLN tylko ponad 30 PLN ale raz na 11 lat można sobie na taki wydatek pozwolić.
Nic nie odpada, nie luzuje się, odbłyśniki nie czernieją od nadmiernej temperatury.
robert03
 
Posty: 442
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 22 sierpnia 2010, 12:33
Lokalizacja: Świecie

Re: Power LED w testach

Postprzez DarekG » 22 kwietnia 2018, 22:11

Elektroservice napisał(a):Takie rozwiązanie testowaliśmy i świeciło dobrze z tym, że takie żarówki (H4 z talerzykiem od R2) nie są zbyt łatwo dostępne więc jak padły to zostały wstawione znowu zwykłe R2. Babcia mało jeździ a po zmroku to już praktycznie w ogóle więc R2 wystarczają.
Co i tak nie zmienia faktu, że te żarówki to straszne dziadostwo bo nie ważne jakie by nie były kupowane (testowaliśmy m.in Narva, tungsram i chyba właśnie Philips) to i tak ten problem opadania występował. Pamiętam, że nawet żarówki te które były wrzucone na pierwszy montaż też miały opadnięte żarniki :mrgreen:

P.S. Te żarówki H4 z talerzem od R2 też nie są homologowane, na pudełku nawet jest napisane "Not for road use" :twisted:
P.S2. Gdyby ten Fiat był samochodem często użytkowanym wymienili byśmy reflektory na takie, które są przystosowane do żarówek H4 bo takowe też występowały. Nie rozumiem dlaczego w 2000r Fiat zastosował reflektory przeznaczone do R2 :roll:


Też się dziwię że w Uno z 2000 roku jeszcze żarówki R2 stosowali. Ja w swoim pierwszym samochodzie, a było to Punto z 1999 roku już miałem H4. Pamiętam że w polonezie Caro też były H4. W pozostałych autach Opel Astra G oraz Mondeo z 2004 roku które mam są H7 Philipsa i rzadko się przepalają.
Miłośnik świetlówek liniówek i opraw ulicznych ;)
Avatar użytkownika
DarekG
 
Posty: 1189
Zdjęcia: 162
Dołączył(a): 22 lutego 2011, 10:29
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Re: Power LED w testach

Postprzez Whites86 » 23 kwietnia 2018, 16:43

DarekG napisał(a):
Elektroservice napisał(a):Takie rozwiązanie testowaliśmy i świeciło dobrze z tym, że takie żarówki (H4 z talerzykiem od R2) nie są zbyt łatwo dostępne więc jak padły to zostały wstawione znowu zwykłe R2. Babcia mało jeździ a po zmroku to już praktycznie w ogóle więc R2 wystarczają.
Co i tak nie zmienia faktu, że te żarówki to straszne dziadostwo bo nie ważne jakie by nie były kupowane (testowaliśmy m.in Narva, tungsram i chyba właśnie Philips) to i tak ten problem opadania występował. Pamiętam, że nawet żarówki te które były wrzucone na pierwszy montaż też miały opadnięte żarniki :mrgreen:

P.S. Te żarówki H4 z talerzem od R2 też nie są homologowane, na pudełku nawet jest napisane "Not for road use" :twisted:
P.S2. Gdyby ten Fiat był samochodem często użytkowanym wymienili byśmy reflektory na takie, które są przystosowane do żarówek H4 bo takowe też występowały. Nie rozumiem dlaczego w 2000r Fiat zastosował reflektory przeznaczone do R2 :roll:


Też się dziwię że w Uno z 2000 roku jeszcze żarówki R2 stosowali. Ja w swoim pierwszym samochodzie, a było to Punto z 1999 roku już miałem H4. Pamiętam że w polonezie Caro też były H4. W pozostałych autach Opel Astra G oraz Mondeo z 2004 roku które mam są H7 Philipsa i rzadko się przepalają.

h7 owszem sa dobre , ale H4 to notorycznie co 3 miesiące trzeba zmieniać , przepalają się jak głupie
I spojrzał Pan na to wszystko i poszedł w.... gdzieś tam
Avatar użytkownika
Whites86
 
Posty: 19220
Zdjęcia: 5404
Dołączył(a): 12 marca 2008, 23:18

Re: Power LED w testach

Postprzez Elektroservice » 24 kwietnia 2018, 15:39

Ja póki miałem zwykłe żarówki H4 to 2x na rok wymieniałem mimo tego, że mam założone przekaźniki i napięcie mierzone na zaciskach żarówki wynosiło 14.4V :)
Precz z przewodami YDYt, oraz podobnymi w instalacjach elektrycznych !
Avatar użytkownika
Elektroservice
 
Posty: 6333
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 6 stycznia 2013, 20:40
Lokalizacja: Stęszew

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Diody LED

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości