Oświetlenie pojazdów kolejowych

Oświetlenie we wszelkiego typu pojazdach takich jak: samochody, autobusy, ciężarówki

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez trojmiejski » 19 grudnia 2017, 20:59

EN57ALd, jednostki z tej serii oraz z bliźniaczej serii EN57ALc są prawdopodobnie pierwszymi modernizacjami z silnikami asynchronicznymi wyposażonymi w oświetlenie full LED, wcześniejsze asynchrony miały oświetlenie mieszane świetlówkowo-ledowe, a oświetlenie full LED to otrzymały tylko wybrane jednostki oporowe (EN57-969 i słoweńskie jamniki):
Obrazek

Obrazek


Obrazek

WC:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 7951
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez trojmiejski » 26 grudnia 2017, 14:20

Przeglądając zrobione jesienią zdjęcia zauważyłem, że większość zmodernizowanych byków z serii 201Eo ma układ świateł taki jak opisane wcześniej EN57FPS czyli zarówno górne i dolne światła są zdublowane przez zastosowanie jednocześnie halogenów i LEDów:
Obrazek

Obrazek

Na stronie wykonawcy modernizacji czyli ZNTK Oleśnica, jest zdjęcie z górnymi LEDami załączonymi:
http://zntkolesnica.com.pl/zntk/o-firmi ... 201eo.html
http://zntkolesnica.com.pl/zntk/uploads ... C03623.JPG

Nie wszystkie 201Eo mają taki system świateł, część egzemplarzy ma żarowe czerwone światła końca pociągu i "zwyczajny" górny reflektor halogenowy:
Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 7951
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez trojmiejski » 4 stycznia 2018, 23:59

Oświetlony rurami LED wagon 144A, tryb 1:
Obrazek

Tryb 1/2:
Obrazek

Z jakiegoś powodu brakowało jednego z dwóch LEDów z trzonkiem Ba15d, z tego powodu nic się nie świeciło po włączeniu trybu 0 (drugi LED to oświetlenie awaryjne uruchamiane centralnie):
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oświetlenie przedsionka wejściowego:
Obrazek

Dodatkowe oczko LED przy szafie elektrycznej:
Obrazek

Korytarz boczny:
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 7951
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez trojmiejski » 10 stycznia 2018, 23:59

Modernizacja wagonu według projektu typowego dla lat 90-tych, oprawa w przedziale. Przekształtniki starego typu, piszczące przy rozruchu świetlówki. Wagon posiada system redukcji oświetlenia przy zbyt niskim napięciu, gaśnie wtedy jedna ze świetlówek. Zazwyczaj do takiej sytuacji dochodzi przy zasilaniu bateryjnym gdy baterie są zdechłe, lecz miałem okazję zaobserwować zadziałanie tego systemu po przełączeniu się na zasilanie prądnicowe, podczas powolnego rozruchu składu gdy moment przełączenia zasilania nastąpił przy zbyt małych obrotach prądnicy (stałoprądowa PW 114d-03). Później już nie zaobserwowałem takiej sytuacji gdyż każdy kolejny rozruch był dynamiczny więc przy podobnej zwłoce w przełączeniu z baterii na prądnicę, to moment przełączenia następował już przy znacznych obrotach prądnicy:
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 7951
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez MRP200 » 11 stycznia 2018, 10:55

trojmiejski napisał(a):Modernizacja wagonu według projektu typowego dla lat 90-tych, oprawa w przedziale. Przekształtniki starego typu, piszczące przy rozruchu świetlówki. Wagon posiada system redukcji oświetlenia przy zbyt niskim napięciu, gaśnie wtedy jedna ze świetlówek. Zazwyczaj do takiej sytuacji dochodzi przy zasilaniu bateryjnym gdy baterie są zdechłe, lecz miałem okazję zaobserwować zadziałanie tego systemu po przełączeniu się na zasilanie prądnicowe, podczas powolnego rozruchu składu gdy moment przełączenia zasilania nastąpił przy zbyt małych obrotach prądnicy (stałoprądowa PW 114d-03). Później już nie zaobserwowałem takiej sytuacji gdyż każdy kolejny rozruch był dynamiczny więc przy podobnej zwłoce w przełączeniu z baterii na prądnicę, to moment przełączenia następował już przy znacznych obrotach prądnicy:

Takie zjawisko występuje, jeżeli wagon wyposażone jeszcze w typową prądnicę prądu stałego posiada jednocześnie starego typu regulator napięcia w wersji elektromechanicznej (np. AROW lub ARN). W tych regulatorach po załączeniu wyłącznika zwrotnego prądnicy (wyłącznik łączący prądnicę z akumulatorami) w obwód zasilania oświetlenia włączane były dodatkowe rezystory. W ten sposób można było efektywniej wykorzystać prądnicę do ładowania akumulatorów, a jednocześnie ograniczało się nadmierne wahania napięcia w instalacji oświetleniowej (napięcie podczas ładowania baterii może dochodzić do 30 V).
MRP200
Moderator
 
Posty: 3658
Zdjęcia: 639
Dołączył(a): 21 września 2009, 07:25
Lokalizacja: Wągrowiec / Poznań

Poprzednia strona

Powrót do Oświetlenie w motoryzacji

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość