Oświetlenie pojazdów kolejowych

Oświetlenie we wszelkiego typu pojazdach takich jak: samochody, autobusy, ciężarówki

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez paweo » 8 kwietnia 2014, 16:17

O, a są może jeszcze większe amperaże? :mrgreen:
Rtęci na świecie nigdy za wiele.
Nieprzemyślane inwestycje w LED nigdy się nie zwrócą.
Avatar użytkownika
paweo
 
Posty: 462
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 2 lutego 2014, 16:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez KaszeL » 8 kwietnia 2014, 18:37

Wkręcane już nie, wyżej tylko BM-y
Uwaga zły, zły admin. W razie problemów szukaj pomocy u dobrego -> neon44
Avatar użytkownika
KaszeL
Site Admin
 
Posty: 8709
Zdjęcia: 534
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 14:57
Lokalizacja: Poznań

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez trojmiejski » 6 lipca 2014, 15:25

Pierwsza dwuczłonowa Pesa oznaczona jako SA131-001:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jeden z wagonów EN57 należącej do SKM w całości oświetlony T8 23W 840:
Obrazek

Bezprzedziałowy wagon 1 klasy standardu Z1 o oznaczeniu 152A wyprodukowany przez Cegielskiego:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Później na bazie 152A powstał 154A czyli odmiana z wnętrzem 2 klasy:
Obrazek

W kilku 154A wydzielono strefę dla rowerów:
Obrazek

Obrazek

Poza dużą częścią 141A (produkcja 1989-1992) PKP Intercity ma bardzo mało innych typów Y w 100% oryginalnych, jest trochę wagonów zmienionych w bardzo małym stopniu, lecz dla osoby zwracającej uwagę na szczegóły to nie jest już to samo, Przewozy Regionalne za to jak najbardziej mają sporo takich wagonów i to różnych typów, tutaj 111Ab ze stacji Leszno wyprodukowany w 1971 lub 1972 roku:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Maszyna która przyciągnęła skład w którym był ten wagon:
Obrazek

Obrazek

Wagon 140A zmodernizowany do obsługi trasy Przemyśl - Szczecin (w Gdyni wyjątkowo był w składzie pociągu specjalnego), widać odmienne podejście w kwestii oświetlenia przedziału w porównaniu do wcześniej wykonywanych modernizacji, zamiast dwóch rur 36W obok siebie w jednym rastrze tutaj rury 36W są w osobnych rastrach zlokalizowanych bezpośrednio nad siedzeniami. Drugą odmienną rzeczą jest to, że zamiast osiągnięcia zmniejszonego całkowitego strumienia poprzez wyłączenie jednej ze świetlówek, tutaj na równoważnym ustawieniu pracują obie świetlówki lecz zmniejszany jest strumień świetlny nich samych.
Obrazek

Panel kontrolny
Obrazek

Ustawienie ze zmniejszonym strumieniem:
Obrazek

Na pełnej mocy:
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 11258
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez Lampka » 9 lipca 2014, 21:15

Miło widzieć miejscami jeszcze T12 w klasycznych oprawach ;)
Kolekcjoner i poszukiwacz starych opraw i źródeł światła
Avatar użytkownika
Lampka
 
Posty: 6580
Zdjęcia: 14
Dołączył(a): 16 sierpnia 2011, 21:59
Lokalizacja: Gliwice

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez trojmiejski » 15 lipca 2014, 18:19

W EN71-035, EN57-1729 i paru innych SKMkach w ramach naprawy poziomu utrzymania P4 wprowadzono kilka modyfikacji, największych zmian dokonano w obrębie przedziału dla podróżnych z większym bagażem. W większości EN57 (wczesne egzemplarze miały trochę inne rozplanowanie które zostało potem zmienione na rozwiązanie z późniejszych jednostek fabrycznych, co ciekawe to wczesne rozplanowanie przypominało pod pewnymi względami tu opisaną współczesną modyfikację) oryginalnie była to przestrzeń między kabiną, a przedsionkiem wejściowym której to obręb z zewnątrz wyznaczały podwójne drzwi ręczne i 2 okna o szerokości 750mm (numer 1900 i wyższe mają drzwi i 1 okno o szerokości 1100mm). Taki duży przedział który w danej chwili jest od strony czoła składu w całości pełni rolę przedziału służbowego przez co mimo dużej ilości wolnej przestrzeni przewóz rowerów może odbywać się jedynie w bagażówce od strony tyłu składu w przypadku gdy jedzie solowa EN57 lub EN71 albo gdy jedzie dwuskład lub trójskład to w bagażówce z tyłu czołowej jednostki i w bagażówkach pozostałych jednostek. Żeby wyeliminować niedogodność braku przestrzeni do przewożenia rowerów na czole składu, w opisywanych przypadkach usunięto ścianę działową między bagażówką, a przedsionkiem wejściowym, za to dodano nową między strefą z oknami, a strefą z drzwiami ręcznymi. W wyniku tego przedziały służbowe są tu małe, odległość między ścianami działowymi tego przedziału jest taka jak szerokość otworu drzwi ręcznych które prowadzą bezpośrednio do tego przedziału, a pozostała część dawnej klasycznej bagażówki jest otwartą przestrzenią dostępną dla pasażerów niezależnie od kierunku jazdy. Zostały wstawione wieszaki rowerowe. Klasyczne bagażówki w EN57 i EN71 są oświetlone 4 świetlówkami 25W, oczywiście każda w niezależnej oprawie. W wariancie zmodyfikowanym z EN57-1729 przedział służbowy oświetla jedna plafoniera, a w części pasażerskiej zachowały się 2 oryginalne oprawy świetlówkowe 25W plus oprawa świetlówkowa z przedsionka która też jest jak była, a po zlikwidowaniu ścianki też dodatkowo doświetla.
W EN71-035 zamiast zachować 2 oryginalne oprawy zamontowano jedną 2x25W będącą nowo wyprodukowanym pustakiem do rur 2x36W do którego przeszczepiono bebechy ze starych opraw. Poza taką dwójką reszta opraw jest oryginalna:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Widać 3 bezpieczniki, 2 do każdej rury osobno i trzeci do żarówek oświetlenia awaryjnego:
Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 11258
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez Lampka » 15 lipca 2014, 23:47

Dobrze, że zrobiono takie przeszczepy, jednak widać, że 25W póki co dzielnie się trzyma kolei :)
Kolekcjoner i poszukiwacz starych opraw i źródeł światła
Avatar użytkownika
Lampka
 
Posty: 6580
Zdjęcia: 14
Dołączył(a): 16 sierpnia 2011, 21:59
Lokalizacja: Gliwice

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez famabud » 16 lipca 2014, 18:48

OKN ver. PKP. :twisted:
Light is life
Avatar użytkownika
famabud
 
Posty: 9334
Zdjęcia: 1074
Dołączył(a): 3 listopada 2009, 17:25
Lokalizacja: Lublin

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez FOX » 16 lipca 2014, 21:34

w autobusach zdarzają się podobne patenty :)
Avatar użytkownika
FOX
 
Posty: 1357
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 15 lipca 2007, 12:07

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez famabud » 30 lipca 2014, 14:33

Oświetlenie wagoników kolejki wąskotorowej w Karczmiskach.


Wagon zamknięty.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wagoniki otwarte przerobione z wagonów towarowych jak ten poniżej.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

http://www.nadwislanskakolejka.pl/ Nie moja fotka, jakoś zapomniałem zrobić zdjęcia z zewnątrz wagonu.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Komfort jazdy wyższy niż Elektrycznych Zespołach Toalet. :P
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Rumuński Spalinowóz z lat '60.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Light is life
Avatar użytkownika
famabud
 
Posty: 9334
Zdjęcia: 1074
Dołączył(a): 3 listopada 2009, 17:25
Lokalizacja: Lublin

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez toomm40 » 31 lipca 2014, 09:45

super klimat, i ta lokomotywka ...gdyby tak zadbać jeszcze o infrastrukturę tej kolejki,wyciąć krzaki przy torach , odmalować latarnię zwrotnicową itp. to była by baja
TELAM - i wszystko jasne :D
Avatar użytkownika
toomm40
 
Posty: 5047
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 18 listopada 2011, 23:38
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Oświetlenie w motoryzacji

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron