trojmiejski napisał(a):Możliwe, że Polam-Farel, takie oprawy stosowano powszechnie w tramwajach i na kolei, w tym w EN57. Jako, że oprawy świetlówkowe do EN57 produkował Polam-Farel (tabliczka z tą nazwą jest obecna w oprawach z EN57 będących w posiadaniu kolegi OUKS340 http://www.lighting-gallery.pl/viewtopi ... 104&t=6312 ) to możliwe, że plafoniery żarowe też.
trojmiejski napisał(a):Sam jestem ciekaw jakie oznaczenie miały te oprawy, gdyż nigdy nie dotarłem do takich informacji.
trojmiejski napisał(a):Co do konkretnie holendrów to się nie wypowiadam gdyż nie mam konkretnych informacji. Nie mniej jednak przygasanie oświetlenia sugeruje zasilanie z instalacji nn. Tu jednak też się pojawia pytanie czy tak było oryginalnie? Możliwe, że to była poznańska przeróbka. Biorąc pod uwagę, że to konstrukcja z lat 50-tych to raczej należy przypuszczać, że świetlówki były zasilane prądem stałym, wtedy nie było jeszcze indywidualnych przekształtników tranzystorowych więc de facto były tylko dwie opcje zasilenia świetlówek. Albo zasilanie prądem stałym przez opory, albo centralna przetwornica oświetleniowa jak w EN57. Większość producentów tramwajowych preferowała to pierwsze rozwiązanie.
Powrót do Oświetlenie w motoryzacji
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości