Strona 18 z 29

Re: Oświetlenie Tramwajów

PostNapisane: 22 czerwca 2017, 22:56
przez trojmiejski
Poznańska doczepa ND o numerze 456 zmodernizowana do standardu 4ND z automatycznymi drzwiami napędzanymi silnikiem z wiertarki:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Drugi przedsionek wejściowy dla odmiany jest oświetlony aż dwoma plafonierami:
Obrazek

Obrazek

Pomarańczowy sygnał zamykania drzwi:
Obrazek

Obrazek

Re: Oświetlenie Tramwajów

PostNapisane: 25 czerwca 2017, 01:57
przez trojmiejski
Solaris Tramino S105p:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Oświetlenie Tramwajów

PostNapisane: 1 lipca 2017, 00:16
przez trojmiejski
Oświetlenie czoła i/lub tyłu w dwukierunkowej poznańskiej stopiątce:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Oświetlenie Tramwajów

PostNapisane: 5 sierpnia 2017, 00:19
przez trojmiejski
Düwag GT8 z Grudziądza (ex Krefeld), oprawy oryginalne, lecz nie wiem czy ich osprzęt wymieniano, czy zachowano bez modyfikacji. Nie mniej jednak fabryczne zastosowanie układu szeregowego dwóch rur i opornika zasilanego bezpośrednio z 600V jest uwidocznione poprzez parzystą ilość opraw w tramwaju. Konkretnie 12 opraw ogółem jest rozdzielone odpowiednio po 5 opraw na przedni człon, 3 na środkowy i 4 na tylny:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Barwione na złoto klosze opraw żarowych oświetlających wejście:
Obrazek

Po sprowadzeniu do Polski, jako oświetlenie kabiny nad siedzeniem motorniczego zamontowano oprawę Mawela na świetlówkę T5, niestety nie mam zdjęcia tej oprawy.

Re: Oświetlenie Tramwajów

PostNapisane: 26 sierpnia 2017, 22:17
przez trojmiejski
Bydgoski Konstal 805Na:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Oświetlenie Tramwajów

PostNapisane: 5 września 2017, 22:44
przez trojmiejski
Inna sztuka z Bydgoszczy, tym razem po modernizacji z wymianą oświetlenia:
Obrazek

Re: Oświetlenie Tramwajów

PostNapisane: 9 września 2017, 01:19
przez trojmiejski
Unikatowy skład 13N potocznie zwany Żabą ze względu na dwa reflektory na czole pierwszego wagonu (zwykłe 13N mają pojedynczy reflektor), drugi wagon o numerze 818 jest jedną z nielicznych w historii parów doczep bez kabiny:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kierunkowskazy i pozycyjne doczepy:
Obrazek

Obrazek

Oświetlenie wewnętrzne, ten skład to jedyne 13N z oświetleniem przerobionym z żarowego na świetlówkowe:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tablicę podświetla grubas, mimo zaczernienia jest sprawny:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oświetlenie w akcji:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Oświetlenie Tramwajów

PostNapisane: 9 września 2017, 21:28
przez MRP200
trojmiejski napisał(a):Bydgoski Konstal 805Na:
Obrazek

Co do tramwajów bydgoskich nie mam nic za złe, co innego tabor. Ta doczepa czynna Konstal z Twoich fotkek prezentuje się tak, jakby Przewoźnik liczył na to, że jeszcze "kiedyś" samodzielnie pojedzie to w "szerokie tory". W Poznaniu już wiele lat postawiono na modernizację doczep i likwidację nieczynnych kabin motorniczego i likwidację stojących szaf aparatowych na rzecz niskich szaf poniżej linii okien, jak pokazałeś to na kolejnej fotce. Czy w Poznaniu zachowała się jakakolwiek czynna jednostka z doczepą czynną w której zachowało się jeszcze nieczynne stanowisko motorniczego :?: Tego nie wiem, bo rzadko podróżuję tramwajami.

Re: Oświetlenie Tramwajów

PostNapisane: 10 września 2017, 22:52
przez trojmiejski
Nie mam bardzo dokładnej wiedzy odnośnie poznańskich tramwajów lecz z tego co wiem to w Poznaniu nie ma żadnej liniowej zwykłej jednokierunkowej doczepy czynnej z zachowaną kabiną. Wyjątkiem są dwukierunkowe składy gdzie drugi wagon ma kabinę po angielsku oraz skład retro 194+193 który oddaje realia dawnych czasów gdy nie było jeszcze doczep czynnych bez kabin. Sam typ szaf odpowiada stopiątkom z pierwszych lat produkcyjnych.

W Bydgoszczy jest zaś niezły kocioł jeśli chodzi o drugie wagony, te kabiny są de facto pozostałościami wybebeszonymi z przycisków i są po prostu reliktem w przypadku którego raczej się już nie zdarzy szansa na ponowne wykorzystanie po hipotetycznym odnowieniu. Poza kwestią braku przycisków to drugich wagonów dotyczą jeszcze dodatkowe niuanse w postaci usuniętego pantografu i zaślepionych reflektorów. Poza tym usuwaniem pantografów z drugich wagonów to innym czysto bydgoskim zwyczajem jest przeróbka drugich wagonów na 3-drzwiowe przy zachowaniu w pierwszym wagonie układu 4-drzwiowego. Tu jest ten kocioł gdyż widziałem różne kombinacje w postaci drugich wagonów 3-drzwiowych z resztką kabiny, 3-drzwiowych z całkowicie usuniętą kabiną (jak na zdjęciu) i 4-drzwiowych z resztką kabiny. 4-drzwiowej doczepy bez kabiny nie spotkałem, ale to nie znaczy, że nie ma, może po prostu nie natrafiłem.

W Gdańsku niektóre drugie wagony ze zmodernizowanych trójskładów stały się pierwszymi wagonami po rezygnacji z tróskładów więc każde miasto ma swoje indywidualne podejście.

Warszawska doczepa eNka:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Oświetlenie Tramwajów

PostNapisane: 13 września 2017, 20:57
przez trojmiejski
Pewna ciekawostka, w jednym z gdańskich składów stopiątek wymieniono światła pozycyjne, stopu i kierunkowskazy na LED:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek