Strona 1 z 6

Xenon HID samochodowy

PostNapisane: 3 lutego 2010, 20:51
przez arw
Witam Was wszystkich jako nowicjusz.
Może ktoś z Was orientuje się odnośnie parametrów (w tym Ra) w typowych zarnikach typu 85122 Philipsa 4300K ?
Mam dwa takie żarniki i myślę, coby je oprawić...

Czyzby oznaczenie 85xxx wskazywalo Ra=85 ?

Pzd

Re: Xenon HID samochodowy

PostNapisane: 3 lutego 2010, 21:11
przez KaszeL
Niestety te lampy maja kiepskie odwzorowanie kolorów, w okolicy Ra = 60. Na dodatek dość mocno sieją UV, więc potrzebują dedykowanej oprawy tłumiącej to promieniowanie. Samochodowy HID nadaje się do... samochodu, albo latarki ;)

Re: Xenon HID samochodowy

PostNapisane: 3 lutego 2010, 21:27
przez arw
Dobrze wiedziec z tym UV, bo juz się miałem nią bawić na "surowo"...

Re: Xenon HID samochodowy

PostNapisane: 3 lutego 2010, 21:35
przez DocBrown
arw napisał(a):Dobrze wiedziec z tym UV, bo juz się miałem nią bawić na "surowo"...


Włóż ją do słoika tak by nie dotykała ścianek ani dna i możesz bawić się bez obaw, szkło zatrzyma szkodliwe UVC, oraz zdecydowaną większość UVB, UVA jeśli nie będziesz się z bardzo bliska temu przyglądał też Ci nic nie zrobi, dla pewności załóż okulary przeciwsłoneczne.

Re: Xenon HID samochodowy

PostNapisane: 3 lutego 2010, 21:59
przez amisiek
Sieją UV jak diabli, amatorscy ksenoniarze, miłośnicy tzw allegrohidów, mają problemy jeśli odpalają to w samochodzie z plastikowym kloszem (a takie są np. niektóre Toyoty). Potwierdzam kiepskie Ra, nie przekracza 65.

Re: Xenon HID samochodowy

PostNapisane: 3 lutego 2010, 22:02
przez DocBrown
Ja mam w Audicy szklane klosze :)
Sam bym chętnie sobie zamontował xenony, ale nie chcę ryzykować problemów z policją i płacenia mandatu :evil:

Re: Xenon HID samochodowy

PostNapisane: 3 lutego 2010, 22:09
przez andrzejlisek
amisiek napisał(a):Sieją UV jak diabli, amatorscy ksenoniarze, miłośnicy tzw allegrohidów, mają problemy jeśli odpalają to w samochodzie z plastikowym kloszem (a takie są np. niektóre Toyoty). Potwierdzam kiepskie Ra, nie przekracza 65.


Czy te problemy polegają na pożółkłych kloszach?

DocBrown napisał(a):Ja mam w Audicy szklane klosze :)
Sam bym chętnie sobie zamontował xenony, ale nie chcę ryzykować problemów z policją i płacenia mandatu :evil:


Wydaje mi się, że jak zakupisz xenony przewidziane do Twojego auta i prawidłowo je zamontujesz, to nie ma powodu, żeby płacić mandat.

Re: Xenon HID samochodowy

PostNapisane: 3 lutego 2010, 22:26
przez DocBrown
andrzejlisek napisał(a):
amisiek napisał(a):Sieją UV jak diabli, amatorscy ksenoniarze, miłośnicy tzw allegrohidów, mają problemy jeśli odpalają to w samochodzie z plastikowym kloszem (a takie są np. niektóre Toyoty). Potwierdzam kiepskie Ra, nie przekracza 65.


Czy te problemy polegają na pożółkłych kloszach?

DocBrown napisał(a):Ja mam w Audicy szklane klosze :)
Sam bym chętnie sobie zamontował xenony, ale nie chcę ryzykować problemów z policją i płacenia mandatu :evil:


Wydaje mi się, że jak zakupisz xenony przewidziane do Twojego auta i prawidłowo je zamontujesz, to nie ma powodu, żeby płacić mandat.


Do mojego samochodu oryginalnie xenony przewidziane nie były, na allegro są xenony zamienniki H4, w praktyce nieźle to świeci, jednak policja się strasznie czepia i mandaty daje dlatego nie będę ryzykować. Oczywiście można kupić nieoryginalne, tjuninkowe światła przednie do Audi 80 B3 z soczewkami i tam zapodać xenon zgodnie z przepisami, ale wyglądać to będzie ohydnie :evil:

Re: Xenon HID samochodowy

PostNapisane: 3 lutego 2010, 22:50
przez arw
DocBrown napisał(a):Włóż ją do słoika tak by nie dotykała ścianek ani dna...


A jakby dotykała?

Re: Xenon HID samochodowy

PostNapisane: 3 lutego 2010, 22:52
przez amisiek
Jak kupisz rozsądne rzeczy czyli nie allegrohidy ale Osram Xenarc H4 w barwie 4200, masz autopoziomowanie (ja mam) i spryskiwacze, to się nie czepiają. Dwie ważne sprawy - nie może świecić po oczach z boku (H4 mają wiązkę z boku, HIDy jej mieć nie mogą) i nie może być to 6000K ale poczciwe 4200. To świeci jak mocny halogen i specjalnie się nie wyróżnia. Wg mnie najważniejszym problemem jest precyzja osadzenia lampy w oprawie. 2 mm przesunięcia powoduje rozjechanie ogniska i odcięcia. Przynajmniej w moim samochodzie tak jest.

Doc, wiesz, że na Wiejski Tuning dzisiaj znowu coś wrzuciłem ;)?

Jakby dotykała, to może pęknąć od różnicy temperatur. HID jest metalohalogenem który się bardzo konkretnie nagrzewa podczas pracy.