Strona 5 z 6

Re: Xenon HID samochodowy

PostNapisane: 24 maja 2012, 12:34
przez amisiek
Dokładnie tak, jak piszecie. Jeszcze jest jeden czynnik - odporność jarznika na drgania. Długie jarzniki są wrażliwe na drgania, ceramiczne są gorsze od kwarcowych. Między innymi z tego powodu stosuje się kwarcowe z grubą ścianką. Miałem ksenony w samochodzie, to fajne źródlo światła ale wymaga precyzyjnej oprawy, złe wciśnięcie lampy powoduje problemy z odcięciem i oślepianie. Ćwiczyłem to, tam tolerancja to ułamki milimetra na mocowaniu lampy, dlatego jest to tak dziwny stożek. Pierwsze HIDy samochodowe robione dla Helli przez Osram miały mocowanie H4 z podobnymi przysłonami i bardzo prędko się z tego wycofano, gdy okazało się, że trzonek H4 nie zapewni takiego precyzyjnego trzymania lampy.

Re: Xenon HID samochodowy

PostNapisane: 24 maja 2012, 13:26
przez arw
Mnie np dziwi, czemu HID sie przyjelo, jako okreslenie lampy samochodowej.
HID (high intensity discharge) powinno być każdym metalohalogenkiem, w ktorym swieci luk pod wysokim cisnieniem.

Chyba, ze tu chodzi o długość (a raczej krótkość) łuku i większej luminacji.

Re: Xenon HID samochodowy

PostNapisane: 24 maja 2012, 14:46
przez litak1
Jarznik ceramiczny jest mniej odporny na drgania, jak również bardziej podatny na rozerwanie dlatego najczęściej spotykane są rozerwane ceramiczne MH. Kwarcowy jest plastyczny w temperaturze bliskiej topnienia puchnie zwiększając objętość jarznika, wtedy zmniejsza się ciśnienie i proces puchnięcia zatrzymuje się , lampa jest nadal sprawna ,bardzo często tak się dzieje z mocno zużytymi lampami. Ceramika nie uplastycznia się w takich temperaturach i jeśli ciśnienie jest za duże pęka i rozrywa lampę. Mianem HID można nazywać wszyskie lampy wyładowcze w których głównym źródłem światła jest łuk elektryczny (nie luminofor, żarnik) nie można nazwać HIDem świetłówki, neona ,żarówki, a LRF to jest trochę nie wyjaśniona sprawa z wiadomych względów. To jest tylko nazewnictwo i chwyt reklamowy przy tanich "ksenonowych" odpowiednikach halogenów , ładnie brzmi i jest zgodne z prawdą :D

Re: Xenon HID samochodowy

PostNapisane: 26 maja 2012, 06:23
przez arw
a jarznik w samochodowym HID, to jaka to konstrukcja?

Re: Xenon HID samochodowy

PostNapisane: 26 maja 2012, 06:31
przez amisiek
Krótkołukowy metalohalogen kwarcowy o wysokim ciśnieniu, przystosowany do zapłonu na gorąco (hot restrike) i do przyspieszonego procesu nagrzewania do temperatury i ciśnienia roboczego.

Re: Xenon HID samochodowy

PostNapisane: 2 maja 2013, 01:11
przez IndustrialStalker

Re: Xenon HID samochodowy

PostNapisane: 2 maja 2013, 10:31
przez litak1
To porządna firma pokazuje jak sobie można samemu naprawić przetwornice nie zwarzając na to że wtedy może mieć mniejszy ruch, i zawsze odpisze z jakąś poradą gdy o coś zapytamy. A tak poza tematem kogo Wam przypomina głos tego prowadzącego ??? :P :P :P

Re: Xenon HID samochodowy

PostNapisane: 1 listopada 2015, 15:34
przez lumix26


Re: Xenon HID samochodowy

PostNapisane: 1 listopada 2015, 15:46
przez amisiek
Jak UV? Było czuć ozon?
Jak testowałem takiego chinola to aż w nosie kręciło. Oglądałem przez szybkę, by się nie poparzyć.

Re: Xenon HID samochodowy

PostNapisane: 1 listopada 2015, 16:13
przez lumix26
nic nie czuć - fakt gorąco to jest - kiedyś zniszczyłem filtr przez tą gorączkę