Strona 22 z 25

Re: Oświetlenie autobusów i trolejbusów

PostNapisane: 10 czerwca 2017, 23:11
przez trojmiejski
Ikarus 256 czyli wersja podmiejska:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Oświetlenie autobusów i trolejbusów

PostNapisane: 11 czerwca 2017, 07:09
przez slaweklampy
Żarówki o mocy 5-10W sprawiają że w przypadku przepalenia jednej oprawa dalej świeci. Klimat jak w bunkrze. :lol:

Re: Oświetlenie autobusów i trolejbusów

PostNapisane: 11 czerwca 2017, 17:04
przez trojmiejski
Saurer 4TIILM:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oświetlenie kabiny:
Obrazek

Re: Oświetlenie autobusów i trolejbusów

PostNapisane: 11 czerwca 2017, 19:59
przez MRP200
W kwestii zasilania instalacji pokładowej współcześnie produkowanych autobusów do komunikacji miejskiej, to obecnie wielu Zamawiających wymaga, aby pojazd wyposażony był w dwie niezależne baterie akumulatorów 24 V. Jedna z baterii służy wyłącznie do rozruchu i zasilania silnika spalinowego. Druga bateria zasila instalację pokładową. Do ładowania tych akumulatorów pojazd wyposażony jest w dwa niezależne alternatory. Powód takiego wymogu :?: Prądożerność urządzeń pokładowych. We współczesnych autobusach komunikacji miejskiej namontowane jest tyle urządzeń, pomijając oświetlenie, takie jak klimatyzacja, biletomaty, monitory itp., a wszystko pobiera sporo prądu. W zmodernizowanych autobusach, ale wyposażonych jeszcze w pojedynczą baterię akumulatorów zdarzały się przypadki, że po pół godzinnym postoju na pętli kierowca nie miał już czym uruchomić silnika.

Re: Oświetlenie autobusów i trolejbusów

PostNapisane: 11 czerwca 2017, 20:18
przez trojmiejski
Wiele wozów ma nawet trzy alternatory:
http://phototrans.eu/14,600128,0,Solari ... _1003.html

Re: Oświetlenie autobusów i trolejbusów

PostNapisane: 11 czerwca 2017, 20:28
przez MRP200
Można zabudować nawet i 10 alternatorów. Wszystko jest fajne dopóki pracuje silnik. Po jego zgaszeniu i przy próbie ponownego uruchomienia zdani jesteśmy wyłącznie na akumulator.

Re: Oświetlenie autobusów i trolejbusów

PostNapisane: 7 września 2017, 21:58
przez trojmiejski
Jeden z najnowszych Solarisów Urbino 18 należących do MZA Warszawa z oświetleniem LED w osobnych oprawach:
Obrazek

Odnośnie zmniejszania strumienia świetlnego oświetlenia głównego po zamknięciu drzwi to ostatnio zauważyłem w używanym Manie z Oslo (obecnie gdyński #2049) nietypową kombinację. Na 5 świetlówek 2 najbardziej z przodu gasną całkowicie po zamknięciu drzwi, a pozostałe 3 się ściemniają. W ten sposób redukcja ilości światła dotyczy nie tylko przedniej części, lecz całego pojazdu.

Re: Oświetlenie autobusów i trolejbusów

PostNapisane: 22 października 2017, 14:36
przez trojmiejski
Praski SOR NB18:
Obrazek

Obrazek

Praskie autobusy mają charakterystyczne zewnętrzne lampki nad drzwiami, odpowiednia biała oświetlająca i czerwona ostrzegawcza:
Obrazek

Obrazek

Podobne lampki w praskim Solarisie Urbino:
Obrazek

Archiwalne zdjęcie na którym widać oświetlenie Jelcza PR110U z jednej z pierwszych serii produkcyjnych:
http://phototrans.pl/14,896811,0,Jelcz_ ... 21851.html

Re: Oświetlenie autobusów i trolejbusów

PostNapisane: 8 listopada 2017, 22:24
przez trojmiejski
trojmiejski napisał(a):Mercedes O405N2 z drobną przeróbką oświetlenia. Przy zostawieniu oryginalnego klosza, zastąpiono świetlówkę 30W dwoma słabszymi świetlówkami plus oczywiście zmiana osprzętu:
Obrazek

Obrazek

Podobnie przerobiona jest pierwsza oprawa za kabiną, oprawy w środku mają zgodnie z założeniami po jednej świetlówce 30W:
Obrazek

W bliźniaczym 2083 też przerabiano oświetlenie, tutaj wszystkie oprawy T8 30W przerobiono na T5 13W (wewnątrz oryginalnej oprawy umieszczono drugą oprawę w postaci typowego Mawela 13W):
Obrazek

Obrazek

Re: Oświetlenie autobusów i trolejbusów

PostNapisane: 22 listopada 2017, 22:16
przez famabud
Z tymi pojedynczo obsadzonymi 13W to się nie popisali. :roll: