Strona 1 z 78

Lokomotywa z oświetleniem LED.

PostNapisane: 27 czerwca 2011, 07:27
przez mosfetkiler
Pojawiła się zmodernizowana wersja lokomotywy elektrycznej z oświetleniem zrealizowanym całkowicie w technologii LED:
http://inforail.pl/admin/FCK/editor/plugins/ibrowser/scripts/popup.php?url=/files/40784/p1130330_760.jpg&clTxt=Asynchroniczna%20EU07.%20Fot.%20R.%20Piech

Re: Lokomotywa z oświetleniem LED.

PostNapisane: 27 czerwca 2011, 07:56
przez Marek140
Ciekawe czy to takie wydajne oświetlenie jak żarówkowe :roll:
A i czy w środku też są diody :?:

Re: Lokomotywa z oświetleniem LED.

PostNapisane: 27 czerwca 2011, 12:10
przez mosfetkiler
Tutaj jest cały artykuł na ten temat:
http://inforail.pl/text.php?from=main&id=40784
Z tabelki wynika, że wewnątrz jest też oświetlenie LED.

Re: Lokomotywa z oświetleniem LED.

PostNapisane: 27 czerwca 2011, 16:18
przez bartek380V
W Anglii wiekszosc pociagow ma lampy Xenonowe :D

Re: Lokomotywa z oświetleniem LED.

PostNapisane: 27 czerwca 2011, 17:18
przez KaszeL
To oświetlenie to tylko dodatek, tak na prawdę ten elektrowóz przeszedł gruntowną modernizacje. Ze starego pozostał tylko wygląd i nazwa, reszta jest nowa :)

Oświetlenie pojazdów kolejowych

PostNapisane: 29 października 2011, 21:33
przez trojmiejski
Temat o oświetleniu wnętrza pojazdów kolejowych.
Okazuje, że z tym co jest najciekawsze człowiek może się codziennie spotykać, ale nie dostrzegać. Tak jest z oświetleniem elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 i EN71. Zespoły te posiadają dwie przetwornice, przetwornicę główną 3000V DC do 110V DC która zasila baterie, a w konsekwencji większą część urządzeń oraz przetwornicę oświetleniową 110V DC do 220V 500Hz AC (tak wysoka częstotliwość została dobrana po to by uniknąć efektu stroboskopowego który występuje przy sieciowych 50Hz). Drugą ciekawostką prócz częstotliwości prądu który zasila świetlówki jest rodzaj samych świetlówek. Są to F25T12, świetlówki o niestandardowej długości, nie mające odpowiedników T8. Same oprawy prócz obwodu głównego oświetlenia zasilającego świetlówki, mają także obwód awaryjny, zasilający prądem 110V DC dwie żarówki 8W, widoczne na zdjęciach. Wiele zespołów tych serii jest modernizowanych i po niektórych modernizacjach system oświetleniowy jest całkowicie zmieniany, z zastosowaniem nowocześniejszych źródeł światła, możliwych do zasilenia dzięki zmianie oryginalnej przetwornicy głównej (wirowej) na elektroniczne przetwornice statyczne które potrafią zależnie od modelu wytwarzać różne napięcia (choćby gdy wymianie ulega sprężarka, to jest montowana przetwornica mogąca wytworzyć 3x400V AC dla silnika sprężarki). Oczywiście przetwornica oświetleniowa jest wtedy usuwana.
31272 31273 31274
Piętrowy wagon Kolei Mazowieckich produkcji Bombardiera:
31276
EN96 znany też jako Elf, produkcja PESA. Ten pojazd jest warty wspomnienia gdyż jest to pierwszy pojazd szynowy w Polsce gdzie całość oświetlenia jest realizowana przez diody LED:
31277 31278

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

PostNapisane: 30 października 2011, 00:00
przez KaszeL
Dzięki o fotki i opis, ja chętnie zobaczył bym zdjęcia tych przetwornic. Da się załatwić? :)

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

PostNapisane: 30 października 2011, 12:01
przez rtęciówka
Dzięki za tyle ciekawych informacji na temat oświetlenia w kibelkach :) Mieliśmy już wątek o diodowym oświetleniu zmodernizowanej siódemki więc połączyłem, mam nadzieję że ten wątek będzie jeszcze rozwijany :)

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

PostNapisane: 31 października 2011, 20:23
przez trojmiejski
Przetwornica główna to walec na tym zdjęciu (jest to ED72, ale takie same przetwornice są w EN57 i EN71):
31300
Własnych zdjęć przetwornicy oświetleniowej nie mam, ale w internecie są obszerne opisy działania poszczególnych elementów. O przetwornicach: http://transportszynowy.pl/eztprzetwornice.php
O elektryce w wagonach osobowych, w tym o oświetleniu, mowa jest tutaj:
http://www.zeus.krb.com.pl/?przeglad-ro ... czesc-i,28
Jeszcze niedawno regularne kursy na linii SKM wykonywały EZT EW58, obecnie odstawione i oczekujące modernizacji która zmieni je całkowicie. Zostały zastosowane oprawy wizualnie podobne do tramwajowych OT-1/1, zawierają indywidualne przekształtniki z 110V DC na 220V AC (nie znam niestety częstotliwości):
http://transportszynowy.pl/ew58-60.php
http://www.zeus.krb.com.pl/?nowe-typy-e ... dla-pkp,20
W spalinowych zespołach trakcyjnych SA137 jest też awaryjne oświetlenie żarowe.
31302 31301

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

PostNapisane: 5 listopada 2011, 00:20
przez FOX
Jeszcze niedawno regularne kursy na linii SKM wykonywały EZT EW58, obecnie odstawione i oczekujące modernizacji która zmieni je całkowicie. Zostały zastosowane oprawy wizualnie podobne do tramwajowych OT-1/1, zawierają indywidualne przekształtniki z 110V DC na 220V AC (nie znam niestety częstotliwości):


na trasach SKM zlikwidowali wszystkie EW58? jak byłem w sierpniu tego roku to jechałem takim zespołem