Strona 62 z 78

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

PostNapisane: 15 listopada 2017, 22:01
przez toomm40
MRP200 napisał(a):Przy zwartym zapłonniku nie da się tak wykończyć świetlówki, chyba, że po bardzo długim czasie, ale raczej bez efektu zapowietrzenia. Widywało się rury, które świeciły samymi tylko końcami przy zwartym zapłonniku całymi miesiącami.


da się , pod warunkiem,że w międzyczasie upali się elektroda i wtedy bywa,że nawiązuje się wyładowanie pomiędzy bolcami wsporczymi tejże upalonej/zerwanej elektrody . i wówczas może dojść do stopienia tych bolców i rozgrzania szkła -o czym pisałem wyżej.
mam to poparte empirycznie ;)

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

PostNapisane: 22 listopada 2017, 07:30
przez trojmiejski
Choć w tytule filmu umieściłem opis, że ta zdychająca świetlówka była w EN57, to warto doprecyzować, że tak naprawdę była to EN71-040 czyli wariant czteroczłonowy. Jest to jedna z ostatnich jednostek z filmem zamiast wyświetlaczy, w członie ra podświetlenie filmu jest oryginalne żarowe, a w członie rb zmodyfikowane na świetlówkowe:
Obrazek

Obrazek

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

PostNapisane: 24 listopada 2017, 23:59
przez trojmiejski
Jeszcze jeden film z rozruchem oświetlenia w EN71-051:



EN57 z końcówki produkcji miały dodatkowo w maszynie drzwiowej lampkę sygnalizacji zamykania drzwi:
Obrazek

Obrazek

O ile SKM posiada jeszcze kilka sztuk EN57 z oryginalnymi plafonierami żarowymi w WC, tak w Przewozach Regionalnych jest to widok bardzo rzadki. Z oryginalnymi plafonierami osobiście kojarzę tylko EN57-972. Jednakże jako pewien niuans można wymienić jednostki z oświetleniem żarowym WC w postaci nowych plafonier, z dwoma świecącymi naraz żarówkami (oryginalne plafoniery miały 2 żarówki, 220V i 110V, więc świeciła się tylko jedna z nich w zależności czy było załączone główne oświetlenie, czy awaryjne). Na zdjęciu EN57-1163, kiedyś podobnie rozwiązane oświetlenie miała EN57-1128, lecz ponad rok temu, w ramach P4 wstawiono świetlówki 2D do plafonier:
Obrazek

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

PostNapisane: 27 listopada 2017, 22:14
przez trojmiejski
Modernizacja EN57 dokonana przez FPS Cegielski, choć w wagonach rastry są od dawna, to ta seria modernizacji jest pierwszym przypadkiem zastosowania rastrów w EN57:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

PostNapisane: 29 listopada 2017, 16:06
przez slaweklampy
Te rastry to wyglądają jak by były z lakierowanego metalu, ale to plastik?

Co to za urządzenie z czarnym prostokącie obok drzwi na ostatnim zdjęciu?

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

PostNapisane: 29 listopada 2017, 19:47
przez Gismot
slaweklampy napisał(a):Co to za urządzenie z czarnym prostokącie obok drzwi na ostatnim zdjęciu?
Najprawdopodobniej czerwony wyświetlacz z napisem "WC" informujący o zajętej toalecie,

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

PostNapisane: 30 listopada 2017, 18:07
przez trojmiejski
Austiacki wagon Bmz:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wagon 141A po modernizacji przez FPS Cegielski (przepraszam za kropki, do wagonu wszedłem wprost z deszczu którego krople znalazły się na szkle obiektywu):
Obrazek
Obrazek

Henschel Z1B:
Obrazek

Sliperetka 152Az:
Obrazek

Obrazek

Każdy fotel ma w oparciu indywidualną lampkę do czytania:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

"Zwyczajny" 152A z innym oświetleniem:
Obrazek

Wagon typu 156A z sześcioma klasycznymi przedziałami 1 klasy i trzema przedziałami menedżerskimi, oświetlenie LED:
Obrazek

Występujący tylko w przedziałach menedżerskich tryb oświetlenia stolika:
Obrazek

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

PostNapisane: 4 grudnia 2017, 00:04
przez trojmiejski
Oświetlenie awaryjne w EN57AP zrealizowane w technologii LED, oświetlenie główne stanowią świetlówki zasilane z instalacji 24V:
Obrazek

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

PostNapisane: 11 grudnia 2017, 19:59
przez trojmiejski
Odnośnie prezentowanego wcześniej EN57 po modernie wykonanej przez FPS Cegielski, to dopiero teraz zwróciłem uwagę na pewien detal oświetlenia zewnętrznego. Zastosowano podwójny system oświetlenia białego, zainstalowano zarówno halogeny i białe LEDy. O ile nie jest to jedyny przypadek, podwójny system mają modernizacje stonek dla PKP IC (SM42-3xxx i SU42-1xxx) i wizytujące u nas czeskie 754, 130 i 163, tak w tamtych przypadkach LEDy są tylko w dolnych reflektorach (w tej samej obudowie są też czerwone LEDy końca pociągu), a górny jest wyłącznie halogenowy. Feniksy (taką nazwę nadał im FPS) wyróżniają się tym, że również w górnym reflektorze mają jednocześnie halogen i białe diody, tu zdjęcia z załączonymi LEDami:
https://www.radiolodz.pl/posts/40605-w- ... em-zdjecia
https://www.radiolodz.pl/media/W1siZiIs ... 284%29.jpg
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 84791.html

Halogeny:
https://www.flickr.com/photos/15632944@N00/35974589423

Podobnie jest w rodzynku ST46-01, tutaj jest to o tyle specyficzne, że zazwyczaj jeździ z halogenami na dole i LEDami na górze:
https://wrphoto.eu/details.php?image_id=40288
http://www.dozer.kolej.org.pl/ST46.html
http://arkadiuszkucharski.blogspot.com/ ... 46-01.html
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=5381




Biały dolny LED w akcji:
https://wrphoto.eu/details.php?image_id=27471

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

PostNapisane: 14 grudnia 2017, 16:04
przez trojmiejski
Wygrzebałem na dysku własne zdjęcia czoła EN57FPS:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

EN57 z klasycznym filmem:
Obrazek

Obrazek