Animator forum, moderator potrzebny...

Tutaj trafiają wszystkie zakończone dyskusje i zdezaktualizowane posty

Re: Animator forum, moderator potrzebny...

Postprzez CDM » 3 stycznia 2009, 09:44

Jak na razie mamy Whitesa, cieszyna i Pawła. Kto jeszcze??
Brak czasu....
Avatar użytkownika
CDM
 
Posty: 4670
Zdjęcia: 226
Dołączył(a): 12 czerwca 2007, 14:07
Lokalizacja: Poznań

Re: Animator forum, moderator potrzebny...

Postprzez KaszeL » 3 stycznia 2009, 16:42

Może Ty? :)
Uwaga zły, zły admin. W razie problemów szukaj pomocy u dobrego -> neon44
Avatar użytkownika
KaszeL
Site Admin
 
Posty: 8666
Zdjęcia: 534
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 14:57
Lokalizacja: Poznań

Re: Animator forum, moderator potrzebny...

Postprzez KaszeL » 3 stycznia 2009, 17:10

neon44 napisał(a):Jeśli chozi o moderatora to jestem jak najbardziej za. Zgłoście tylko kandydatów a rozpiszemy głosowanie


Neon, ja nie zgadzam się na głosowanie w tej sprawie. Każdy, który się zgłosi może zarejestrować 10 kont i w ten sposób przepchnąć swoją kandydaturę. Tak się akurat składa, że stanowisko młodszego admina, czy moderatora wiąże się z ogromną odpowiedzialnością. Dostęp do funkcji administratorskich daje ogromną władzę z usuwaniem treści włącznie. Pamiętaj, że wybieramy osoby, które muszą być zaufane i co ważniejsze podołają zadaniu moderatora. Ewentualnie możemy pomyśleć nad głosowaniem jawnym, w stosownym wątku. Z wyłączeniem osób, które mają na forum staż mniejszych niż 3 miesiące.
Uwaga zły, zły admin. W razie problemów szukaj pomocy u dobrego -> neon44
Avatar użytkownika
KaszeL
Site Admin
 
Posty: 8666
Zdjęcia: 534
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 14:57
Lokalizacja: Poznań

Re: Animator forum, moderator potrzebny...

Postprzez lampawls » 3 stycznia 2009, 17:36

ja mogę być moderatorem który poprawia posty :)
Powróciłem na lighting-gallery.pl
Avatar użytkownika
lampawls
 
Posty: 1172
Zdjęcia: 591
Dołączył(a): 5 czerwca 2007, 16:20
Lokalizacja: Lublin

Re: Animator forum, moderator potrzebny...

Postprzez Jasin » 3 stycznia 2009, 20:02

Każdy może być. Najlepiej niech sami admini wysuną swoich kandydatów jeżeli osób "zaklepanych" jest wciąż za mało. :)
Avatar użytkownika
Jasin
 
Posty: 609
Zdjęcia: 6
Dołączył(a): 29 grudnia 2007, 12:10
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Animator forum, moderator potrzebny...

Postprzez Whites86 » 3 stycznia 2009, 20:28

KaszeL napisał(a):
neon44 napisał(a):Jeśli chozi o moderatora to jestem jak najbardziej za. Zgłoście tylko kandydatów a rozpiszemy głosowanie


Neon, ja nie zgadzam się na głosowanie w tej sprawie. Każdy, który się zgłosi może zarejestrować 10 kont i w ten sposób przepchnąć swoją kandydaturę. Tak się akurat składa, że stanowisko młodszego admina, czy moderatora wiąże się z ogromną odpowiedzialnością. Dostęp do funkcji administratorskich daje ogromną władzę z usuwaniem treści włącznie. Pamiętaj, że wybieramy osoby, które muszą być zaufane i co ważniejsze podołają zadaniu moderatora. Ewentualnie możemy pomyśleć nad głosowaniem jawnym, w stosownym wątku. Z wyłączeniem osób, które mają na forum staż mniejszych niż 3 miesiące.


popieram wyłączenie osob z tak małym stażem jednak jestem za tym zeby uzytkownicy głosowali a potem sami admini zrobili selekcje jesli pojawia sie watpliwosci co do jakiejs osoby
I spojrzał Pan na to wszystko i poszedł w.... gdzieś tam
Avatar użytkownika
Whites86
 
Posty: 19220
Zdjęcia: 5404
Dołączył(a): 12 marca 2008, 23:18

Re: Animator forum, moderator potrzebny...

Postprzez cieszyn » 3 stycznia 2009, 21:09

KaszeL napisał(a):
neon44 napisał(a):Jeśli chozi o moderatora to jestem jak najbardziej za. Zgłoście tylko kandydatów a rozpiszemy głosowanie


Neon, ja nie zgadzam się na głosowanie w tej sprawie. Każdy, który się zgłosi może zarejestrować 10 kont i w ten sposób przepchnąć swoją kandydaturę. Tak się akurat składa, że stanowisko młodszego admina, czy moderatora wiąże się z ogromną odpowiedzialnością. Dostęp do funkcji administratorskich daje ogromną władzę z usuwaniem treści włącznie. Pamiętaj, że wybieramy osoby, które muszą być zaufane i co ważniejsze podołają zadaniu moderatora. Ewentualnie możemy pomyśleć nad głosowaniem jawnym, w stosownym wątku. Z wyłączeniem osób, które mają na forum staż mniejszych niż 3 miesiące.


1. Zgadzam sie z KaszeLem, co do tego, że głosowanie musi być jawne, w stosownym wątku i tylko raz, co zapewnia mechanizm głosowania. Z dodaniem zasady, że kandydaci mogą głosować tylko na innych, a nie na siebie. Wcześniej oczywiście każdy kandydat powinien wyrazić zgodę na kandydowanie na moda.

2. Dziwi mnie niepomiernie, że Neon i KaszeL nie potrafią poza forum (na PW lub na telefon ) uzgodnić swojego wspólnego zdania, jako najwyższa władza forum, tylko uzgadniają to publicznie.



3. Nawet po cichu bym nie pomyślał, żeby skorzystać z takiego prawa moderatora, do zarejestrowania 10 kont, żeby w ten sposób przepchać swoją kandydaturę (choć to i tak jest niemożliwe, bo wyłączamy z głosowania osoby o stażu mniejszym niż 3 miesiące, a te 10 kont by takimi były). Więc takie przypuszczenie nie ma szans na realizację, ja zaś osobiście brzydzę się takim sposobem na "załatwienie" sobie nielegalnego poparcia. Oczywiście nie odnoszę tej uwagi KaszeLa do siebie, tylko wyrażam swoje zdanie na ten temat

4. Tak poza tematem (sorry jeśli to jest off-top) zastanawiam się, kto ma prawo do usuwania kont użytkownika? Admin techniczny, czy Admin merytoryczny? Regulamin forum tego nie określa, a szkoda. Tu na naszym Forum przyjęło się uważać KaszeLa za admina technicznego a Neona za admina merytorycznego - czy dobrze myślę?
Według mnie prawo do usuwania userów powinien mieć admin merytoryczny.

Regulamin mówi tylko:


4.2 Administrator, a po nim Moderator, ma zawsze najważniejszy głos w dyskusjach dotyczących Forum.

4.7 Administratorzy zastrzega [ją] sobie prawo do zablokowywania dostępu do Forum Użytkownikom, którzy notorycznie naruszać będą postanowienia niniejszego Regulaminu.


Tak więc uważam za ważne:
a.) Zdefiniowanie w Regulaminie stanowisk: Admina Merytorycznego i Admina Technicznego oraz zdefiniowanie w Regulaminie zakresu ich podstawowych obowiązków i uprawnień. Uzasadnianie tego postulatu nie wymaga chyba komentarza, same bowiem nazwy adminów mówią same za siebie
b.) Przypisanie prawa do usuwania kont userów tylko dla Admina Merytorycznego.

Admin Techniczny może wnioskować (z uzasadnieniem) do Admina Merytorycznego o usunięcie konta danego usera lub czynić to za wyraźną zgodą Admina Merytorycznego (w razie skorzystania z tego prawa powinien o takim uzgodnieniu powiadomić userów forum w poście informującym o dokonaniu takiej czynności). Jednak ostateczną decyzję powinien zawsze podejmować Admin Merytoryczny. Trzeba by też zdefiniować prawo Admina Technicznegodo czasowego zawieszenia usera w celu obsłużenia przypadków, gdy Admin Merytoryczny jest dłużej nieobecny. Może też zaistnieć zapis, który pozwala Adminowi Merytorycznemu na czasowe przekazanie prawa do usuwania userów dla Admina Technicznego, powinno się to odbywać w trybie ogłoszenia publicznego na forum, zawierającego przyczynę takiej delegacji uprawnień oraz czas jej ważności.
Admin Merytoryczny ma podstawy do usunięcia usera, jeśli ten rażąco narusza Regulamin w części merytorycznego udziału w dyskusjach itp. Admin Techniczny może wnioskować do Admina Merytorycznego o usunięcie usera w sytuacjach, gdy user narusza techniczną integralność forum, jego danych, kodu, dokonuje nielegalnego wejścia na forum, w sumie gdy, mówiąc krótko, user dokonuje nielegalnych czynności technicznych lub informatycznych mających na celu zaszkodzenie forum.
Jakby na to nie spojrzeć, rozdzielenie w Regulaminie tych 2, z definicji odrębnych funkcji, powinno moim zdaniem zaistnieć.

Chciałbym poznać Wasze zdanie w tej sprawie (choć z reguły te tematy nie cieszą się zbytnią popularnością) a najbardziej - zdanie naszego Neona 8-)

PS. - swoje zdanie na temat powołania Modów, jak zapowiadałem, wkrótce tu przedstawię
Pzdr/
Staszek
Avatar użytkownika
cieszyn
 
Posty: 12647
Zdjęcia: 9
Dołączył(a): 25 lipca 2007, 15:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Animator forum, moderator potrzebny...

Postprzez CDM » 4 stycznia 2009, 00:13

Fantastycznie,że cieszyn zwrócił uwagę na tyle ważnych aspektów, widać,ze się do tej wypowiedzi przygotował...Jestem pełen podziwu.
Brak czasu....
Avatar użytkownika
CDM
 
Posty: 4670
Zdjęcia: 226
Dołączył(a): 12 czerwca 2007, 14:07
Lokalizacja: Poznań

Re: Animator forum, moderator potrzebny...

Postprzez cieszyn » 4 stycznia 2009, 00:25

CDM napisał(a):Fantastycznie,że cieszyn zwrócił uwagę na tyle ważnych aspektów, widać,ze się do tej wypowiedzi przygotował...Jestem pełen podziwu.


Nie piszę tego dla poklasku ;) ;) ;) ale po to, żeby nam wszystkim żyło się lepiej, nie uzurpuję sobie też prawa do wypowiadania mądrych słów, piszę po prostu, co mi leży na sercu. 8-)

Nadal dziwi mnie, że Neon zdążył dziś po mojej wypowiedzi skomentować kilka innych wątków, a w tym się nie wypowiedział, ale szanuję to, bo jak widać, czasem dobrze jest coś głęboko przemyśleć, niż się to wypowie. Milczenie jest złotem ale mowa jest też potrzebna ;) :lol:

CDM - mogę Cię zapewnić, że równie ciekawa będzie moja wypowiedź odnośnie do tego tu wątku o animach i modach :P
Nie jest jeszcze gotowa, i to nie jest żadna gra na czas, muszę dobrze pozbierać myśli (a dzieje się to w czasie, gdy jak już kilka razy nadmieniałem, odchodzi mi powoli ta pasja oświetleniowa i czasu mam nie zawsze ile bym chciał :( )

P.S.
:arrow: CDM - podoba mi się Twój napis:
Zmień kichę sodową na świetlówkę rurową


Sam to wymyśliłeś, nasz poeto ?
Pzdr/
Staszek
Avatar użytkownika
cieszyn
 
Posty: 12647
Zdjęcia: 9
Dołączył(a): 25 lipca 2007, 15:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Animator forum, moderator potrzebny...

Postprzez KaszeL » 4 stycznia 2009, 04:59

Ad1. Cieszyn. Problem polega na tym, że mechanizm głosowania wbudowany w forum nie zapewnia tych funkcji o których wspomniałem. Nie można wykluczyć z głosowania użytkowników, którzy mają zbyt krótki staż na forum, nie można wyłączyć możliwości głosowania na siebie, nie można też zapewnić jawności. Dlatego jeśli zadecydujemy że jednak głosowanie się odbędzie - czemu jestem osobiście przeciwny - to trzeba będzie założyć odpowiedni wątek, ustalić zasady i ręcznie policzyć głosy. Tak to niestety wygląda.

Ad2. Heh, przyznam Ci szczerze, że to był taki mój mały teścik, w jaki sposób zareagujesz na takie zachowanie. I muszę przyznać, że jest dokładnie tak jak przewidywałem :) Ale wracając do meritum. Nie wydaje mi się, żebyśmy mieli obowiązek zgadzać się w każdej sprawie. Neon wyraził swoje zdanie bez konsultacji ze mną, dlatego ja również szczerze napisałem - Nie zgadzam się na głosowanie z powodów które rozpisałem wcześniej - co o tym myślę. Nie zrozumcie mnie źle, nie wymagam od Neona tego aby mi się spowiadał ze swoich decyzji. Tak samo on nie wymaga tego ode mnie. Jeśli jest jakaś sprawa, która chcemy konsultować, to rozmawiamy o tym. Tutaj takiej konieczności moim zdaniem nie ma.

Ad3. No widzisz, Ty byś nie pomyślał ponieważ Twoje zasady moralne nie dopuszczają możliwości zaistnienia takiego faktu. Ja niestety spotkałem się już w swojej praktyce z wieloma przypadkami naciągania takich głosowań. Możesz mi wierzyć lub nie, ale szczególnie młodsi użytkownicy forum traktują takie sprawy bardzo ambicjonalnie. Dla nich wygrana czy przegrana ma ogromne znacznie. Dlatego niestety zdarzają się różnego rodzaju nadużycia. Natomiast odnośnie tego czy zagłosujemy, i w jaki sposób zagłosujemy decyzja jeszcze nie zapadła. Dlatego nie warto dywagować nad aspektami technicznymi. Miej jednak na uwadze to co napisałem w Ad1.

Ad4. Rozdział między administratorami to kolejna sprawa, która moim zdaniem powinna zostać wyjaśniona. Faktycznie na forum, między innymi dzięki Tobie powstał taki niepisany podział na admina technicznego i admina merytorycznego. Pierwotnie chyba wspomniał o tym Neon w jednym z pierwszych postów, ale wtedy jakoś sprawa przeszła bez echa. Przyznaje się bez bicia, że ja również często z braku czasu zasłaniałem się etykietką technicznego aby nie podejmować pewnych decyzji. Oświetlenie to moje hobby, któremu nie zawsze mogę poświecić tyle czasu ile bym chciał. Stąd takie problemy.

Niemniej wracając do meritum. Fajnie, że ten temat wreszcie wypłynął ponieważ moim zdaniem trzeba to wyjaśnić raz na zawsze. Na początek musimy sobie odpowiedzieć na bardzo ważne pytanie. Czy potrzebujemy takiego podziału? Jeśli tak, to do czego? To jest moim zdaniem równie ważne. Później, jeśli odpowiedź będzie twierdząca musimy zdefiniować zakres obowiązków admina technicznego oraz merytorycznego. Dopiero na samym końcu, gdy już wszystko będzie wiadomo możemy przypisać do tych stanowisk odpowiednie osoby.

Domyślam się, że admin techniczny to ten, który zajmuje się utrzymaniem serwera na chodzie. Tym faktycznie zajmuje się tylko ja. Nie tylko z punktu widzenia praktycznego, ale także finansowego o czym pewnie doskonale wiesz. Tutaj wątpliwości chyba nie ma. Nie bardzo natomiast wiem, jak określić obowiązki admina merytorycznego. Czym takim on tak na prawdę powinien się zajmować? Jeśli chodzi o przestrzeganie regulaminu, to myślę że to głównie moja działka. To w końcu ja jestem autorem regulaminu, to ja w większości przypadków dyscyplinowałem użytkowników i ostatecznie to ja usunąłem z forum wszystkich którzy regulaminu nie przestrzegali. Jeśli chcesz mnie zapytać dlatego nie robił tego Neon, to od razu odpowiadam, że tego nie wiem. Być może nie chciał uchodzić z tego złego, a ktoś niestety musi. Ja akurat nie mam z tym problemu. Idąc dalej, można domniemać, że admin merytoryczny podejmuje decyzję w sprawach... merytorycznych? Tylko czym są sprawy merytoryczne? Zakładam że jest to utrzymanie porządku na forum w sensie czystości dyskusji w odpowiednich wątkach oraz ewentualnym podziałem forum na działy. Tutaj sprawa się nieco komplikuje ponieważ uważam, że żaden z nas tak na prawdę nie przykładał się zbytnio do zachowania tematów rozmowy w danych wątkach. Neon co prawda próbował, ale w praktyce średnio to wyszło, ponieważ mamy tutaj przysłowiowy burdel, który zresztą zainicjował całą tę dyskusję. Wracając jednak do podziału na działy, to pierwotny układ zaprojektowałem także ja. W późniejszym czasie Neon nieco go rozbudował na wniosek użytkowników. Jeśli nie wymieniłem jakiś obowiązków, które Twoim zdaniem powinny przynależeć do administratora merytorycznego to chętnie o tym porozmawiam. Mam jednak nadzieję, że nie masz na myśli rozwiązywania sporów w stylu wyższości świąt bożego narodzenia nad świętami wielkiej nocy?

Wracając jednak do Twojego bezpośredniego pytania, kto ma prawo do decyzji w sprawie usunięcia użytkownika? Punkt 4.7 regulaminu reguluje to moim zdaniem wystarczająco jasno. Decyzję o usunięciu użytkownika z forum ma użytkownik mający rangę administratora. Takich użytkowników jest w tej chwili trzech, Ja; Neon oraz Admin - co w praktyce redukuje tą liczbę do dwóch, ponieważ to ja mam dostęp do konta Admin. Widzę natomiast, że uważasz ten zapis za nieodpowiedni. Zapraszam zatem do zabrania udziału w dyskusji na temat regulaminu forum w odpowiednim do tego przeznaczonym wątku. Blisko tydzień rozmawiamy sobie na ten temat i na razie jak widzę nie wypowiedziałeś się w tym wątku. Trudno mi się ustosunkować do tego co napisałeś tutaj, ponieważ nie wiem tak na prawdę kogo uważasz za admina technicznego a kogo za merytorycznego. Przyznam szczerze, że mi osobiście ten podział wydaje mi się wyjątkowo sztuczny, niemniej może po prostu nie rozumiem co miałeś na myśli. Ustosunkuję się natomiast do Twoich postulatów.

ad 4.a) Moim zdaniem definiowanie obowiązków admina w Regulaminie nie ma najmniejszego sensu. Po pierwsze nasi administratorzy to Hobbyści. Wykonują swoją pracę z zamiłowania. Trudno od osoby poświęcającej swój własny czas zupełnie dobrowolnie wymagać czegokolwiek. Po drugie nie ma instancji wyższej, która mogła by dyscyplinować admina - a przez to w zasadzie nie ma też fizycznej możliwości wymuszenia przestrzegania zapisów regulaminu dotyczących administratorów. W końcu trudno zmuszać kogoś do zajmowania się swoim Hobby, prawda?

ad 4.b) Bardzo mnie natomiast zastanawia, dlaczego uważasz przypisanie prawa do usuwania kont userów tylko jednemu z administratorów za aksjomat. Jest jakieś wyjaśnienie tego stanu rzeczy? Dlaczego Admin Techniczny miałby być tym podległym pod Merytorycznego? Tutaj dla porządku założyłem sobie, że Adminem Merytorycznym jest Neon, a Technicznym Ja. Myślę, że to nie odbiega od Twojego wyobrażenia podziału forum. Abstrachuje już od faktu, że trzeba zdefiniować najpierw te pojęcia a dopiero po tym przypisać do nich osoby.

PS. Staszku, proszę nie zrozum mnie źle. Ale osobiście uważam, że zupełnie nie potrzebnie zacząłeś tutaj uprawniać jakąś formę polityki. Dlaczego zwlekasz tak długo z odpowiedzią na to proste pytanie. Czy chcesz podjąć stanowisko, które Ci zaoferowałem czy nie? Na prawdę potrzebujesz kilku tygodni na zastanowienie się i sformułowanie odpowiedzi? Jeśli wszystkie decyzje masz zamiar podejmować w ten sposób, to zaczynam się zastanawiać czy dobrze zrobiłem oferując Ci to stanowisko.
Uwaga zły, zły admin. W razie problemów szukaj pomocy u dobrego -> neon44
Avatar użytkownika
KaszeL
Site Admin
 
Posty: 8666
Zdjęcia: 534
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 14:57
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości