Pytanie laika dotyczące ORZ7

Pytanie laika dotyczące ORZ7

Postprzez 1On » 9 listopada 2011, 13:42

Witam

Na wstępie proszę o wyrozumiałość bo jestem laikiem w kwestii elektryki i elektroniki.

Sprawa dotyczy oprawy ORZ7 oraz zastosowanej w niej wysokociśnieniowej lampy rtęciowej.
Oprawa moim zdaniem (laika) nie była grzebana bo faktycznie zastosowana jest tam lampa rtęciowa.

Problem z jakim pisze jest dwojakiego rodzaju.

Po pierwsze chciałbym zastosować w tej oprawie "bezpieczniejsze" źródło światła (wydaje mi się, że te rtęciówki nie do końca są bezpieczne).
Po drugie chciałbym zastosować lampę / żarówkę o mniejszym poborze energii, bo nie jest mi potrzebne światło tak mocne jak dedykowane do tych opraw.

Chodzi jednak o to by przy zastosowaniu innej lampy / żarówki nie przerabiać układu który jest już zainstalowany w oprawie - powód prosty, szkoda grzebać w czymś co zostało skonstruowane jako całość.

Proszę więc o porady co mogę tam wkręcić aby spełnić dwa wymienione wyżej warunki.

Za pomoc z góry dziękuję.
1On
 
Posty: 33
Zdjęcia: 24
Dołączył(a): 9 listopada 2011, 13:23

Re: Pytanie laika dotyczące ORZ7

Postprzez amisiek » 9 listopada 2011, 14:35

Witamy na Forum.
Lampa rtęciowa (źródło światła w oprawie) jest bezpieczna. Nie ma możliwości by przy sprawnym osprzęcie wybuchła lub w inny sposób zaszkodziła otaczającym przedmiotom i osobom. Jedyny minus dotyczy wydajności źródła - tutaj lampy metalohalogenkowe oraz sodowe wygrywają. Dodatkowo lampy metalohalogenkowe dają lepszej jakości światło.