Strona 1 z 13

Oprawy uliczne stosowane na przewieszkach

PostNapisane: 18 czerwca 2007, 15:58
przez neon44
Witam

W czasach PRLu produkowano szeroki asortyment opraw przewieszkowych mimo to zakładano równiez oprawy nieprzystosowane do tego na przewieszki

Oto ORZ-7-2 w Łodzi na przewieszce. Jestem ciekawy jak mocowano te oprawy :?: Czy potrzebowały one jakiś przeróbek do tego typu zastosowania :?:

Autor MarcinK z forum SCC http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 53&page=24
Obrazek

Re: Oprawy uliczne stosowane na przewieszkach

PostNapisane: 18 czerwca 2007, 17:57
przez KaszeL
Wygląda na to, że potrzebne było dorobienie jakiegoś rodzaju mocowania na górnej klapie.

Re: Oprawy uliczne stosowane na przewieszkach

PostNapisane: 18 czerwca 2007, 19:47
przez swietlik
Może akurat brakowało opraw przewieszkowych, a te co wyprodukowała komuna były ze stali i szybko by rdzewiały. ORZ-7-2 jest z aluminium i jest lekki a to się liczy :) .
Każdą oprawę na wysięgnik można przerobić na oprawę przewieszkową i na odwrót ;)

Re: Oprawy uliczne stosowane na przewieszkach

PostNapisane: 19 czerwca 2007, 01:16
przez KaszeL
No pewnie, że można. Wszystko można. Problem polega na tym, że to kosztuje. Przy jednej oprawie nie ma problemu. Przy dziesięciu może też nie, ale jak trzeba tak przerobić 100?

Re: Oprawy uliczne stosowane na przewieszkach

PostNapisane: 20 czerwca 2007, 20:46
przez qba
Widziałem w ten sposób umieszczone Kwadratówki, Strady, Stare ORZ6 lub 7, a nawet OURW

Re: Oprawy uliczne stosowane na przewieszkach

PostNapisane: 22 czerwca 2007, 13:04
przez mirek
:arrow: DocBrown zanim napiszesz kolejną głupotę zapoznaj się z katalogiem Elgo LI. Oprawy o których piszesz to oprawy OUSp i OURp (METIS small).

Re: Oprawy uliczne stosowane na przewieszkach

PostNapisane: 22 czerwca 2007, 13:32
przez mirek
DocBrown napisał(a):Nie jestem fanatykiem opraw ELGO więc mam prawo się pomylić, a że te oprawy wyglądają dokładnie jak STRADY, to napisałem, że są to STRADY, zresztą zapodam kiedyś fotki, to okaże się co to w rzeczywistości jest :P

Ja też nie jestem żadnym fanatykiem. Ale jak opisujesz jakąś oprawę to zamiast tworzyć głupie opisy i teorie może warto przejrzeć katalogi największych producentów opraw :?:

Re: Oprawy uliczne stosowane na przewieszkach

PostNapisane: 22 czerwca 2007, 13:50
przez neon44
DocBrown napisał(a):A żeby nie było offtopu, to na stronie neona widziałem oprawy OUSF440 na przewieszkach, czy te oprawy były do tego przystosowane fabrycznie, czy zostały przerobione ??
Wydaje mi się, że OUSFy fabrycznie były przystosowane do montażu na wysięgnikach a nie na przewieszkach


Oprawy OUSF i UOSF były montowane na wysiegnikach za pomocą zaczepów które nadają się do montowania na przewieszki

Re: Oprawy uliczne stosowane na przewieszkach

PostNapisane: 23 czerwca 2007, 13:15
przez qba
DocBrown napisał(a):W Obornikach jest dość dużo strad, które są tak zamontowane, z tym, że one są pozbawione tej części, w której znajduje się normalnie układ zapłonowy i statecznik :mrgreen:

W Szczecinie jest sporo takich Strad, a nawet kwadratówek. Czyżby układ zapłonowy był umieszczony na ścianie budynku? To chyba niemożliwe.

Re: Oprawy uliczne stosowane na przewieszkach

PostNapisane: 23 czerwca 2007, 13:44
przez mirek
qba napisał(a):
DocBrown napisał(a):W Obornikach jest dość dużo strad, które są tak zamontowane, z tym, że one są pozbawione tej części, w której znajduje się normalnie układ zapłonowy i statecznik :mrgreen:

W Szczecinie jest sporo takich Strad, a nawet kwadratówek. Czyżby układ zapłonowy był umieszczony na ścianie budynku? To chyba niemożliwe.

Ale to nie są STRADY. To są oprawy OUSp i OURp (METIS small). A jeśli chodzi o poprzedniczkę to były to OTS'y i OTR'y, które były omawiane tutaj http://www.lighting-gallery.pl/viewtopic.php?f=16&t=44. Układ zapłonowy umieszczany jest wewnątrz takich opraw.