przez amisiek » 19 lutego 2016, 12:50
Przy sygnalizacji drogowej wygaszony sygnalizator działa tak, jakby go nie było w ogóle - a zatem obowiązują ogólne zasady dla tego skrzyżowania wskazane przez znaki drogowe i normy w przepisach.
Na kolei jest inaczej
Sygnalizator półsamoczynny (biało czerwone pasy) wygaszony lub pokazujący sygnał wątpliwy oznacza dla maszynisty S1 - stój. Dalsza jazda jest możliwa po otrzymaniu rozkazu pisemnego.
Semafor samoczynnej blokady liniowej (białe słupy) jeśli pokazuje S1 stój, pokazuje sygnał wątpliwy lub jest wygaszony oznacza nakaz zatrzymania, a następnie możliwy jest ponowny rozruch pociągu i dalsza jazda z ograniczoną prędkością (max 20km/h) przy zachowaniu szczególnej ostrożności. Jeśli przy semaforze SBL jest oznaczenie "T" na kwadratowej tablicy, mechanik ciężkiego pociągu towarowego może się nie zatrzymywać, ale musi zwolnić do prędkości, która gwarantuje zatrzymanie w przypadku zauważenia przeszkody.
Lubię dobre światło.