Ciekawa sprawa, chociaż takie okazałę przesłony chyba już tutaj na forum kiedyś widziałem.. Ciekawe czy to była produkcja na jakieś szczegóne zamówienia czy raczej czyjaś twórczość. Jeśli jednak było to to drugie to nawet całkiem porządnie zostało wykonane..
Były na forum, sam pamiętam. Chyba Famabud nam pokazywał, na terenie FSC w Lublinie - stały wzdłuż zakładowej bocznicy. Podobny przypadek w dwóch sztukach wisi na przejeździe kolejowym przy Ziemowita w Warszawie, z tym że one przesłonę mają znacznie mniejszą, podobną do metalowego pierścienia łyżek z A20. Tutaj jedna z nich, uwieczniona na zdjęciu Mooga z tegorocznego zlotu: http://fotki.lighting-gallery.pl/images ... 00407.jpeg
Podczas niedawnego zlotu w Lublinie buszując po terenie dawnego FSC znaleźliśmy fragment na ziemi dolna klapę od łyżki z przesłoną. Od razu widać, że to nie fabryczna modyfikacja, tylko raczej warsztatowa. Zdradza to chociażby sposób mocowania, za pomocą kawałków blaszek i śrub z nakrętkami. Fabrycznie całość byłaby zapewne połączona na nity.
Zastanawiające jest, że kiedyś tak dbali o to, aby maszynisty czasem nie olśniło i wymyślano takie pierścienie, a jeszcze niedawno na kolei masowo montowano SL-100 z chamsko bijącymi w oczy tubularnymi sodówkami .
Zdominowała w późniejszym czasie biurokracja i trzeba było stosować tylko to co było na oficjalnej liście dozwolonych przez PKP PLK opraw. Kiedyś montowano co było pod ręką i nie było problemem robienie takich przeróbek.