Faktem jest, że lampy naftowe nie oświetlały zbyt mocno:
http://www.psmk.org.pl//galeria/news201 ... 3_002f.jpg
Z drugiej strony to kiedyś główne zagrożenie stanowiły zwierzęta w lesie, prędkości były mniejsze, aut na przejazdach jak i samych przejazdów mniej. W Wielkiej Brytanii wychodzono z założenia, że maszynista ma znać szlak na pamięć i nawet w całkowitych ciemnościach nie powinno go nic zaskoczyć. Swoją drogą to jak w Polsce był na wizycie brytyjski parowóz, to na czas pobytu otrzymał elektryczne repliki latarni naftowych, żeby mógł spełniać wymagania w Polsce:
Polskie wymagania odnośnie oświetlenia i tak są wyjątkowo ostre, nawet po przestawieniu się na prąd to oświetlenie elektryczne w zagranicznych parowozach często jest słabsze niż w naszych, przykład choćby parowozu serii 477 który przyjechał ze Słowacji na gościnne występy w Chabówce:
Niemiecki system oświetlenia również jest mniej jasny niż nasz: