amisiek napisał(a):W metrze w Toronto wjazd na zajęty odcinek jest zabroniony. U nas przepisy PKP pozwalają na wjazd na zajęty odcinek SBL ale najpierw pociąg musi się zatrzymać (od tego jest wyjątek), nadać Rp1 i jechać dalej ostrożnie na widoczność z prędkością nie przekraczającą 20 km/h. Może potem przyspieszyć do dozwolonej prędkości po minięciu semafora z sygnałem zezwalającym na jazdę.
MRP200 napisał(a):(..)
Ale jest od tego wyjątek. Dotyczy to warszawskiego tunelu kolejowej na odcinku Warszawa Zachodnia - Warszawa Wschodnia. Tam obowiązuje dodatkowy sygnał S-1a, który oznacza: "stój, absolutny zakaz wjazdu do tunelu". Na semaforach SBL jest dodatkowa komora światła czerwonego położona najniżej, a przypadku sygnału S-1a wysyła dodatkowe światło czerwone pulsujące. Nawet po jego wygaszeniu obsługa pociągu musi dostać zgodę od dyżurnego ruchu na możliwość dalszej jazdy za pomocą radiotelefonu lub osobiście poprzez uprawnionego pracownika.
Powrót do Sygnalizacja i oznakowanie
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości