Dziwne że konserwatora tego terenu nie korciło przez tyle lat aby to odpalić. Ja bym nie wytrzymał. Świetna akcja z tym odpalaniem i świetna fotorelacja.
galad napisał(a):Nie wiesz może po ilu latach zostały te oprawy odpalne?
Rtęciówki są z 80 i 81 roku i patrząc po jarzniku nie są mocno wyeksploatowane. Tomek mówił że nie były odpalane z 20 lat ale to nie jest pewna informacja, ja tak obstawiam że z 30 lat nie były włączane... A łyżki o OURW są co jakiś czas eksploatowane.
Większość pociągów towarowych jedzie z Lipusza do Osławy Dąbrowej, lecz raz na jakiś czas może się zdarzyć, że coś (prócz weekendowych pasażerskich pociągów SKPL w sezonie) zajedzie, aż do Bytowa i tam będzie rozładowywane.
Rok temu pisałem o niesprawnym oświetleniu peronów z powodu uwalonego kabla. Żeby ponownie uruchomić oświetlenie do zdjęć kabel ten został naprawiony. Oprawy najbliżej dyżurki są podłączone do automatu i posiadają świeże rtęciówki:
Pozostałe oprawy są uruchamiane ręcznym włącznikiem:
OUR-125 jeszcze można gdzie nie gdzie spotkać, bardziej unikalną sytuacją był widok świecącej na terenie kolejowym ORZ-1 odpalonej w ramach akcji z agregatu, zdjęcia z akcji: viewtopic.php?p=257204#p257204