LK 131 Odcinki K-M Zduńska Wola Karsznice-Inowrocław Rąbinek

Dyskusje na temat oświetlenia bocznic, węzłów i dworców kolejowych.

LK 131 Odcinki K-M Zduńska Wola Karsznice-Inowrocław Rąbinek

Postprzez trojmiejski » 30 marca 2018, 19:25

Linia kolejowa nr 131 Chorzów Batory – Tczew czyli popularna węglówka jest jedną z najbardziej istotnych dla ruchu towarowego linii kolejowych w Polsce. Jest to najdłuższa linia w Polsce, łączy ona południe z północą i jest kluczowa w transporcie węgla do portów. W wielu miejscach łączy się z innymi liniami kolejowymi i na niektórych odcinkach prócz ruchu towarowego jest też duży ruch pasażerski, przykładowo Tczew-Inowrocław. Jednakże na niektórych odcinkach ruch pasażerski jest znikomy lub nie ma go wcale ze względu na fakt, że okolice tych odcinków w dużej mierze są niezabudowane, więc podróżnych jest zbyt mało żeby przewoźnikom opłacało się uruchamiać dodatkowe pociągi. Odcinki od K do M obejmujące stacje od Zduńskiej Woli Karsznice do Inowrocławia Rąbinka są przykładem takich odcinków. LK 131 na początku odcinka M tuż za Ponętowem krzyżuje się z linią E20 i wybrane TLKi po wyjechaniu z Kutna na tej łącznicy skręcają z E20 na 131, po czym poruszają się węglówką na północ w kierunku Inowrocławia, zatrzymując się po drodze jedynie w Babiaku. Na południe od łącznicy czyli od Ponętowa do Zduńskiej Woli Karsznice nie ma obecnie ruchu pasażerskiego, choć jeszcze niedawno czasem się zdarzało, że były tamtędy prowadzone objazdy.

Ten wątek będzie służył do przedstawienia oświetlenia infrastruktury kolejowej między stacją Zduńska Wola Karsznice, a Inowrocław Rąbinek. Zachowana klasyka rtęciowa jest dość specyficzna jak na kolej, można trafić na ORZ-2 i dwulampowe oprawy typu OUR 2x250 lub ORZ-3. Na chwilę obecną na własnych zdjęciach uchwyciłem jedynie stację Ponętów, lecz może kiedyś odwiedzę inne stacje na których również zachowała się klasyka.

Wjeżdżając autem na plac przed dworcem uwagę zwraca duet klasyków:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Widok bliżej na dwulampowce:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ET42 jadąca w kierunku południowym, będzie przejeżdżać przez Zduńską Wolę Karsznice, zaś właśnie tam znajduje się szopa macierzysta tej serii:
Obrazek

Jako bonus filmy z przejazdów poszczególnymi odcinkami zarejestrowane przez różnych miłośników kolei, tutaj fragment trasy od Inowrocławia Rąbinka (38:40) do posterunku odgałęźnego Borysławice (1:23:30, warto zwrócić uwagę na dwulampowca na elewacji), za którym pociąg z którego było robione nagranie skręca łącznicą na linię E20 i jedzie dalej do Kutna:



Ten dwulampowiec na elewacji jest też widoczny tutaj:



Objazdowy kurs z Ponętowa do Zduńskiej Woli Karsznice, po wyjeździe z Konina ten pociąg planowo jechał przez Barłogi, po czym zamiast jechać dalej prosto E20 do Kutna, to na łącznicy za Barłogami skręcił do Ponętowa i dalej jechał węglówką:



Jako, że autor filmu w opisie do niego umieścił link do swojego bloga gdzie dokładniej opisał sytuację z objazdem, to tutaj też wrzucam ten link:
http://danluk501.blogspot.com/2014/06/p ... -wola.html

Wracając na północ, archiwalny już film ze stacji w Zaryniu na którym widać klasyki rtęciowe w akcji. Rtęciowy punkt na elewacji to OURW, zaś dalej w tle widać słabsze punkty rtęciowe, są to OUR 2x250:

Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 8579
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: LK 131 Odcinki K-M Zduńska Wola Karsznice-Inowrocław Rąbinek

Postprzez MRP200 » 30 marca 2018, 20:21

W styczniu b.r. robiłem objazd tej linii na odcinku od stacji Chorzów Batory (początek linii) do Zduńskiej Woli Karsznice. PKP PLK ogłosiło przetarg na modernizację tej linii właśnie na tym odcinku, ale całość podzielona jest na 4-ry niezależne przetargi, hasłowo oznaczone jako LOT A, B, C i D. LOT C i D obejmuje odcinek od Herbów Nowych do Zduńskiej Woli Karsznice. Na tych odcinkach obecnie nie prowadzi się ruchu pasażerskiego, za wyjątkiem stacji Herby Nowe. Plan modernizacji przewiduje nawet likwidację peronów na pozostałych stacjach, tym bardziej, że na kilku (byłych) przystankach kolejowych perony już zostały zlikwidowane.
MRP200
Moderator
 
Posty: 3928
Zdjęcia: 639
Dołączył(a): 21 września 2009, 07:25
Lokalizacja: Wągrowiec / Poznań

Postprzez Farel03 » 30 marca 2018, 20:51

Tyle OURów 2x250. Dawno takiego zatrzęsienia nie widziałem
Lepsze jest wrogiem dobrego. Najprostsze rozwiązania są najlepsze
Avatar użytkownika
Farel03
 
Posty: 1979
Dołączył(a): 10 sierpnia 2015, 21:19
Lokalizacja: Kraków

Re: LK 131 Odcinki K-M Zduńska Wola Karsznice-Inowrocław Rąbinek

Postprzez trojmiejski » 30 marca 2018, 22:04

Uwagę na te okolice zwróciły mi zdjęcia Ponętowa z Phototrans, właśnie dlatego, że było na nich widać te oprawy, to chciałem osobiście zobaczyć ile sztuk tam jest. Faktem jest, że sam jestem zaskoczony, że tyle się tego tam uchowało. Po powrocie stamtąd zacząłem szukać innych źródeł na temat węglówki i się okazało, że nie tylko w Ponętowie są OUR. Szkoda, że wcześniej się nie zorientowałem, że jest tego więcej, gdyż w drodze do Ponętowa przejeżdżałem autem przez Babiak bez zatrzymania, gdybym wtedy wiedział, że tam też jest stacja z klasykami, to byłyby dodatkowe foty.
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 8579
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: LK 131 Odcinki K-M Zduńska Wola Karsznice-Inowrocław Rąbinek

Postprzez trojmiejski » 25 grudnia 2018, 17:39

Niedawno wrzucone zdjęcie ze stacji Babiak, w tle widać klasyki:
http://rail.phototrans.eu/14,129916,0,__koda_58E2_.html
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 8579
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: LK 131 Odcinki K-M Zduńska Wola Karsznice-Inowrocław Rąbinek

Postprzez trojmiejski » 9 marca 2019, 21:04

Wreszcie miałem czas na przejazd węglówką i sfocenie klasyczego oświetlenia tam się znajdującego, na początek Piotrków Kujawski:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zaryń:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Babiak:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Lipie Góry:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Borysławice:
Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 8579
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: LK 131 Odcinki K-M Zduńska Wola Karsznice-Inowrocław Rąbinek

Postprzez Wojtek26162 » 9 marca 2019, 21:58

Niezły klimat musi tam być, zwłaszcza te OUR2250 ;)
Kolekcjoner i wielbiciel źródeł światła i klasycznych opraw
Avatar użytkownika
Wojtek26162
 
Posty: 314
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 8 listopada 2018, 21:59
Lokalizacja: Stary Sącz

Re: LK 131 Odcinki K-M Zduńska Wola Karsznice-Inowrocław Rąbinek

Postprzez trojmiejski » 9 marca 2019, 22:18

Prawda jest taka, że o ile na liniach gdzie nie ma regularnego ruchu jeszcze można znaleźć klasyki, tak ta linia jest pod tym względem szczególna, że tyle klasyki i jednocześnie linia jest intensywnie eksploatowana. Co prawda w zdecydowanej większości przez pociągi towarowe, lecz jest kilka TLK co mają postój w Piotrkowie Kujawskim i Babiaku zatem chociaż część klasyki musi być sprawna, a na innych stacjach nawet jak oświetlenie nie jest używane to możliwe, że jest utrzymywane w stanie sprawności na wszelki wypadek.
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 8579
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: LK 131 Odcinki K-M Zduńska Wola Karsznice-Inowrocław Rąbinek

Postprzez trojmiejski » 14 marca 2019, 00:30

Znaleziony cabview z 2018 na którym wczesnym porankiem zostały uchwycone świecące klasyki na stacjach Babiak, Lipie Góry i Ponętów:

Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 8579
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

LK 131 Odcinki K-M Zduńska Wola Karsznice-Inowrocław Rąbinek

Postprzez Utilizer » 14 marca 2019, 17:06

Miło jakbyś podał znaczniki czasowe :)
Avatar użytkownika
Utilizer
 
Posty: 6236
Zdjęcia: 2797
Dołączył(a): 27 czerwca 2009, 19:39

Następna strona

Powrót do Oświetlenie obiektów infrastruktury kolejowej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości