Dewastacje i zaniedbania

Sposoby oswietlenia ulic. Dyskusje na temat opraw i źródeł światła stosowanych w oswietleniu ulicznym

Re: Dewastacje i zaniedbania

Postprzez OUKS340 » 11 stycznia 2012, 00:28

I ciekawe co za ..... tak je urządził :evil: :evil: :evil: Tam musi być naprawdę ciemno po zmierzchu. Nie widać poza gazówkami innych, elektrycznych opraw :?
OUKS340
 
Posty: 1988
Zdjęcia: 119
Dołączył(a): 4 kwietnia 2008, 11:31

Re: Dewastacje i zaniedbania

Postprzez Jarek » 12 stycznia 2012, 16:11

Wypadek w Krakowie na al. Pokoju z 11 stycznia 2012 roku.
Kierowca niestety nie przeżył wypadku.
Po zderzeniu zgasł cały ciąg latarni na tej ulicy. Czy nie powinien zadziałać bezpiecznik we wnęce tego słupa uderzonego?
Pytanie też, czy przepisy dopuszczają stawianie słupów tego rodzaju? Słup był nowy. Wymieniono go kilkanaście tygodni temu po podobnym wypadku. Gdyby był to słup stalowy na fundamencie, to zapewne kierowca by przeżył.

Obrazek

Obrazek

Link do artykułu:
http://www.infokrakow24.pl/2012/01/11/w ... ujacy-bmw/
Jarek
 
Posty: 187
Zdjęcia: 79
Dołączył(a): 11 lutego 2009, 19:36
Lokalizacja: Kraków

Re: Dewastacje i zaniedbania

Postprzez Michal » 12 stycznia 2012, 16:53

To,że zgasł cały ciąg latarń świadczy o tym,że został przerwany obwód oświetleniowy lub na skutek zwarcia zadziałały bezpieczniki w szafce oświetleniowej.Bezpiecznik we wnęce słupa powinien zadziałać w przypadku uszkodzenia samej oprawy lub przewodu zasilającego oprawę.W polskich przepisach odnośnie słupów oświetleniowych nie ma konkretnych zapisów dotyczących bezpieczeństwa w przypadku kolizji drogowych.Są natomiast wymagania dotyczące budowy słupów oświetleniowych stawianych w określonych strefach wiatrowych.Z doświadczenia mogę powiedzieć,że kolizje ze słupami betonowymi kończą się z reguły obrażeniami lub niekiedy śmiercią kierowcy lub pasażera jak to miało miejsce w powyżej opisanym zdarzeniu,natomiast w przypadku zderzeń z lekkimi słupami stalowymi osadzanymi na fundamencie kierowca wychodzi bez szwanku,a często nawet jest w stanie odjechać z miejsca kolizji. ;)
Avatar użytkownika
Michal
 
Posty: 4413
Zdjęcia: 323
Dołączył(a): 24 stycznia 2008, 23:44

Re: Dewastacje i zaniedbania

Postprzez Jarek » 12 stycznia 2012, 17:47

Michal napisał(a):To,że zgasł cały ciąg latarń świadczy o tym,że został przerwany obwód oświetleniowy lub na skutek zwarcia zadziałały bezpieczniki w szafce oświetleniowej.Bezpiecznik we wnęce słupa powinien zadziałać w przypadku uszkodzenia samej oprawy lub przewodu zasilającego oprawę.W polskich przepisach odnośnie słupów oświetleniowych nie ma konkretnych zapisów dotyczących bezpieczeństwa w przypadku kolizji drogowych.Są natomiast wymagania dotyczące budowy słupów oświetleniowych stawianych w określonych strefach wiatrowych.Z doświadczenia mogę powiedzieć,że kolizje ze słupami betonowymi kończą się z reguły obrażeniami lub niekiedy śmiercią kierowcy lub pasażera jak to miało miejsce w powyżej opisanym zdarzeniu,natomiast w przypadku zderzeń z lekkimi słupami stalowymi osadzanymi na fundamencie kierowca wychodzi bez szwanku,a często nawet jest w stanie odjechać z miejsca kolizji. ;)


Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. :) Czyli nie ma w Polsce żadnych przepisów nakazujących wykonywać instalacje oświetlenia z wykorzystaniem słupów stalowych na fundamencie. Ciekawe o tyle, że obecnie praktycznie nie ma już realizacji inwestycji nowego oświetlenia na betoniakach.
Jarek
 
Posty: 187
Zdjęcia: 79
Dołączył(a): 11 lutego 2009, 19:36
Lokalizacja: Kraków

Re: Dewastacje i zaniedbania

Postprzez Whites86 » 12 stycznia 2012, 18:46

Jarek napisał(a):
Michal napisał(a):To,że zgasł cały ciąg latarń świadczy o tym,że został przerwany obwód oświetleniowy lub na skutek zwarcia zadziałały bezpieczniki w szafce oświetleniowej.Bezpiecznik we wnęce słupa powinien zadziałać w przypadku uszkodzenia samej oprawy lub przewodu zasilającego oprawę.W polskich przepisach odnośnie słupów oświetleniowych nie ma konkretnych zapisów dotyczących bezpieczeństwa w przypadku kolizji drogowych.Są natomiast wymagania dotyczące budowy słupów oświetleniowych stawianych w określonych strefach wiatrowych.Z doświadczenia mogę powiedzieć,że kolizje ze słupami betonowymi kończą się z reguły obrażeniami lub niekiedy śmiercią kierowcy lub pasażera jak to miało miejsce w powyżej opisanym zdarzeniu,natomiast w przypadku zderzeń z lekkimi słupami stalowymi osadzanymi na fundamencie kierowca wychodzi bez szwanku,a często nawet jest w stanie odjechać z miejsca kolizji. ;)


Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. :) Czyli nie ma w Polsce żadnych przepisów nakazujących wykonywać instalacje oświetlenia z wykorzystaniem słupów stalowych na fundamencie. Ciekawe o tyle, że obecnie praktycznie nie ma już realizacji inwestycji nowego oświetlenia na betoniakach.

sa takie ;) jak bede mial czas to sfoce ;)
I spojrzał Pan na to wszystko i poszedł w.... gdzieś tam
Avatar użytkownika
Whites86
 
Posty: 19224
Zdjęcia: 5404
Dołączył(a): 12 marca 2008, 23:18

Re: Dewastacje i zaniedbania

Postprzez CDM » 14 stycznia 2012, 21:34

Whites86 napisał(a):
Jarek napisał(a):
Michal napisał(a):To,że zgasł cały ciąg latarń świadczy o tym,że został przerwany obwód oświetleniowy lub na skutek zwarcia zadziałały bezpieczniki w szafce oświetleniowej.Bezpiecznik we wnęce słupa powinien zadziałać w przypadku uszkodzenia samej oprawy lub przewodu zasilającego oprawę.W polskich przepisach odnośnie słupów oświetleniowych nie ma konkretnych zapisów dotyczących bezpieczeństwa w przypadku kolizji drogowych.Są natomiast wymagania dotyczące budowy słupów oświetleniowych stawianych w określonych strefach wiatrowych.Z doświadczenia mogę powiedzieć,że kolizje ze słupami betonowymi kończą się z reguły obrażeniami lub niekiedy śmiercią kierowcy lub pasażera jak to miało miejsce w powyżej opisanym zdarzeniu,natomiast w przypadku zderzeń z lekkimi słupami stalowymi osadzanymi na fundamencie kierowca wychodzi bez szwanku,a często nawet jest w stanie odjechać z miejsca kolizji. ;)


Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. :) Czyli nie ma w Polsce żadnych przepisów nakazujących wykonywać instalacje oświetlenia z wykorzystaniem słupów stalowych na fundamencie. Ciekawe o tyle, że obecnie praktycznie nie ma już realizacji inwestycji nowego oświetlenia na betoniakach.

sa takie ;) jak bede mial czas to sfoce ;)

Oczywiście :!: Nawet jeśli nie na słupach OŻ/WZ, to na pewno na wirobetonowych
Brak czasu....
Avatar użytkownika
CDM
 
Posty: 4670
Zdjęcia: 226
Dołączył(a): 12 czerwca 2007, 14:07
Lokalizacja: Poznań

Re: Dewastacje i zaniedbania

Postprzez Apodemus » 14 stycznia 2012, 21:43

Warszawa, Sobieskiego przy Orężnej. Tu była latarnia:

Obrazek

Tamże. Inżynierska 3. W głębi podwórka, w bramie:

Obrazek

Wspomnienie po gazowni, ul. Prądzyńskiego. Wrak Strady. Swoją drogą, to spodziewałbym się w tym miejscu czegoś bardziej klasycznego:

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Apodemus
 
Posty: 149
Zdjęcia: 339
Dołączył(a): 31 stycznia 2011, 19:30
Lokalizacja: Leszno (Wlkp)

Re: Dewastacje i zaniedbania

Postprzez Utilizer » 14 stycznia 2012, 21:49

W tej OUR125 są chyba resztki LRF 250 :) ale statecznika nie wymienili :P
Avatar użytkownika
Utilizer
 
Posty: 6591
Zdjęcia: 2797
Dołączył(a): 27 czerwca 2009, 19:39

Re: Dewastacje i zaniedbania

Postprzez cieszyn » 14 stycznia 2012, 22:32

No świetne znaleziska Apodemus - widzę, że masz nosa do klasyków :)

Kabel wychodzący z ziemi na dość "potężny" przekrój, pewnie zasilał dość długą linię i chodziło o to, zeby nie było na niej zbyt dużych spadków napięcia. Nie wiem, nigdy takiego kabla nie oprawiałem, ale ciekawe, czy jest z tym trochę męczarni, czy niekoniecznie :roll:
Pzdr/
Staszek
Avatar użytkownika
cieszyn
 
Posty: 12647
Zdjęcia: 9
Dołączył(a): 25 lipca 2007, 15:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dewastacje i zaniedbania

Postprzez Whites86 » 14 stycznia 2012, 23:05

cieszyn napisał(a):No świetne znaleziska Apodemus - widzę, że masz nosa do klasyków :)

Kabel wychodzący z ziemi na dość "potężny" przekrój, pewnie zasilał dość długą linię i chodziło o to, zeby nie było na niej zbyt dużych spadków napięcia. Nie wiem, nigdy takiego kabla nie oprawiałem, ale ciekawe, czy jest z tym trochę męczarni, czy niekoniecznie :roll:

na codzien takie i wieksze kable podpinam na slupach i w złączach zyly 4x120mm/150 jeszcze w miare latwo sie podpina, 4x185 i 4x240 juz duzo gorzej ale koruje się je (oskurowuje / obdziera z izolacji) naprawde latwo, najlepiej jak jest cieplo, ostry noz pare minut roboty i gotowe ;)
I spojrzał Pan na to wszystko i poszedł w.... gdzieś tam
Avatar użytkownika
Whites86
 
Posty: 19224
Zdjęcia: 5404
Dołączył(a): 12 marca 2008, 23:18

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Oświetlenie uliczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron