



Michal napisał(a):To,że zgasł cały ciąg latarń świadczy o tym,że został przerwany obwód oświetleniowy lub na skutek zwarcia zadziałały bezpieczniki w szafce oświetleniowej.Bezpiecznik we wnęce słupa powinien zadziałać w przypadku uszkodzenia samej oprawy lub przewodu zasilającego oprawę.W polskich przepisach odnośnie słupów oświetleniowych nie ma konkretnych zapisów dotyczących bezpieczeństwa w przypadku kolizji drogowych.Są natomiast wymagania dotyczące budowy słupów oświetleniowych stawianych w określonych strefach wiatrowych.Z doświadczenia mogę powiedzieć,że kolizje ze słupami betonowymi kończą się z reguły obrażeniami lub niekiedy śmiercią kierowcy lub pasażera jak to miało miejsce w powyżej opisanym zdarzeniu,natomiast w przypadku zderzeń z lekkimi słupami stalowymi osadzanymi na fundamencie kierowca wychodzi bez szwanku,a często nawet jest w stanie odjechać z miejsca kolizji.
Jarek napisał(a):Michal napisał(a):To,że zgasł cały ciąg latarń świadczy o tym,że został przerwany obwód oświetleniowy lub na skutek zwarcia zadziałały bezpieczniki w szafce oświetleniowej.Bezpiecznik we wnęce słupa powinien zadziałać w przypadku uszkodzenia samej oprawy lub przewodu zasilającego oprawę.W polskich przepisach odnośnie słupów oświetleniowych nie ma konkretnych zapisów dotyczących bezpieczeństwa w przypadku kolizji drogowych.Są natomiast wymagania dotyczące budowy słupów oświetleniowych stawianych w określonych strefach wiatrowych.Z doświadczenia mogę powiedzieć,że kolizje ze słupami betonowymi kończą się z reguły obrażeniami lub niekiedy śmiercią kierowcy lub pasażera jak to miało miejsce w powyżej opisanym zdarzeniu,natomiast w przypadku zderzeń z lekkimi słupami stalowymi osadzanymi na fundamencie kierowca wychodzi bez szwanku,a często nawet jest w stanie odjechać z miejsca kolizji.
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.Czyli nie ma w Polsce żadnych przepisów nakazujących wykonywać instalacje oświetlenia z wykorzystaniem słupów stalowych na fundamencie. Ciekawe o tyle, że obecnie praktycznie nie ma już realizacji inwestycji nowego oświetlenia na betoniakach.
Whites86 napisał(a):Jarek napisał(a):Michal napisał(a):To,że zgasł cały ciąg latarń świadczy o tym,że został przerwany obwód oświetleniowy lub na skutek zwarcia zadziałały bezpieczniki w szafce oświetleniowej.Bezpiecznik we wnęce słupa powinien zadziałać w przypadku uszkodzenia samej oprawy lub przewodu zasilającego oprawę.W polskich przepisach odnośnie słupów oświetleniowych nie ma konkretnych zapisów dotyczących bezpieczeństwa w przypadku kolizji drogowych.Są natomiast wymagania dotyczące budowy słupów oświetleniowych stawianych w określonych strefach wiatrowych.Z doświadczenia mogę powiedzieć,że kolizje ze słupami betonowymi kończą się z reguły obrażeniami lub niekiedy śmiercią kierowcy lub pasażera jak to miało miejsce w powyżej opisanym zdarzeniu,natomiast w przypadku zderzeń z lekkimi słupami stalowymi osadzanymi na fundamencie kierowca wychodzi bez szwanku,a często nawet jest w stanie odjechać z miejsca kolizji.
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.Czyli nie ma w Polsce żadnych przepisów nakazujących wykonywać instalacje oświetlenia z wykorzystaniem słupów stalowych na fundamencie. Ciekawe o tyle, że obecnie praktycznie nie ma już realizacji inwestycji nowego oświetlenia na betoniakach.
sa takiejak bede mial czas to sfoce
cieszyn napisał(a):No świetne znaleziska Apodemus - widzę, że masz nosa do klasyków![]()
Kabel wychodzący z ziemi na dość "potężny" przekrój, pewnie zasilał dość długą linię i chodziło o to, zeby nie było na niej zbyt dużych spadków napięcia. Nie wiem, nigdy takiego kabla nie oprawiałem, ale ciekawe, czy jest z tym trochę męczarni, czy niekoniecznie
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość